A legnépszerűbb franchise márka: KFC

Sokféleképpen lehet értékelni és összehasonlítani a franchise vállalatokat. Hány franchise partner és általuk üzemeltetett egység működik a márkanév alatt? Mennyire növekszik a hálózat egésze? Mennyire átfogó és hatékony a támogatási rendszer, ami a franchise partnereket segíti? Az Entrepreneur magazin története során most először olyan szempontok alapján mérte össze a franchise hálózatokat, mint a népszerűség és márkaismertség, hogy megtudják mely vállalatoknak sikerült leginkább szeretett, ismert és robusztus márkát kiépíteni.
A ”Top franchise márkák” rangsor összeállításánál a legjobb amerikai franchise hálózatokat rangsoroló Franchise 500 lista idei ötszázas mezőnyét vették alapul, és olyan szempontok alapján vizsgálták a “franchise elitet”, mint a követők száma a közösségi oldalakon, a rendszerméret, franchise átadóként eltöltött évek száma – és, hogy mindezek együtt hogyan voltak képesek hosszantartó kapcsolatot kiépíteni a rajongókkal, fogyasztókkal.
A franchise márkák top tízes listája egyértelműen a gasztro-franchise márkák uralmát mutatja, ugyanis a tíz legerősebb franchise márkából (a 7-Eleven áruházlánc kivételével) kilenc a gasztronómia és éttermivendéglátás ágazatból került ki. Az első helyen az idei évben a Kentucky Fried Chicken (FKC) végzett – Sanders ezredes csirkés márkáját a magyarországi közönségnek sem kell bemutatni. A dobogó második fokát a Dunkin’ Donuts foglalhatta el, amely elsősorban amerikai fánkokat kínál vendégeinek. A menü a vállalat 1946-os megalapítása óta persze jelentősen bővült, így a kínálatban ma már szerepel többféle muffin, sütemény, egyéb desszertek, különböző teák és kávék. A McDonald’s, az összesített listán elért 2. helyezése után, a márkaerősség kategóriában a dobogó harmadik fokára szorult.
A top 10 franchise márka kevesebb, mint fele van jelen Magyarországon. Olyan világhírű franchise óriásokra még várniuk kell a hazai fogyasztóknak, mint a Baskin-Robbins (5.), Taco Bell (7.), Dairy Queen (8.) vagy Papa John’s (9.). Azonban vannak pozitív jelek ezen márkák magyarországi lehetséges megjelenésével kapcsolatban, így például – amellett, hogy a Dairy Queen, valamint az Arby’s (19.) és a Denny’s (47.) már most is számol a magyar piaccal – a Taco Bell közelmúltbéli indulása Romániában, a Dunkin’ Donuts ausztriai vagy a Papa John’s lengyelországi sikerei további bizakodásra adhatnak okot.
Top 10 franchise márka (2017):
- KFC (csirkés gyorsétterem)
- Dunkin’ Donuts (fánkozó és kávézó)
- McDonald’s (hamburgerek, gyorsétterem)
- Subway (szendvicses gyorsétterem)
- Baskin-Robbins (fagylaltozó és kávézó)
- 7-Eleven (élelmiszerlánc)
- Taco Bell (mexikói gyorsétterem)
- Dairy Queen (fagylaltozó és gyorsétterem)
- Papa John’s (pizzéria, gyorsétterem)
- GNC Franchising (joghurt és egészséges ételek, salátabár)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.