Beperelte saját franchise hálózatát a világ legnépszerűbb YouTubere
MrBeast 172 millió követője jól mutatja, hogyan hódította meg a YouTuber a fiatalabb generációkat. Az utóbbi években a videókon túl viszont főleg külső vállalkozásokon próbálta meg meglovagolni népszerűségét. Ennek egyik ágazata a MrBeast Burger néven futó étteremlánc volt, melyet kb. 3 éve, a COVID pandémia tetőpontján indított útjára.
A lezárások alatt elterjedő "szellemkonyha" koncepciók lényege, hogy belső vendégtér nélkül üzemelnek, ahogyan MrBeast Burger is. A franchise rendszer lényegét pedig az adta, hogy valamennyi étterem megkapta a recepteket és szállíthatott MrBeast Burger ételeket, több esetben 1 konyha akár több ilyen licensszel is rendelkezett azonban. Így például több vállalkozó túlvállalva magát, próbált meg minél több ízvilágot lefedni. A gyakorlatban pl. dönthetett úgy egy konyhavezető, hogy a MrBeast Burger kínálata mellett megpróbál rendeléseket fogadni kínai ételekre, esetleg péksüteményekre, stb. - nyilván minél szélesebb választékot vállalva fel, annál több megrendelést tudva fogadni. Ennek hátulütője azonban, hogy a kínálat szélességével arányosan csökken a minőség is, hiszen egyik percben még levest főznek a szakácsok, másikban már burgereket pakolnak össze, így nő a hiba arány és az elvárt szakértelem szintje is.
Többek között ez lehet az egyik oka annak, hogy indulása után a MrBeast Burger-re érkező rendelések jelentős részéről megosztó fotók kerültek közzé online, pl. nyers húspogácsákról. Mivel az alapanyagok is eltérőek voltak ezért az étteremlánc a franchise-ban elvárandó standardoknak sem tudott konzisztensen megfelelni. Ezért aztán MrBeast (James Donaldson) be is perelte az étteremlánc üzemeltetésével megbízott, rendszergazdaként is üzemelő céget. Többek között arra hivatkozott, hogy a minőség, nem felel meg a szerződésben vállalt feltételeknek, illetve, hogy a megrendelt ételek vagy későn vagy jelöletlen csomagolásban érkeznek. A peranyagokban mintegy 85 oldalnyi fotót és a vendégek hozzászólásait mellékelve támadja a céget Donaldson.
A rendszergazda azonban nem hagyta annyiban a lépést és maga is beperelte MrBeast-et, mintegy 100 millió dollárra, arra hivatkozva, hogy nem teljesítette szerződéses kötelezettségeit. A két fél pereskedése kétes jövőt fest a hasonló influencer franchise-ok jövőjét illetően.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.