Tovább terjeszkedik külföldön a magyar lakberendezési franchise

DIEGO
DIEGO / Az áruházlánc elsősorban szőnyegeket, laminált és vinyl padlót, függönyt, illetve tapétát forgalmaz
Hétfő
2020.11.23.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
 

A közel harminc éves múltú magyar hálózat elsősorban a szőnyegek forgalmazásával kezdte a történetét, de mára számos típusú burkolat megtalálható náluk a különböző parkettáktól, a vinyl padlón át a függönyökig.

A hálózat Magyarországon 104 áruházzal üzemel, Romániában 35, Szlovákiában pedig 21 egység található. A koronavírus alatt jellemző gazdasági lassulás nem érintette az áruházláncot, csak idén 8 új bolttal bővültek és az online kereskedelem növekedésére a webshop-ot is megújították. Ez a tendencia az egész szektorra is igaz, a vendéglátó ipart érzékenyen érintették a lezárások, de a homeworking alatt ellenben sok helyen megújításba fogtak a cégek, mely erős keresletnövekedést jelentett a lakberendezési piacon, többek között ez is hozzájárult a DIEGO terjeszkedéséhez az utóbbi időszakban.

Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a lakáspiaci szabályozások kedvezően érintik a DIEGO-t a jövőre nézve is. A különböző kormányzati támogatások, ÁFA csökkentések vagy a CSOK mind hozzájárulnak a piac fejlődéséhez.

A hálózat jövőre még további 3-4 nyitással tervez, de ezzel egyben le is zárnák a hazai terjeszkedést és helyette a külföldi expanzióra koncentrálnának. Elsősorban Romániában és Szlovákiában keresnek franchise partnereket, először ezekben az országokban erősítenék meg a pozíciójukat, majd a Balkán, illetve Közép-Európa felé vennék az irányt.


Franchise tanácsadó

legolvasottabb

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

népszerű a fórumban