Amerikai gasztronómia Magyarországon

Hazai piacán, az Egyesült Államokban a Denny’s egyet jelent a klasszikus családi étterem, alkalmi vendéglő fogalmával, ahol olyan tipikusan amerikai ételeket szolgálnak fel, mint a palacsinta, omlett, gofri, hamburgerek, steakek, szendvicsek. A vendégek több mint 60 éve dönthetnek a Denny’s mellett reggelijük, ebédjük vagy vacsorájuk elfogyasztásához, és jelenleg világszerte több mint 1700 éjjel-nappal nyitva tartó étterem működik 14 országban. A márka azonban még nincs jelen minden európai országban, és a Denny’s mester franchise partnerek bevonásával szeretne változtatni ezen.
A Denny’s közép-európai (gy magyarországi) terjeszkedéséért felelős Edwards Global Services (EGS) vállalat vezetője, William Edwards elmondta, hogy terveik szerint étteremnyitásokra sor kerülhet a régiós és magyarországi repülőterek közelében, egyetemek, főiskolák területén, bevásárló központokban, de a főbb városi csomópontoknál is, különösen az olyan helyszíneken, ahol nagy az autós és gyalogos forgalom. „Úgy gondoljuk, hogy eljött az európai fejlesztések és megjelenések ideje a különböző piacokon, különös tekintettel a közép- és keleteurópai régióra. Tisztában vagyunk azzal, hogy nem mi vagyunk az egyetlen amerikai márka, amely a vendégek megnyeréséért küzd, de úgy látjuk, hogy a térség nyitott az olyan új elképzelések felé, amelyek megfelelnek a vendégek elvárásainak és kívánságainak” – mondta el az igazgató.
Háromféle üzlettípus
A Denny’s franchise hálózatában háromféle étteremformátum is elérhető a franchise partnerek számára. Méretében a legkisebbnek számító, átlagosan 70 és 250 m² alapterületű üzletformátum elsősorban a bevásárló központok, repülőterek, busz- és vasútállomások közönségének lett megalkotva. A klasszikus, különálló Denny’s éttermeket 300-800 négyzetméterre tervezték forgalmasabb utak és autósforgalom közelébe, bár van példa ezen üzletformátum kialakítására bevásárlóközpontban is. A harmadik üzlettípus az ún. Denny’s on-the-go, melyet úgy terveztek, hogy a főbb városi (elsősorban gyalogos) csomópontok mentén, 250-500 négyzetméteren megépíthető legyen.
A Denny’s elsősorban olyan mester franchise átvevőt (Area Licencee-t) keres egy marketing orientált, az éttermi vendéglátás vagy kapcsolódó ágazatban tapasztalt partner személyében, aki bevezetné az amerikai márkát a magyar piacra, és vállalja legalább 5 étterem megnyitását 5 év alatt. Ugyan – többek közt pont a többféle üzletformátum és üzletnyitási lehetőség miatt – csak becslések érhetők el, de a jövőbeli franchise partnernek nagyjából 5 millió dollárral kell rendelkeznie a projekt megvalósításához. A franchise együttműködéshez kapcsolódó további díj a havi royalty, ami a forgalom 5,25 százalékát teszi ki, valamint az értékesítés 3,75 százalékát kötelezően marketing- és reklámtevékenységre kell fordítani. A teljes befektetés – a tapasztalatok alapján – nagyjából 2 év alatt térül meg.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.