Elérhető és vonzó vállalkozói út
A vállalkozók megítélése egyre pozitívabb úgy (a vállalkozásindítás kapcsán egyébként nemzetközi szinten borúlátónak számító) Magyarországon, ahogy szerte a világban. Sőt, egyes országokban (mint például az Egyesült Államok) a vállalkozók egyenesen az új rock sztárok. Sok olyan sikertörténetet hallunk, hogy húszon-éves fiatalok, akik a főiskolát, egyetemet otthagyva inkább valami nagyba fogtak és saját vállalkozásba kezdtek. A leggyakrabban azonban ezek a fiatalok a tech cégek és startupok felé fordulnak – nem pedig franchise hálózatok felé. A Subway ezen próbál változtatni.
A hónap elején a Subway kihirdette második ’Virtual Subway Global Challenge’ versenyének győzteseit. Az üzleti szimulációs játék több mint száz országban tette lehetővé főként 18-24 éves vállalkozók számára, hogy saját virtuális Subway éttermet építsenek, működtessenek, fejlesszenek és reklámozzák azt. A mögöttes cél az, hogy a résztvevők úgy tekintsenek az éttermi franchise koncepciókra, mint egy elérhető és vonzó vállalkozói út.
„Vannak óriási, fiatal vállalkozókat összehozó konferenciák, és ezeken szinte soha nem beszélnek a franchise-ról vagy az éttermi szektorról. A figyelem a tech szektorra szegeződik” – nyilatkozta Jennifer Kushel, a Global Challenge szervezésén a gyorsétterem hálózattal együttdolgozó Young & Successful Media alapítója az Entrepreneur magazinnak.
A Global Challenge verseny nevezői először megismerkedhettek a Subway működésével és történetével, gyakorlati tapasztalatot szereztek a régiójukban lévő Subway üzletekről. Ezután egy hathetes megmérettetést teljesítettek, ami során egy személyre szabott szendvicset kellett kifejleszteni, versenyezni egy fényképes ”vadászatban” (’Scavenger Hunt’ játékban) és kidolgozni egy promóciós kampányt virtuális üzletük számára.
Akikhez elért az üzenet, azok körében működni látszik: a Global Challenge minden negyedik versenyzője kifejezte érdeklődését aziránt, hogy a jövőben a Subway-nek dolgozzon. Azonban a Subway továbbra is fenntartja, hogy a verseny célja elsősorban nem az volt, hogy franchise átvevőket neveljenek, hanem az, hogy a fiatalok körében világszerte népszerűsítsék a vállalkozói létet és a franchise-t. „A cél nem az volt, hogy franchise licenceket értékesítsünk. A cél az volt, hogy inspiráljunk és elérjük, hogy az emberek gondolkozzanak erről” – mondja Don Fertman fejlesztési igazgató.
Jennifer Kushnell még hozzá tette, hogy ezzel a versennyel a Subway „most elvetette a magokat ahhoz, hogy három év múlva bármelyik diák azt mondhassa, ő nem akar egy hétköznapi állást, saját vállalkozást szeretne. De, nem akar magára maradni vállalkozásával, szeretne segítséget, támogatást, képzést és fejlesztéseket – amiket a franchise kínál.”
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.