Bevásárlóközpont fejlesztés a régióban

Ugyanebben az időszakban, Európában összesen 1,8 millió négyzetméter új bevásárlóközpont terület került piacra és évvégéig összesen 4,9 millió négyzetméter átadását várja a Cushman & Wakefield (C&W) globális ingatlan tanácsadó, bevásárlóközpontokkal foglalkozó tanulmányában. A bevásárlóközpontok 70 százaléka Közép- Kelet Európában (Törökországgal együtt) épül.
A C&W 2013-ban összesen 730,000 négyzetméter új kínálatra számít a régióban. „Továbbra is látunk potenciált az új központok fejlesztésében a közép-európai térségben. A piac jelenleg a rések betöltésére fókuszál egyes városokban, de ennél is fontosabb a meglévő központok optimalizálása. A piacok természetes ütemben fejlődnek és lassan felzárkóznak a nyugati régiókhoz” – mondta el Jonathan Hallett, a C&W közép-európai régiójának vezetője.
Ami a jövőt illeti
Az Európai Unió tagállamaiban átlagosan 262 négyzetméter az ezer főre jutó bevásárlóközpont terület, míg a közép-európai régióban ez a szám 209 négyzetméter. A legtelítettebb a lengyel piac, ahol az ezer főre jutó pláza-terület 225 négyzetméter, Szlovákiában 221, Csehországban 210, míg Magyarországon csupán 136 négyzetméter.
2014-ben várhatóan 171 új bevásárlóközpontot és 65 bővítést adnak majd át Európában, mely hozzávetőlegesen 6,2 millió négyzetméter bérbe adható terület. A közép-európai régióban várhatóan 30 központot fejlesztenek 2014 során, ami a bővítésekkel együtt 760,000 négyzetméter új területet jelent.
Magyarországon 2014-re egyelőre nincs tervben bevásárlóközpont átadás. Jelenleg összesen 3 központ fejlesztése van tervben, de mindegyik átadási határideje bizonytalan és nem várhatóak 2015-16 előtt (Mundo az Echo Investments fejlesztésében 39,000 GLA területtel, az Etele Square a Futureal fejlesztésében 40,000 négyzetméter GLA és egy ECE fejlesztés 50,000 négyzetméter GLA).
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!