Megéri-e programozó iskolát nyitni?
Azt hinnénk a több lehetőség mindig jobb. Egy kísérletben két standot állítottak fel a szupermarketben, az egyiknél 6, a másiknál 24 féle lekvárt lehetett kipróbálni. Ha ízlett a vásárlónak, helyben be is tudta tenni a kosárba az adott ízű lekvárt. Melyik standnál fogyott több termék? Amíg 6 opcióból kellett választani, a vásárlók közel harmada vásárolt is, amint 24 lehetőség között kellett dönteni, ez a szám a tizedére zuhant, alig 3% vásárolt. Hasonló problémába ütköznek ma vállalkozni vágyók: túl sok lehetőség van a piacon.
A problémát tovább bonyolítja, hogy sokan saját ötlettel szeretnének bizniszt indítani. Mindez tapasztalat nélkül rengeteg induló koncepció végét jelenti, melyek nem tudják időben kiheverni a velük járó gyerekbetegségeket. Tipikus példa erre, amikor kezdő vállalkozók pénzügyi terv vagy cashflow nélkül vágnak bele álmuk megvalósításába. Ennek a megelőzésére született a "franchise", lényegében már működő márkák és bizonyított, jövedelmező vállalkozások licenszelhetők így. A világ legnagyobb hálózatai ilyen formában működnek, legyen szó éttermekről (McDonald's), bevásárlóközpontokról (pl. itthon a Spar) és még sok más szektorról.
A választási probléma itt is fennáll. Szűkítheti a kört azonban, ha olyan vállalkozást tudunk választani, mely egy valós piaci igényt elégít ki. A pandémia közepette például nem tűnt túl logikusnak éttermet indítani, megnőtt viszont az igény a webshopok iránt, a webfejlesztőket pedig betemette a munka. Az éttermeket ma már nem fojtogatja a piaci helyzet, de továbbra se emelkednek ki mint befektetési lehetőség. Programozókból viszont továbbra is hiány van, hazánkban és világszerte egyaránt.
Ezt a hiányt próbálja betölteni a lengyel Coders Lab, egy a számos nemzetközi franchise hálózatból, mely megpróbál betörni Magyarországra. A hálózatba fektető partnerek számára a bevételi forrást az általuk indított programozóiskola jelenti. Az így létrehozott vállalkozások a Coders Lab kész tananyagát, lefejlesztett rendszereit és üzleti tudását veszik át licensz díj ellenében. Hasonló módon forgalmaz hazánkban üdítőket a Coca-Cola például, mely nemzetközi márkaként csak licenszeli a jogokat az országra.
A Coders Lab jelenleg is Európa lefedése felé tart, legutóbb a szomszédunkban Csehországra és Szlovákiára szerződtek egy új befektetővel, a tervek szerint nyáron már indulnak is a kurzusok a helyi partner iskoláiban. Emellett további egységeket nyitottak Romániában, Spanyolországban és Indonéziában is. A lengyel hálózat jelenleg is a jövőbeni franchise partnerét keresi hazánkban, akivel közösen megnyitná első programozó iskoláját az országban.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Tovább erősíti a pozícióját az EU-s piacon a lengyel programozó iskola, ezúttal Csehországban és Szlovákiában nyitottak újabb egységeket.
Interjúnk folytatása a nemzetközi terjeszkedésről Grzegorz Morawski-val a Coders Lab franchise igazgatójával.
Rengeteg érv szól amellett, hogy az informatikus- és IT-mérnök oktatásba fektessünk. Ehhez kínál lehetőséget a Coders Lab programozó iskola franchise. A hálózat franchise igazgatójával Grzegorz Morawski-val készítettünk interjút.
Tovább terjeszkedik Dél-Kelet-Európában a Coders Lab. Ezúttal Koszovóban nyitott a programozó iskola.
Egyre nagyobb a kereslet a programozókra a munkaerőpiacon, ezt a lehetőséget használná ki a Coders Lab.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó napot! Az időpontot nem találom a cikkben. Lehet tudni, mikor lesz? Kérem, ossza meg velem az információt, ha rendelkezésre áll! Köszönöm!
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt! A videó betekintést nyújt a DynEd programba, amely a...
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!