A felkelő nap országának divatja Európában
Sokan talán még nem hallottak a Uniqlo márkanévről, azonban a japán divatmárka az utóbbi években igen nagy terjeszkedésbe kezdett a világon. Legutóbbi üzleti évének végén Japánban 831 üzlettel rendelkezett a hálózat, ezek közül 41-et franchise partnerek üzemeltetnek. Japánon kívül további több mint ezer üzlet üzemel a márkanév alatt, melyből a legtöbb Kínában található (ideértve Hongkongot és Taiwant is), ezt követik a dél-koreai, valamint a délkelet-ázsiai országok egységei. Európában és az Egyesült Államokban a Uniqlo szintén több tucat egységgel vetette már meg a lábát, ám pozíciója további, intenzív erősítésére törekszik.
A Uniqlo a 2017/18-as évet profittal zárta Európában, és további nagyratörő céljaik vannak az Öreg Kontinenssel. „Számos üzletet tervezünk nyitni az európai nagyvárosokban, valamint célunk, hogy új piacokra is betörjünk” – emelte ki sajtónyilatkozatában a vállalat. Az új piacok beindítására irányuló tervek kivitelezése már augusztus végén elkezdődött, mivel a vállalat nemrégiben megerősítette, hogy megnyitja első Uniqlo boltját Svédország, majd Hollandia fővárosaiban. „A holland piacra való belépés összhangban áll azon tervünkkel, hogy megerősítsük jelenlétünket a Benelux államokban” – mondta el Taku Morikava, a Uniqlo európai ügyvezető igazgatója.
A Uniqlo az európai országok közül jelen van már Belgiumban (3 üzlettel is), Németországban, Franciaországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban, valamint rendelkeznek egységekkel Oroszországban is. Annak érdekében, hogy felgyorsítsák terjeszkedésüket a kontinensen, a vállalat közelebb eső gyárakban kívánja elindítani a termelést. Ezideáig Kínában, Vietnámban, Bangladesben és Indonéziában gyártották a márka ruháit (mint megannyi más, fast-fashion vállalat is). A versenyképesség és a meglévő piacok fejlesztése mellett a Uniqlo a hazánkat is magába foglaló közép-kelet-európai régióra is kiterjeszti franchise lehetőségét.
A Uniqlo márkát Tadashi Janai keltette életre, aki jelenleg (a Forbes által becsült) mintegy 16,4 milliárd dolláros vagyonával Japán második leggazdagabb emberének számít. Az első Uniqlo bolt 1984-ben nyílt meg Hiroshimában. A Uniqlo márka tulajdonosa, a Fast Retailing Co. ma a világ legnagyobb ruházati üzletláncát irányítja a svéd H&M és a spanyol Inditex csoport után.
A Uniqlo fast-fashion márkának számít, amely egyszerű és letisztult designjáról ismerhető fel, de a minőség nem mondható legfontosabb elemének. Azonban az utóbbi években - annak érdekében, hogy ruhái kitűnjenek a többi, hasonlóan népszerű és megfizethető márka közül - innovatív és jó minőségű anyagokat kezdtek használni, valamint bizonyos kollekciók megálmodására számos neves tervezőt is felkértek. A márkanevet egyébként két szó ötvözetéből hozták létre: a unique, azaz egyedi és a clothing, azaz ruházat/öltözködés szavakból, ami rövidítve a márka alapvető "filozófiáját" is képviseli.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Brutale a divat szektorban szerzett 10 éves tapasztalatát osztaná meg franchise átvevőivel.
Az elegáns, személyre szabott férfi öltönyöket készítő Brutale, meglovagolja az egyedi készítésű ruhák reneszánszát és egész régiónkban terjeszkedésbe kezd.
A Levi Strauss & Co. tovább bővítené hálózatát, 2018-ban 100 új üzlet nyitását tervezi.
Az amerikai Forever 21 franchise partnere hazánkban és további 8 országban fejlesztheti a divatmárka hálózatát. Az első üzlet ősszel nyílik Romániában.
A divatmárka a saját tulajdonú márkaboltok számának csökkentése mellett a franchise üzletekre fog összpontosítani a jövőben.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsenek a franchise átadók által gyakran használt havi franchise díjak,...
Ír Használtruha – már Kecskeméten is
Üdv. Szeretnék én is boltot nyitni. Kaphatok bővebb információt a termékről? hunfenster@gmail.com
A kritikus első egység
Szintén induló vállalkozásokat támogat egy másik, - a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)által kiírt - pályázata is, aminek keretében a hazai K+F és innováció...
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Köszönöm
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsen - a franchise átadók által gyakran használt - havi franchise díj/royalty díj,...