Nyugat-Dunántúlon terjeszkedik a bajai cég
A Matrackuckó franchise jelenleg 11 üzlettel rendelkezik. Az elkövetkező két évben ezt a számot 23-ra szeretné felfejleszteni a hálózat. A termékek zömét saját maguk gyártják, és a forgalmuk nyolcvan százaléka ezeknek a saját termékeknek az értékesítéséből származik, ezért az üzletszám növekedésének ütemét egyértelműen a gyártás fejlesztés üteme határozza meg.
Az idei évtől új színként jelenik meg a termékpalettán a Naturtex kínálata. Velük tavasszal kezdődött el az együttműködés és a tervek szerint az év végére már minden meglévő üzletükben értékesíteni fogják a Naturtex termékeit shop-in-shop rendszerben. A Matrackuckó saját hálózatán belül a Naturtex franchise rendszerét adaptálta, a céljuk az volt, hogy a két vállalkozás teljes szortimenttel tudjon megjelenni minden egységében. „A Mi küldetésnyilatkozatunk azt tartalmazza, hogy minden embert szeretnénk hozzásegíteni a tökéletes alváshoz, de vannak olyan termékek, amiknek a gyártásával nem fogunk tudni foglalkozni. Viszont a Naturtexnél van egy nagyon komoly szakmai gárda, és a két cég tapasztalait és a két profilt összeolvasztva olyan alvásszaküzleteket fogunk létrehozni, ahol a vevőink minden, az alvással összefüggő terméket remek és képzett szakemberek segítségével tudnak majd megvásárolni.” – emelte ki Hahn Gábor, a Matrackuckó franchise alapítója.
Matrackuckó és a Naturtex nem konkurensek, sokkal inkább kiegészítik egymás termék portfólióját. A Matrackuckó egyik erőssége, hogy nagyon jól ismeri a termékeit és nagyon motiváltak az értékesítői. A Naturtex nem rendelkezik ilyen értékesítési tapasztalattal, ők inkább a gyártásra koncentrálnak, abban nagyon profik. A kiépülő shop-in-shop rendszerben azonban így a Naturtex termékeinek értékesítése is meg fog emelkedni, a Matrackuckó pedig az együttműködésnek köszönhetően egy ismert, jól bejáratott márkanevet fog kapni, és mivel mindkét cég alvással foglalkozik, nagyon jól ki tudják egészíteni egymást.
A forgalom eddig az elvártak szerint alakul, azonban meg kell várni, amíg minden üzletbe bekerülnek a Naturtex termékek. Ez kb. kilenc hónapot vesz igénybe. Még három olyan üzlet van, amire átalakítás vár, az újonnan nyíló üzletek pedig már rögtön a Naturtex-sarokkal együtt nyílnak. Amikor mindez megtörténik, akkor kerül sor a nagy nyilvánosság előtti kommunikációra és indul a promóció, az együttműködésről, és arról, hogy a Naturtex termékek ezentúl mindig elérhetőek lesznek a Matrackuckó egységekben.
Jelenleg egy saját egység üzemel Szegeden, a többi egység már franchise rendszerben nyílt meg. Szolnokot és Kecskemétet egy partner működteti, Miskolc- Debrecen és a jövőben nyíló nyíregyházi egység szintén egy másik franchise partnerhez tartozik, a Szekszárd-Pécs- Baja hármast a hálózatalapító fia üzemelteti franchise átvevőként, és most nyitott Győrben egy új Matrackuckót a korábbi szegedi üzletvezető, aki így franchise átvevővé vált.
A rendszergazda számára nagyon fontos, hogy az átvevőknek anyagilag megérje a hálózathoz történő csatlakozás, és az a tapasztalat, hogy ez két-három üzlet üzemeltetésénél már nagyon jól működik. Az átvevő is sokkal nagyobb biztonságban van, ha több egységet visz, és a központ számára is ez az a szám, ami optimális és bevált. A partner nem lesz még olyan nagy, hogy túlnőjön a rendszergazdán, a központnak viszont kényelmesebb és hatékonyabb a kevesebb átvevővel történő kapcsolattartás. Átvevők vonatkozásában a jövőben is ebbe az irányba szeretne haladni a Matrackuckó. Ez alól talán Budapest lesz majd kivétel, itt valószínűleg két üzletnél többet nem fog kapni egy üzemeltető.
A következő évek során megyénként egy-egy új üzlet nyitását kell elképzelni, egy-két megyében lehet esetleg két üzlet. Budapesten összesen négy, Pest megyében pedig két üzlet nyitását tervezi a rendszergazda. Időben erre két, de maximum három évet számol a gyártáskapacitás növelésének ütemében, hiszen ez a két dolog csak párhuzamosan tud fejlődni. Ahhoz, hogy ezt meg tudja valósítani a központ, belekezd egy új csarnok építésébe, ahol egy varrodát és raktárt fog üzemeltetni. Új egységet idén még egyet nyit a hálózat, Sopronban a győri átvevő indítja el második üzletét, a következő új egység pedig januártól várja a vásárlókat Budapesten. Amikor elkészül a központi raktár, akkor tud majd a Matrackuckó további egységeket nyitni – pillanatnyilag egyszerűen nem fér el a gyártás és a raktározás - fizikai korlátokba ütköznek. A raktár beüzemelésével párhozamosan pedig új, hatékonyabb gépek beszerezésére kerül sor, ami a termelés bővítését célozza. Ebbe az irányba fognak haladni, mert a dolgozói létszámot nem szeretnék növelni. Azért is gondolkodnak 23 üzletben, mert meglátásunk szerint ez az a mennyiség, amit Magyarországon belül biztosan ki tudnak szolgálni.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
A kertészkedés iránti növekvő keresletet a mára 24 áruházzal rendelkező Oázis Kertészet minden téren igyekszik kielégíteni.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.