"Ha egy vállalat a válság ellenére is hajlandó PR ügynökség segítségét kérni, a hírnévgondozás sokkal kevesebb ráfordítással fenntartható."
Vasárnap
2012.04.22.
Terdik Adrienne-t, a Presston Pr ügyvezetőjét kérdeztük arról, hogy milyen változások mentek végbe a public relations szakterületén az elmúlt években.
 

Milyen irányba mozdultak el a pr tevékenységek a válság hatására?
Több nagy cég és multinacionális vállalat a hatalmas költségekkel járó, direkt reklámozás helyett inkább a mérsékeltebb ráfordítást igénylő, de sokkal személyesebb elérést, kapcsolat - és bizalomépítést egyaránt jelentő PR aktivitásokra fordítja a marketing büdzsé nagyobb részét. Tapasztalataink szerint, míg az online felületek továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek, addig a print médiumokban történő fizetett hirdetések száma csökkent, viszont a hírértékű interjúkkal, cikkekkel sikerült jó pár média megjelenést generálnunk ezeken a felületeken is.

Vannak olyan PR-eszközök amelyeket kevésbé alkalmaznak a vállalatok költségcsökkentés érdekében?
A CSR (Corporate Social Responsibility - szerk.) tevékenységek egyre nagyobb szerephez jutnak. A legtöbb nagy cég ma már jótékonyan támogat egy-egy közügyet, rászoruló szervezetet. Talán a szponzoráció tevékenységét ez a marketing eszköz fogja kissé háttérbe szorítani. Ennek eredményeképp kisebb ráfordítással, nagyobb hatékonyság érhető el.
Az EU által támogatott beruházások pedig közbeszerzéseken keresztül elérhető lakossági tájékoztató, - és PR kampányokat írnak elő, amelyek során továbbra is számítanak a magyarországi PR cégek munkájára. Az integrált kommunikációs stratégiákban egyre nagyobb szerepet kap a kreatív gondolkodásmód, a hír- és sztori-generálás, valamint az egymásra épülő és egymást erősítő PR eszközök alkalmazása. A hitelesség szintén fontos kritériuma egy jól működtethető koncepciónak és hozzájárul a vállalat pozitív image-ének építéséhez.

Mik az előnyei/hátrányai egy külsős PR céggel való együttműködésnek, szemben azzal, ha egy vállalaton belül foglalkoztatnak PR szakembereket?
Amennyiben egy cég belátja, hogy a PR a sikeres vállalat irányítás eszköze, abban az esetben mindenképpen érdemes megfelelő tapasztalattal, képzettséggel és referenciákkal rendelkező PR céggel hosszú távú szerződést kötnie. Ennek nagyon sok előnye van. Kiemelném többek között a költséghatékonyságot, mivel a munkavállalói járulékokat a PR cég fizeti a dolgozói után, illetve az általa kiállított számlát a megbízó cég költségként elszámolhatja. Másrészt az ügynökség kapcsolati tőkéjén és ügyfélkörén keresztül akár potenciális üzleti partnereket is hozhat a megbízó cég részére. Végül, de nem utolsó sorban a sikeres PR cég nagyobb kedvezményeket tud biztosítani akár a média kampányok lebonyolítása, akár a rendezvényszervezés terén. Nem beszélve arról, hogy egy-egy hírértékű eseménnyel, közleménnyel több tíz milliós média értéket is elérhetünk.

(pcs)


Papp Csaba
újságíró

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Továbbra is jó biznisz az oktatás /2022.07.15.

Napjainkra egy jó munkahelyre való bekerüléshez elvárás az angol tudás, de akik nem gyerekkorban kezdték el tanulni azok számára kihívást jelenthet az elsajátítása. Erre a felismerésre épít a Helen Doron franchise hálózata és annak valamennyi nyelviskolája, immár 35 éve.

Egyre nagyobb az igény a kétnyelvű óvodai és iskolai szolgáltatásokra a közép- és kelet-európai régióban /2022.07.07.

Négy évvel azután, hogy belépett Közép- és Kelet-Európába, a Maple Bear, a világ legnagyobb és leggyorsabban növekvő K-12 kétnyelvű iskolák franchise-programja a Vantage Capital partnereként 100 millió eurós befektetési programot indít a régióban.

Mennyire jövedelmező egy vállalkozás az oktatási szektorban? /2022.05.02.

Saját ötlet hiányában egy induló vállalkozó számára a franchise kézenfekvő megoldást kínálhat, de még mindig maradnak kérdések. Milyen szektorba éri meg befektetni, hova tart a piac a jövőben?

Vállalkozás gyerek mellett: A Helen Doron franchise /2022.03.01.

A Helen Doron franchise tulajdonosok többsége édesanyaként vagy édesapaként ismerte meg a módszert, majd saját tapasztalatai alapján, gyermeke sikereinek hatására tette le a voksát mellette.

Egyedülálló oktatási modellel kíván Magyarországra lépni a Maple Bear Canadian School, a legnagyobb kanadai oktatási franchise hálózat /2022.01.27.

A kanadai koncepció a legnagyobb és leggyorsabban növekvő oktatási franchise jelenleg, 31 országban, 560 központtal - és most Magyarország felé vennék az irányt.