Az InterContinental, a Hilton vagy épp a Marriott hálózatokkal versengő Accor Csoport az első évében jár annak a hároméves tervnek, melynek többek közt célja, hogy a franchise partnerek bevonásával működtetett hotelek arányát 80 százalékra növelje.
Csütörtök
2013.08.29.
6,6 százalékkal esett az Accor Csoport bevétele a hároméves újjászervezés első félévében. A szállodalánc franchise partnerekhez fordul.
 

Az Accor Csoport adózás előtti eredménye 198 millió euróra (kb. 60 milliárd forint) csökkent az egy évvel korábbi 212 millió euróhoz képest, jelentette be szerdán a párizsi székhelyű vállalat. A szállodalánc nyilatkozatában figyelmeztetett: a gyengén teljesítő európai piac, valamint egy új online foglalási rendszerbe való befektetés miatt az idei eredmények valamelyest elmaradhatnak a várakozásoktól, a teljes éves profitot 510 és 530 millió euró között várják 2013-ban. A tavalyi évet 526 millió euróval zárta a vállalat.

Az Accor Csoport értékesítéseinek közel 70 százaléka Európában zajlik (amely piac épphogy kezd kikecmeregni a recesszióból), ettől pedig a vállalat jobban ki van szolgáltatva a kihívó gazdasági környezetnek, mint a versenytársak. Válaszul, a hotellánc költségcsökkentésbe kezd és felgyorsítja terjeszkedését a gyorsabban fejlődő piacokon.

Most, Európa legnagyobb szállodalánca az első évében jár annak a hároméves újjászervezésnek, amelynek során nagyobb figyelmet szentelnek a feltörekvő piacoknak, csökkentik az adósságállományt és a működési költségeket, ingatlanokat értékesítenek. A vállalat továbbá 2016-ig, a jelenlegi 58 százalékról 20 százalékra kívánja csökkenteni a saját tulajdonú hotelek arányát, a maradék 80 százalékot franchise partnerek bevonásával működtetné.

A stratégiaváltás közben – vagy részeként – a szállodalánc kedden jelentette be, hogy a legnagyobb részvényesének számító Colony Capital LLC vezetője, Sebastian Bazin veszi át az Accor elnöki és vezérigazgatói székét. Piaci elemzők arra számítanak, hogy az új elnök-vezérigazgató felgyorsítja az Accor irányváltását, amiben jóval nagyobb szerep jut majd a franchise-nak.

Az Accor franchise családba olyan márkák tartoznak, mint az itthon is jól ismert Mercure, Sofitel, Novotel vagy az Ibis. Magyarországon összesen 18 szállodát üzemeltet a lánc Budapesten, Szegeden, Székesfehérváron és Győrben.