Új koncepció és induló franchise program
Március 14-én megnyitotta kapuit a valamivel több mint egy éve indult magyar gyorsétterem hálózat legújabb koncepciója, a BITE Sausage & Beer. A budapesti Astoriánál, egy meglévő BITE bakery átalakításával útjára indított próbaegység hasonló dizájnnal és megjelenéssel, de teljesen más kínálattal várja a vendégeket, elsősorban a hagyományos, magyaros ételekre koncentrálva. A Sausage & Beer koncepció szintén forgalmas helyekre termett, de inkább szórakozó negyedek, egyetemek, főiskolás közelébe.
A Sausage & Beer koncepció egy másik újítása a jövő héten induló reggeli, amely során nyugati típusú és a tradícionális magyar gasztronómiai elemeket ötvözve, olyan reggeli-különlegességeket készítenek, mint például a banános vagy bacon-ös palacsinta.
Egy BITE bakery café elindítása kb. 18-20 millió forintot igényel, amiben benne foglaltatik minden: a belépési díj (exkluzív védjegy- és márkanév használati jogok), a kialakítás költségei (gépek, berendezések), a kezdeti képzés és oktatás, támogatások. Nincs ez másképp a Sausage & Beer esetében sem, sőt utóbbi kisebb gépigénye valamivel kevesebb befektetést is jelent.
Újdonság továbbá, hogy a különböző állandó helyszínek (üzletközpontban, üzletközpontban önálló ”szatellit” és bevásárló utca) mellett, áprilistól már a két koncepció mobil változata is elérhető lesz, a két termékkínálat egyedi kombinációját tömörítő BITE Food Truck-nak köszönhetően. „Ez a mobil koncepció elsősorban a fesztiválok igényeire termett, arra, hogy jó minőségű ételt gyorsan, frissen, helyben tudjunk elkészíteni, majd azt a vendégek egyszerűen, kézben elfogyaszthassák” – mondta el Riffer Károly operatív igazgató. Az ennek megfelelően kialakított, kereslethez igazodó kínálatban vannak kolbászok és tészták, perecek is, hotdog, egyedi szószok és édességek.
A BITE dizájnnal kialakított utánfutóval várhatóan a nagyobb fesztiválokon és szabadtéri eseményeken találkozhatunk, valamint a vállalat rendszeresen szervez országos turnékat, illetve interaktív megjelenéseket a nagyobb városokban. Budapesten, az áprilisban induló első mobil egység a tervek szerint egy másodikkal egészül majd ki - a gyorsétterem hálózat ezzel a két állandó Food Truck-kal fedné le a főváros forgalmasabb helyszíneit.
A 2013 februárjában útjára indított BITE Bakery Café számára egy új gyorséttermi szegmens meghonosítása a cél. Az expanziós tervek kapcsán Riffer Károly elmondta: „5 év alatt összesen 8 saját egységet szeretnénk, illetve cél, hogy Magyarország minden megyeszékhelyén és a nagyobb városokban jelen legyünk. Így a saját éttermek és kávézók mellett 10-12 franchise üzlettel számolunk középtávon.”
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.