Még hangsúlyosabb franchise
A nemzetközi franchise egyik vezető szereplője, az amerikai Yum! Brands vállalat – amely többek közt a Kentucky Fried Chicken (KFC), Pizza Hut és Taco Bell franchise koncepciók tulajdonosa és rendszergazdája – már több mint 45 ezer étteremmel rendelkezik szerte a világon. A franchise hálózat közelmúltban kiadott pénzügyi jelentésében fény derült a működés és hálózatfejlesztés főbb számaira az idei harmadik negyedévben. „Jelenleg három éves átalakulási programunk második évében, továbbra is a kitűzött úton járunk, a franchise még hangsúlyosabban jelenik meg, egyre inkább fókuszáltak és hatékonyabbak vagyunk” – nyilatkozta Greg Creed ügyvezető igazgató.
Az eredmények egyelőre összességében pozitívak: a három húzó márka közül kettő, a KFC és a Taco Bell növekvő pályán haladt, ami a legalább egy éve működő üzletek forgalmát illeti: előbbi három, utóbbi öt százalékos árbevétel növekedést ért el előző év azonos időszakához képest, míg a Pizza Hutnak egy százalékos csökkenést kellett elkönyvelnie az értékesítésekben. Összességében a Yum! 1,39 milliárd dolláros árbevételt jelentett a szeptember 30-ával zárult negyedévben, ami 3 százalékos csökkenés a 2017 harmadik negyedévében elért 1,436 milliárdhoz képest, de így is meghaladta az elemzői várakozásokat.
Az idei harmadik negyedévben a Yum! Brands nettó 410 (átlagosan naponta 4,5!) új helyszínt adott hozzá 45 ezer egységet számláló hálózatához, valamint 134 korábban saját vállalati hatáskörben üzemeltetett éttermet (57 KFC, 31 Pizza Hut és 46 Taco Bell egységet) adott át franchise partnereknek. Az expanzió pedig a tervek szerint hasonló ütemben folytatódik tovább. A Magyarországot is magába foglaló közép-kelet-európai régióban például Bécsben, vagy magyar vidéki városokban is tervben van a nyitás – igaz, egyelőre csak a KFC és Pizza Hut részéről, a Taco Bellre a magyar és régiós fogyasztóknak még várniuk kell.
A Yum! Brands a hálózati terjeszkedésnél csaknem teljes egészében franchise partnerekre támaszkodik, több mint 45 ezer egységének 97 százalékát üzemeltetik franchise átvevők. Hazánkban és egyúttal a közép-kelet-európai régióban a cégcsoport legnagyobb franchise átvevője az AmRest. A varsói tőzsdén jegyzet vállalat a Pizza Hut mester partnere Magyarországon és a régió további hét országában, ahogy a KFC kizárólagos jogtulajdonosa is Magyarország mellett még számos országban. A jelenleg 2015 üzletet számláló AmRest portfóliójában a két Yum! márkán kívül olyan neves franchise hálózatok szerepelnek még, mint a Starbucks vagy Burger King.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.