Halfalatok Magyarországon
A több száz éves múlttal rendelkező német gyorsétterem-lánc viszonylag későn, 2008 őszén debütált a magyar piacon. A kései belépés (ekkorra Ausztriában és Csehországban például már népszerű gyorsétterem) oka mögött egyes hírek szerint az húzódott, hogy az elején nem sikerült megfelelő mester franchise partnert találni, míg mások ezt pusztán annak tulajdonítják, hogy a magyar nem igazán egy halevő nép. Meg kell említsük voltak egyéni, hazai kezdeményezések hasonló éttermek nyitására, ám azok nem igazán jártak sikerrel.
A Nordsee azonban megtalálta mester franchise partnerét – a Mafish Kft. személyében – és gondos piackutatás és elemzés után a West Endben megnyitotta első, magyarországi, egyelőre nem a teljes kelet-európai menüt felvonultató egységét.
Az étterem beváltotta a hozzáfűzött reményeket. Igen hamar nagy népszerűségnek örvendhetett, folyamatosan növekvő vásárlókörrel. Már 2009 – ben száz millió Forint feletti bevételt termelt és 2010 – re triplázni tervezett.
Így érthető, hogy a Nordsee a sikeres bemutatkozás után még 2009 – ben döntött második üzletük megnyitásáról. Azonban, ahogy Pekár Botondtól, a Mafish Kft. ügyvezető igazgatójától megtudtuk a válság és a gazdasági környezet változása miatt ez ténylegesen 2010–re maradt.
2010 tavaszára pontosan. A Váci utcában megnyílt a második, immár az étteremlánc teljes kínálatát forgalmazó Nordsee gyorsétterem. Ez az egység szintén rövid idő alatt népszerűvé vált, elsősorban a nagyobb választéknak és a leülő terének köszönhetően. Ugyanakkor a vásárlók itt már nem csak magyar vendégek, hanem azon külföldiek is, akik más országokból már jól ismerik az étterem-láncot.
Új éttermével a Nordsee ugyan triplázni nem, de dupláz tudott az előző év eredményeihez képest.
Az idei év eredményeivel kapcsolatban Pekár Botond a következőt nyilatkozta: - 2011 jó évünk volt, de az év végi rossz piaci hangulat és az euró elszabadulása súlyos megmérettetés számunkra, mivel nyersanyagaink szinte mind külföldről érkeznek.
A nemzetközi, globális beszerzés sokszor előny egy franchise átvevő számára, hiszen nagybani szállítással járó kedvezményeket, alacsonyabb árakat élvezhet, ám sokszor ez nem tudja ellensúlyozni a változó gazdasági környezet – például a Forint gyengülése – által megemelkedett költségeit.
Ezen megmérettetéseket a Nordsee azonban eddig többé-kevésbé sikeresen vette, a jövőről pedig Pekár Botond elmondta: - 2012-ben a Nordsee további éttermeket tervez megnyitni, a következő üzlet várhatóan Budán lesz. 2013 után elképzelhetőnek tartjuk a déli régiót – hiszen itt magas a halfogyasztás - Baja, Szeged, de gondolkodunk Székesfehérvár, Sopron környékén is.
tup
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.