A coworking újrarendezi a piacot
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak és franchise átvevőknek egyaránt a már sok helyen telített irodabérleti piacon is. Felmérések azt mutatják, hogy a forgalmas utcákban és főutakon elhelyezkedő irodaházak közül minden harmadik kínálhat franchise lehetőséget azáltal, hogy a rendelkezésre álló iroda kapacitásukat közösségi vagy rugalmas irodaként működtetik franchise rendszerben.
Egy virágzó üzletág
A Forbes felmérése szerint ez a tendencia azt mutatja, hogy a közösségi irodák piaca 24%-kal fog növekedni évente.
Az IWG - a Regus és más közösségi irodabérlő hálózatok anyacége - által végzett tanulmány 15.000 vezető-beosztású személyt kérdezett meg. Az ügyvezetők döntő többsége (85%) szerint a flexibilis munkavégzés tette lehetővé vállalkozásuk számára, hogy növekedjenek és versenyképesek maradjanak. Emellett 77%-uk ítélte úgy, hogy a közösségi munkavégzés, valamint az, hogy alkalmazottaik szabadkezet kapnak abban a döntésben, hogy hol szeretnének dolgozni, segített nekik, hogy megtartsák a tehetséges munkaerőt.
Felmérések szerint a munkavállalók 50%-a végez jelenleg távmunkát, 2022-re ez a szám 1.87 milliárd alkalmazottat tesz majd ki világszerte. Ez pedig egyedülálló lehetőséget kínál a leendő franchise partnereknek, hogy belépjenek egy gyorsan növekvő piacra.
Egyre nagyobb az igény a munkavállalók felől a rugalmas időbeosztásra és ezzel párhuzamosan nő az igény azokra a munkaterekre, ahol így dolgozhatnak. Ezt a trendet követi az építőipar is, a globális ingatlanóriás JLL szerint 2030-ra a vállalati ingatlanok 30%-a közösségi munkatér lesz.
Dinamikus franchise lehetőség
Kétségkívül egyre többen tekintenek befektetésként a szolgáltatott irodák kiadására. A terület gazdaságos üzleti modellt biztosít, alacsonyak a munkaerőszükségletek, ugyanakkor kiemelkedő bevétel-potenciál rejlik benne. A működési modell sikeresnek bizonyult franchise rendszerben is és kimagasló növekedési lehetőségeket nyújt a franchise partnerek számára, az ezzel foglalkozó márkák, mint például a Regus vagy a Spaces, világszerte ismertek és erős márkaértéket tudnak biztosítani az átvevőknek.
A szolgáltatásközpontú irodabérleti piac az egyik legnagyobb potenciállal rendelkező szektor jelenleg. A piacelső Regus - az IWG tagja - most lehetőséget kínál azoknak, akik be akarnak lépni erre a piacra.
Az IWG 120 országban, 1,100 városban 3,400 lokáción működtet közösségi irodát - ez a kiterjedt jelenlét és az erős márkaérték teszi ideális franchise rendszerré az IWG hálózatot.
Szántó Árpád, az IWG magyarországi franchise igazgatójának elmondása szerint: "Az IWG-hez való csatlakozás lehetőséget biztosít a partnerek számára, hogy részesei legyenek ennek a növekedésnek és kihasználják a rugalmas munkaterületek iránti hatalmas piaci igényt."
"Az iparágban szerzett hosszú éves tapasztalatunk és a stabil alapokra épülő hálózat üzemeltetése megtanított minket arra, hogy egy minőségi rugalmas munkaterület megépítése és működtetése bizalmat és kölcsönös együttműködést igényel. Együtt dolgozunk a franchise átvevőkkel, hogy közösen megtaláljuk számukra a legmegfelelőbb lokációt és kialakítást, mindezt az IWG széleskörű marketing, működési és ügyfélszolgálati támogatásával kiegészítve."
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.