Amerikai gasztronómia Magyarországon

Hazai piacán, az Egyesült Államokban a Denny’s egyet jelent a klasszikus családi étterem, alkalmi vendéglő fogalmával, ahol olyan tipikusan amerikai ételeket szolgálnak fel, mint a palacsinta, omlett, gofri, hamburgerek, steakek, szendvicsek. A vendégek több mint 60 éve dönthetnek a Denny’s mellett reggelijük, ebédjük vagy vacsorájuk elfogyasztásához, és jelenleg világszerte több mint 1700 éjjel-nappal nyitva tartó étterem működik 14 országban. A márka azonban még nincs jelen minden európai országban, és a Denny’s mester franchise partnerek bevonásával szeretne változtatni ezen.
A Denny’s közép-európai (gy magyarországi) terjeszkedéséért felelős Edwards Global Services (EGS) vállalat vezetője, William Edwards elmondta, hogy terveik szerint étteremnyitásokra sor kerülhet a régiós és magyarországi repülőterek közelében, egyetemek, főiskolák területén, bevásárló központokban, de a főbb városi csomópontoknál is, különösen az olyan helyszíneken, ahol nagy az autós és gyalogos forgalom. „Úgy gondoljuk, hogy eljött az európai fejlesztések és megjelenések ideje a különböző piacokon, különös tekintettel a közép- és keleteurópai régióra. Tisztában vagyunk azzal, hogy nem mi vagyunk az egyetlen amerikai márka, amely a vendégek megnyeréséért küzd, de úgy látjuk, hogy a térség nyitott az olyan új elképzelések felé, amelyek megfelelnek a vendégek elvárásainak és kívánságainak” – mondta el az igazgató.
Háromféle üzlettípus
A Denny’s franchise hálózatában háromféle étteremformátum is elérhető a franchise partnerek számára. Méretében a legkisebbnek számító, átlagosan 70 és 250 m² alapterületű üzletformátum elsősorban a bevásárló központok, repülőterek, busz- és vasútállomások közönségének lett megalkotva. A klasszikus, különálló Denny’s éttermeket 300-800 négyzetméterre tervezték forgalmasabb utak és autósforgalom közelébe, bár van példa ezen üzletformátum kialakítására bevásárlóközpontban is. A harmadik üzlettípus az ún. Denny’s on-the-go, melyet úgy terveztek, hogy a főbb városi (elsősorban gyalogos) csomópontok mentén, 250-500 négyzetméteren megépíthető legyen.
A Denny’s elsősorban olyan mester franchise átvevőt (Area Licencee-t) keres egy marketing orientált, az éttermi vendéglátás vagy kapcsolódó ágazatban tapasztalt partner személyében, aki bevezetné az amerikai márkát a magyar piacra, és vállalja legalább 5 étterem megnyitását 5 év alatt. Ugyan – többek közt pont a többféle üzletformátum és üzletnyitási lehetőség miatt – csak becslések érhetők el, de a jövőbeli franchise partnernek nagyjából 5 millió dollárral kell rendelkeznie a projekt megvalósításához. A franchise együttműködéshez kapcsolódó további díj a havi royalty, ami a forgalom 5,25 százalékát teszi ki, valamint az értékesítés 3,75 százalékát kötelezően marketing- és reklámtevékenységre kell fordítani. A teljes befektetés – a tapasztalatok alapján – nagyjából 2 év alatt térül meg.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.