Beperelte saját franchise hálózatát a világ legnépszerűbb YouTubere
MrBeast 172 millió követője jól mutatja, hogyan hódította meg a YouTuber a fiatalabb generációkat. Az utóbbi években a videókon túl viszont főleg külső vállalkozásokon próbálta meg meglovagolni népszerűségét. Ennek egyik ágazata a MrBeast Burger néven futó étteremlánc volt, melyet kb. 3 éve, a COVID pandémia tetőpontján indított útjára.
A lezárások alatt elterjedő "szellemkonyha" koncepciók lényege, hogy belső vendégtér nélkül üzemelnek, ahogyan MrBeast Burger is. A franchise rendszer lényegét pedig az adta, hogy valamennyi étterem megkapta a recepteket és szállíthatott MrBeast Burger ételeket, több esetben 1 konyha akár több ilyen licensszel is rendelkezett azonban. Így például több vállalkozó túlvállalva magát, próbált meg minél több ízvilágot lefedni. A gyakorlatban pl. dönthetett úgy egy konyhavezető, hogy a MrBeast Burger kínálata mellett megpróbál rendeléseket fogadni kínai ételekre, esetleg péksüteményekre, stb. - nyilván minél szélesebb választékot vállalva fel, annál több megrendelést tudva fogadni. Ennek hátulütője azonban, hogy a kínálat szélességével arányosan csökken a minőség is, hiszen egyik percben még levest főznek a szakácsok, másikban már burgereket pakolnak össze, így nő a hiba arány és az elvárt szakértelem szintje is.
Többek között ez lehet az egyik oka annak, hogy indulása után a MrBeast Burger-re érkező rendelések jelentős részéről megosztó fotók kerültek közzé online, pl. nyers húspogácsákról. Mivel az alapanyagok is eltérőek voltak ezért az étteremlánc a franchise-ban elvárandó standardoknak sem tudott konzisztensen megfelelni. Ezért aztán MrBeast (James Donaldson) be is perelte az étteremlánc üzemeltetésével megbízott, rendszergazdaként is üzemelő céget. Többek között arra hivatkozott, hogy a minőség, nem felel meg a szerződésben vállalt feltételeknek, illetve, hogy a megrendelt ételek vagy későn vagy jelöletlen csomagolásban érkeznek. A peranyagokban mintegy 85 oldalnyi fotót és a vendégek hozzászólásait mellékelve támadja a céget Donaldson.
A rendszergazda azonban nem hagyta annyiban a lépést és maga is beperelte MrBeast-et, mintegy 100 millió dollárra, arra hivatkozva, hogy nem teljesítette szerződéses kötelezettségeit. A két fél pereskedése kétes jövőt fest a hasonló influencer franchise-ok jövőjét illetően.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A madridi franchise kiállításon jártunk.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
A több mint 2500 egységgel rendelkező, tengerentúli sikertörténettel büszkélkedő hálózat a magyar piacot vette célba.
Hogyan épült fel Amerika első pizza hálózata és milyen kihívásokkal néz szembe ma.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.