A vendégek kívánságaival összhangban
“A vásárlók ma sokkal igényesebbek és az üzletnek is ennek megfelelően kell alakulnia, fejlődnie” - mondta el Steve Easterbrook, a McDonald’s vezérigazgatója, miután a franchise ikon bejelentette, hamarosan az összes étteremben bevezetik az asztali kiszolgálást az Egyesült Államokban. Ha szeretnék, a vásárlók már így is rendelhetnek és fizethetnek érintő képernyős, “önkiszolgáló” terminálokon keresztül (ez a gyakorlat már sok magyarországi étteremben is elérhető), de mostantól már a megrendelt hamburgereket és BigMac szendvicseket pincérek hozzák a vendégek asztalához. Ez az újítás mind a 14 ezer, USA-ban található étteremre kiterjed majd, beleértve a 13 ezer franchise partnerek által üzemeltetett egységet is.
Az asztalszervíz nem igazán jellemző a gyorséttermek körében, azonban a McDonald’s esetében ezt részben az említett önkiszálgoló terminálok bevezetése tette lehetővé. A terminálokkal ugyanis jelentősen csökkent a nyomás a rendeléseket felvevő alkalmazottakon, így az ő felszabaduló idejüket tudják erre a célra fordítani. Jelenleg már több mint 500 amerikai étteremben működik próba jelleggel az asztali felszolgálás, és az első adatok arról tanúskodnak, hogy a vásárlók - különösen a franchise óriás egyik fő célcsoportjának számító családosok - értékelik, hogy kihozzák ételeiket az asztalhoz. A pozitív fogadtatás pedig már az értékesítésen is meglátszik: a nagyjából 5 százalékos forgalomnövekedés mellett az átlagos vásárlói kosár értéke is nőtt, 5-ről 6 dollárra.
Az asztalszervíz csak az egyike a McDonald’s vásárlói elégedettség növelésére tett erőfeszítéseinek. A vállalat bejelentette, hogy a modernizálás jegyében - a versenytársakhoz képest egyébként kissé későn - a jövő évtől kezdve bevezetik a mobiltelefonos rendelés és fizetés lehetőségét, továbbá folyamatosan fejlesztik a menüt is. Utóbbi esetében a magasabb kategóriájú termékek kapnak nagyobb hangsúlyt, például az adott piac jellemző burgerei vagy az olyan különleges kiegészítők, feltétek, mint a guacamole szósz, a juhar szirup vagy a dijoni mustár.
A vállalatvezetés tájékoztatása szerint ezek a változások újabb lökést adhatnak a McDonald’s fejlődésének. Az októberben zárult harmadik negyedévben a McDonald’s 1,3 százalékos növekedést jelentett a legalább egy éve működő amerikai éttermek forgalmában, amely így - a korábbi, egy éven át elszenvedett csökkenés után - már a vállalat ötödik egymást követő pozitív negyedéve. A hálózat nemzetközi értékesítései összességében 3,5 százalékkal nőttek az idei harmadik negyedévben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.