Hogy csinálják a nagyok?
Nagy márkák már mind komoly lépéseket tettek a vissza járó vendégek jutalmazása felé, a kártyák helyett a telefonos applikációk behozása a piacra teljesen megváltoztatta a korábbi elképzeléseket.
De felmerült a kérdés: biztos, hogy szükségünk van egy csomó programozóra, hogy kifejlesszenek és fent tartsanak egy drága rendszert? Miért ne lennének továbbra is megfelelők az eddigi hűségkártyás rendszerek?
Ennek próbáltunk meg utána járni és bemutatni, hogy a legsikeresebb vállalatok applikációi, hogyan próbálják meg magukhoz kötni a vásárlóikat.
Miért jobb az app?
- Jobban megismerhetjük a vásárlóinkat, szokásaikat, mely temékeinket favorizálják.
- A felhasználó egyedi élményt kap, speciális ajánlatokat (pl.: szülinapi ajándékokat), így sokkal közelebb kerül a hálózat a vásárlóihoz.
- A lényeg, hogy egyszerű, és kényelmes legyen, ha van egy applikációnk a vevőknek nem kell a kártyát magukkal hordani.
- Bárhol és bármikor elérhetők a vásárlók. Küldhetsz értesítéseket az akciókról, egy új egység nyitásáról, vagy éppen az új termékekről az étlapon.
- Fontos, hogy érezze tagja egy exkluzív közösségnek. A vásárló egyedi híreket, értesítéseket kaphat az ő érdeklődési köreire specializálva, különlegesnek érezheti magát.
- A vevő gyakrabban és részletesebben értékeli a kapott termékeket, szolgáltatásokat.
Starbucks
A világ egyik legnagyobb kávézó lánca 2008-ban vezette be a Starbucks Card-ot. Szintén ebben az évben jelent meg a Starbucks Gold, mely 10% kedvezményt nyújt a termékekre.
Egy évvel később egyesült a két program, My Starbucks Rewards néven, az ötlet lényege, hogy a tagok pontokat gyűjtenek annak függvényében, hogy milyen gyakran járnak kávézni.
Eredetileg a My Starbucks Rewards három szintes volt, mindegyik más-más előnyökkel:
- Welcome level: mindenki erről a szintről indul (ajándék szülinapi kávét kap minden kártya tulajdonos)
- Green level: 5 csillag összegyűjtésével elérhető a Green level. Ezen a szinten ingyenes kávé újra töltést kínál a hálózat.
- Gold level: 30 csillaggal érhető el a Gold fokozat, mellyel ingyen kávé szerezhető minden 12 csillag után.
2016-ban a hálózat újra gondolta a rendszert, innentől már nem a látogatások száma alapján lehetett csillagokat szerezni hanem a fogyasztás mértéké alapján. Megszűnt a Welcome level, illetve 2 csillag járt minden elköltött dollár után. Az Arany szinthez ettől kezdve 300 csillagot kellett szerezni, az ingyen kávé pedig 125 csillagba került.
De itt még nem ért véget a történet, 2019-ben tovább egyszerűsödött a program. 25 csillag után egy ingyenes újra töltés jár, 50 után pedig a megérdemelt ingyen ital.
Burger King
A Burger King applikációja 2011-ben jelent meg Magyarországon, mely különböző ajándékokat, illetve kuponokat biztosított a vásárlóknak. Ám sok negatív visszajelzést kapott a BK a felhasználóktól, a legtöbben arra panaszkodtak, hogy az applikáció nagyon lassú, nehezen használható.
Májusban teljes frissítést kapott a rendszer, ekkor jelent meg a hálózat KINGS nevezetű applikációja, mely már lehetővé tette a rendelést is. Az új szoftver a Starbucks hűségprogramjához hasonlóan épül fel. A Burger King egy koronával jutalmazza meg a vásárlókat mind elköltött 100 Ft. után. A KINGS 4 szintre van osztva: lovag, báró, herceg és király. Mindegyik szint különböző ajándék termékekre jogosít fel, egy lovag egy sajtburgert kaphat ajándékbe, míg egy király már akár egy teljes menüt is.
Ha megnézzük a legnagyobb láncok applikációit számos olyan közös tulajdonságuk van, mely elengedhetetlen a sikerhez: jutalmazzák a hűséget, előrendelést biztosítanak, illetve folyamatosan értesítik a fogyasztókat az újdonságokról
A fent említettek mellett még számos pozitív tulajdonsága van egy applikációnak, hiszen rajtuk keresztül könnyen megtalálják az emberek a hozzájuk legközelebb eső egységeket, a fogyasztást követően pedig könnyen értékelhetik az adott éttermet, illetve a termékeket is, mely mind az átvevőnek mind pedig a hálózat tulajdonosának fontos visszajelzés.
Ha jól meg van tervezve a hűségprogram, egyedülálló eszköze a vásárlók megtartásának. A legtöbb hálózatnál megfigyelhető a hűségprogramok személyre szabása, hiszen mennyivel könnyebb megtartani úgy a vendégeket, ha a kedvenc kajájukra adunk kedvezményt.
A sikerhez szintén elengedhetetlen, hogy egyszerű és felhasználóbarát legyen, a Starbucks pontosan ezért újítja meg folyamatosan az applikációját a userek észrevételei alapján.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.