Bevásárlóközpont fejlesztés a régióban

Ugyanebben az időszakban, Európában összesen 1,8 millió négyzetméter új bevásárlóközpont terület került piacra és évvégéig összesen 4,9 millió négyzetméter átadását várja a Cushman & Wakefield (C&W) globális ingatlan tanácsadó, bevásárlóközpontokkal foglalkozó tanulmányában. A bevásárlóközpontok 70 százaléka Közép- Kelet Európában (Törökországgal együtt) épül.
A C&W 2013-ban összesen 730,000 négyzetméter új kínálatra számít a régióban. „Továbbra is látunk potenciált az új központok fejlesztésében a közép-európai térségben. A piac jelenleg a rések betöltésére fókuszál egyes városokban, de ennél is fontosabb a meglévő központok optimalizálása. A piacok természetes ütemben fejlődnek és lassan felzárkóznak a nyugati régiókhoz” – mondta el Jonathan Hallett, a C&W közép-európai régiójának vezetője.
Ami a jövőt illeti
Az Európai Unió tagállamaiban átlagosan 262 négyzetméter az ezer főre jutó bevásárlóközpont terület, míg a közép-európai régióban ez a szám 209 négyzetméter. A legtelítettebb a lengyel piac, ahol az ezer főre jutó pláza-terület 225 négyzetméter, Szlovákiában 221, Csehországban 210, míg Magyarországon csupán 136 négyzetméter.
2014-ben várhatóan 171 új bevásárlóközpontot és 65 bővítést adnak majd át Európában, mely hozzávetőlegesen 6,2 millió négyzetméter bérbe adható terület. A közép-európai régióban várhatóan 30 központot fejlesztenek 2014 során, ami a bővítésekkel együtt 760,000 négyzetméter új területet jelent.
Magyarországon 2014-re egyelőre nincs tervben bevásárlóközpont átadás. Jelenleg összesen 3 központ fejlesztése van tervben, de mindegyik átadási határideje bizonytalan és nem várhatóak 2015-16 előtt (Mundo az Echo Investments fejlesztésében 39,000 GLA területtel, az Etele Square a Futureal fejlesztésében 40,000 négyzetméter GLA és egy ECE fejlesztés 50,000 négyzetméter GLA).
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.