Szezon egész évben
Erős szezont zárt tavaly, fennállásának tizedik évében a Summer Time Travel utazási iroda franchise. Az országszerte 13 irodával rendelkező hálózat adatai alapján a tavalyi év legnépszerűbb úticéljai Egyiptom, Törökország, Görögország, Tunézia és Horvátország voltak az utazni vágyó magyarok körében. E tekintetben nincs nagy változás az előző évekhez képest – nem úgy, mint az utazási- és foglalásiszokások esetében. „Amikor 11 évvel ezelőtt elindítottuk vállalkozásunkat, a „szezon” májustól szeptemberig tartott, vagyis ezek voltak azok a hónapok, melyekben gyakorlatilag kitermeltük az egész évet. Mára az utazási szokások teljesen átalakultak” – kezdte a jelenlegi trendek ismertetését Bartal Melinda, a Summer Time Travel ügyvezető és franchise igazgatója.
„Januártól márciusig előfoglalási időszak van; akik rendszeresen utaznak és a szabadságuk is tervezhető, ők igyekeznek az előfoglalási időszak alatt lefoglalni utazásaikat. Májustól ismét elindul a szezon, és tart szeptember végéig, viszont utána sem áll meg az élet, mert az Utasok ekkor foglalják egzotikus utazásaikat, hogy elmeneküljenek a tél elől. Az év vége is hozott meglepetéseket. Míg azt gondoltuk, hogy novembertől egy kicsit nyugodtabb időszak következik, az utazók elkezdték lefoglalni a 2019-es nyaralásaikat. Sok törzsutasunk, aki januárban szokta lefoglalni utazását, már megtette novemberben, vagy éppen decemberben, hogy a fa alá kerülhessen ajándékként.”
Az elhúzódó szezon pedig a franchise oldalon is érezteti pozitív, serkentő hatását. „Franchise partneri hálózatunk a 2017-es évben nagyot nőtt és ez a növekedés tavaly is folytatódott. Jelenleg 13 irodánk van, de további szerződéskötések vannak a láthatáron, illetve meglévő franchise partnereink is további irodákat nyitnak a közeljövőben” – mondta el a franchise vezető, és hozzátette, az utazási iroda hálózat sikerének kulcsa egyebek mellett a franchise tagok közötti tudás- és tapasztalatmegosztás, az irodák közötti kommunikáció. „2018-ban voltunk 10 évesek. Minden évben tartunk franchise partneri találkozót, de ez alkalommal egy háromnapos hétvége keretein belül ünnepeltük meg a Summer Time Travel 10. születésnapját. Ennek a hétvégének szakmai része is volt, több nagy partnerünk részt vett a programon.”
A további fejlesztések részeként, a hálózat 2019-ben is Magyarország egész területéről keres olyan franchise átvevő partnereket, akik a választott városban a Summer Time Travel kizárólagos partnereként indítanák el saját vállalkozásukat, vagy csatlakoznának meglévő utazási irodájukkal. Az exkluzivitás és partnertalálkozók mellett a franchise partnerek olyan további támogatásokban is részesülnek, mint a teljes know-how és foglalási rendszer átadása, folyamatos képzések, informatikai háttértámogatás és leszerződött, kiépített partnerhálózat.
A franchise partnereknek az előírások szerint minimum 20 négyzetméteres, utcafronti üzlethelyiséggel kell rendelkezniük, továbbá egyszeri belépési díjjal csatlakozhatnak a hálózathoz. Egyéb költség még a havi royalty díj, ami egy fixen meghatározott összeg, de minden jutalék ezen felül az átvevőt illeti.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Trendi vállalkozás ötletek a Franchising.hu-n. 50 hazai és külföldi vállalkozásból válogathatsz, akik terjeszkedni kívánnak Magyarországon!
Rövid visszatekintés a tavalyi évre a jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci események számbavételével.
A jövőre 10 éves Summer Time Travel történetének legerősebb szezonját tudhatja maga mögött.
„Az ügyfélbarát hozzáállás, a szakértelem és a családias légkör meggyőzött arról, hogy franchise irodát nyissunk” – Csontos Erika közel másfél éve vezeti utazási irodáját.
Erős szezonra számít a Summer Time Travel. A legújabb trendekről és a hálózat terveiről beszélt Bartal Melinda ügyvezető igazgató.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Folyamatos terjeszkedésben
Sziasztok! Szeretnélek informálni benneteket, hogy mindkét fiók átvételre került. Szép napot kívánok: Melinda
Folyamatos terjeszkedésben
A Summer Time Travel franchise központ - az országos partner keresés mellett - most két fiókirodát kínál átadásra: Nagykovácsi fiók Miskolci...