Végleg kivonul a McDonald's Oroszországból 30 év után

A világ legnagyobb hamburger-lánca az Oroszországban található mintegy 850 éttermének 84%-kát eddig saját tulajdonban tartotta, most azonban önként lemond róluk a hálózat - közel másfél milliárd dollárért.
Még márciusban döntött úgy a McDonald's, hogy bezárja az éttermeit az országban, a Pushkin téren található ikonikus egységével együtt, mely annó a virágzó kapitalizmus betörésének jelképe volt az omladozó Szovjetunióban. Akkoriban a franchise hálózat jelképezte a hidegháborús ellentétek enyhülését és az első valódi lehetőség volt a helyieknek a nyugati ételek megkóstolására - még akkor is ha egyetlen hamburger ára többszöröse volt a városban élők napi költségvetésének.
"Egyesek szerint az lenne a helyes, ha tovább maradnánk, ételt és munkahelyeket biztosítva több tízezer embernek." Írta Chris Kempczinski a McDonald's CEO-ja egy levélben alkalmazottainak. - "Ugyanakkor lehetetlen hátat fordítani a humanitárius krízisnek, melyet a háború okozott Ukrajnában."
A 62 000 dolgozó egyelőre kapja a fizetését, és a McDonald’s ígéri egészen az éttermek eladásáig biztosítja a munkavállalók bérét.
Habár a McDonald's éttermeinek jelentős többsége bezárt, néhány franchise egység nyitva maradt így is kihasználva a márka iránt robbanásszerűen növekvő fogyasztói igényeket. A hétvégéken hosszú sorok alakultak ki például az étteremlánc egyik egységében Moszkvában, a főváros egyetlen McDonald's éttermében, amely még nyitva maradt.
A McDonald's tavaly a teljes bevételének mintegy 9%-át, 2 milliárd dollárt termelt ki Oroszországban és Ukrajnában.
Habár egységtől most megválik a McDonald's a védjegyeit nem adja fel. A most végbemenő értékesítés után a névhasználat jogát, a logókat és a védjegyet mind visszavonja Oroszországban. Hosszútávon ez akár a visszatérésre is lehetőséget adhat az étteremláncnak, hiszen nem hagy maga után imposztorokat a piacon. A céghez közel álló források szerint a McDonald's éttermei a tervek szerint júniusban nyitnak ki ismét az új vezetés alatt.
A tranzakció egy nyilvánvaló veszteség a McDonald's számára, ugyanakkor jól mutatja azt az áldozatot melyet a nyugati cégek hajlandóak meghozni, hogy helytálljanak a márkájuk által képviselt értékek mellett. A McDonald's példáját követhetik más cégek is, mint például a Starbucks vagy éppen a Coca-Cola, akik eddig csak átmenetileg szüntették meg az értékesítést az országban, de akár véglegesen is kivonulhatnak onnan.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.