Megtakarítás és növekedés
Az Expense Reduction Analysts (ERA) tanácsadó irodái a költségek optimalizálásában, csökkentésében, ezáltal pedig a rentabilitás növelésében segítenek vállalati ügyfeleiknek, méghozzá cégmérettől függetlenül. Az ERA szolgáltatásai ugyanúgy elérhetők a kis- és középvállalkozások (kkv-k) számára, ahogy multinacionális nagyvállalatok számára is. Napjainkban az ERA 4 kontinens 25 országában több mint 650 franchise irodával van jelen, Magyországhoz legközelebb Ausztriában, Szlovákiában, Csehországban és Németországban. „A vállalatok számára két út létezik a profit növeléséhez: vagy többet kell értékesíteni, vagy többet kell megtakarítani” – emelte ki Fred Marfleet, az Expense Reduction Analysts alapítója és elnöke. „A tapasztalatok azt mutatják, hogy 10-ből 9 vállalat képes működési költségeinek legalább 15-20 százalékos csökkentésére.”
Az 1992-ben, az Egyesült Királyságban alapított ERA franchise több mint 18 ezer ügyfelet szolgált ki negyedévszázados fennállása alatt, melyek átlagos költségmegtakarítási rátája 20% volt. Az ERA ügyfelek ilyen mértékű számossága köszönhető egyrészt a hálózat kiterjedtségének, nemzetközi jelenlétének, de legalább ennyire sikerdíjra épülő üzleti modelljének is. Az ERA ügyfelei nem vállalnak semmilyen pénzügyi kockázatot a projektekkel, ugyanis csak az ERA tanácsadók által azonosított megtakarításból (extra profitból) kell részesedést fizetniük.
Az ERA tanácsadók szakértelme több mint 40 különböző költségtípusra terjed ki, mint a reklám és média, telekommunikáció, energiaellátás, biztosítás, szállítás, logisztika, banki szolgáltatások, flottakezelés, távközlés és még sok egyéb más. A vállalat jelenleg egy olyan partnert (Area Developer) keres Magyarországon, aki képes az országos franchise hálózat hatékony fejlesztésére és bővítésére további franchise partnerek bevonásával, a franchise központ folyamatos támogatása mellett. Az országos partner megtalálásáig is, az ERA franchise központ fogadja egyéni franchise partnerek (ERA tanácsadók) jelentkezését.
Utóbbiak nagyjából 35 ezer eurós befektetéssel számolhatnak saját üzletük, tanácsadó irodájuk elindításához. Ez már magába foglalja a franchise díjakat és egy kéthetes képzést a hálózat angliai székhelyén. Az átfogó tréningprogram során átadásra kerül többek közt a teljes vállalati tudás és know-how, a hálózat 25 éves tapasztalata, munkamódszerek és ügyféladatbázisok (beleértve a magyar piacon is potenciális ügyfelek, nemzetközi vállalatok listáját). A franchise partnerek az indulás után is folyamatos támogatásra számíthatnak az üzletvezetés minden területén a marketingtől kezdve a toborzáson, fejlesztéseken át az IT és pénzügyi megoldásokig.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Entrepreneur ismét rangsorolta az amerikai franchise ágazat 500 legsikeresebb szereplőjét. De milyen trendek rajzolódnak ki az erősorrendből, melyek a nemzetközi és magyar franchise piacokon is éreztethetik hatásukat?
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise.
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise. Két részes interjúban beszélgettünk a hazai licence tulajdonossal.
Rövid visszatekintés a tavalyi évre egy-két jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci esemény számbavételével.
Budapesti konferencián mutatja be sikeres üzleti formuláját az Expense Reduction Analysts tanácsadó franchise.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.