Rekordforgalommal ünnepelhet a Praktiker

Húsz százalékkal, több mint 8,6 milliárd forinttal növelte nettó árbevételét 2016-hoz képest a Praktiker a tavalyi üzleti évben, így rekordforgalmat, nettó 47,8 milliárd forintot realizált. A vállalat ezzel folytatja a 2016-os tulajdonosváltás óta elért sikeres gazdálkodását. Az idén 20 éves, 20 üzletből álló hálózat az idei évben ráadásul 30,9 százalékról 33,1 százalékra emelte piaci részesedését a nettó 135 milliárd forintosra becsült magyar barkácspiacon.
A Praktiker elemzései szerint a rekordforgalom nem csak az átlagos vásárlási érték emelkedésének köszönhető, hanem jelentős mértékben sikerült az új vásárlók számát is növelni. Emellett a továbbra is emelkedő ingatlanvásárlási és -felújítási kedv szintén nagyban hozzájárult a sikerekhez.
A Praktiker tavaly kezdte meg áruházai modernizációját – elsőként a kisáruházakkal: új arculattal, egységesen átépített polcrendszerrel és kihelyezési struktúrákkal várják a vásárlókat. Az új koncepcióval azt szeretné az áruházlánc sugallni, hogy a Praktiker már nem csak egy barkácsáruház, ahol a lakás, ház, nyaraló körüli teendőkhöz vásárolhatnak kellékeket az emberek, hanem minden áruház egy kreatív lakberendezési központ is egyben, ahol az ötletektől a megoldásokig számos termék elérhető, akár házhoz is szállítható.
„A következő 20 évben tovább folytatjuk az expanziót és újabb áruházakat tervezünk nyitni Magyarországon, ehhez keressük a potenciális helyszíneket. 2018-ban is további 10 százalék feletti növekedést várunk. Meggyőződésem, hogy a szortimentben is változások lesznek: az építőipari és lakásfelújításhoz kapcsolódó termékek mellett a lakásdekorációs árucikkek is egyre keresettebbek lesznek. Az elkövetkezendő években a szezonális termékek eladása tovább erősödik: tavasszal a kerthez kötődő áruké, télen pedig a kandallók, egyéb fűtéssel kapcsolatos eszközöké. A mostani trendek alapján az online értékesítésnek még nagyobb szerep fog jutni” – nyilatkozta Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója.
Az ügyvezető igazgató utóbbi előrejelzését erősíti meg, hogy a Praktiker webshopjának a teljes árbevételhez viszonyított forgalmi aránya dinamikusan növekszik évek óta: míg 2014-ben még csak 1,4% volt a részesedés, 2017-ben már mintegy 6% úgy, hogy az offline forgalom is dinamikus növekedést könyvelhetett el.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.