A legnépszerűbb franchise márka: KFC
Sokféleképpen lehet értékelni és összehasonlítani a franchise vállalatokat. Hány franchise partner és általuk üzemeltetett egység működik a márkanév alatt? Mennyire növekszik a hálózat egésze? Mennyire átfogó és hatékony a támogatási rendszer, ami a franchise partnereket segíti? Az Entrepreneur magazin története során most először olyan szempontok alapján mérte össze a franchise hálózatokat, mint a népszerűség és márkaismertség, hogy megtudják mely vállalatoknak sikerült leginkább szeretett, ismert és robusztus márkát kiépíteni.
A ”Top franchise márkák” rangsor összeállításánál a legjobb amerikai franchise hálózatokat rangsoroló Franchise 500 lista idei ötszázas mezőnyét vették alapul, és olyan szempontok alapján vizsgálták a “franchise elitet”, mint a követők száma a közösségi oldalakon, a rendszerméret, franchise átadóként eltöltött évek száma – és, hogy mindezek együtt hogyan voltak képesek hosszantartó kapcsolatot kiépíteni a rajongókkal, fogyasztókkal.
A franchise márkák top tízes listája egyértelműen a gasztro-franchise márkák uralmát mutatja, ugyanis a tíz legerősebb franchise márkából (a 7-Eleven áruházlánc kivételével) kilenc a gasztronómia és éttermivendéglátás ágazatból került ki. Az első helyen az idei évben a Kentucky Fried Chicken (FKC) végzett – Sanders ezredes csirkés márkáját a magyarországi közönségnek sem kell bemutatni. A dobogó második fokát a Dunkin’ Donuts foglalhatta el, amely elsősorban amerikai fánkokat kínál vendégeinek. A menü a vállalat 1946-os megalapítása óta persze jelentősen bővült, így a kínálatban ma már szerepel többféle muffin, sütemény, egyéb desszertek, különböző teák és kávék. A McDonald’s, az összesített listán elért 2. helyezése után, a márkaerősség kategóriában a dobogó harmadik fokára szorult.
A top 10 franchise márka kevesebb, mint fele van jelen Magyarországon. Olyan világhírű franchise óriásokra még várniuk kell a hazai fogyasztóknak, mint a Baskin-Robbins (5.), Taco Bell (7.), Dairy Queen (8.) vagy Papa John’s (9.). Azonban vannak pozitív jelek ezen márkák magyarországi lehetséges megjelenésével kapcsolatban, így például – amellett, hogy a Dairy Queen, valamint az Arby’s (19.) és a Denny’s (47.) már most is számol a magyar piaccal – a Taco Bell közelmúltbéli indulása Romániában, a Dunkin’ Donuts ausztriai vagy a Papa John’s lengyelországi sikerei további bizakodásra adhatnak okot.
Top 10 franchise márka (2017):
- KFC (csirkés gyorsétterem)
- Dunkin’ Donuts (fánkozó és kávézó)
- McDonald’s (hamburgerek, gyorsétterem)
- Subway (szendvicses gyorsétterem)
- Baskin-Robbins (fagylaltozó és kávézó)
- 7-Eleven (élelmiszerlánc)
- Taco Bell (mexikói gyorsétterem)
- Dairy Queen (fagylaltozó és gyorsétterem)
- Papa John’s (pizzéria, gyorsétterem)
- GNC Franchising (joghurt és egészséges ételek, salátabár)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.