Kkv-k finanszírozása

A magyar mikro- és kisvállalkozások, de a középvállalatok és az önkormányzatok is jelentős forrás- és tőkehiánnyal küszködnek (különösen európai uniós társaikhoz képest). Ez a gond a 2008 óta tartó válság alatt csak tovább mélyült, hiszen a krízis által leginkább érintett területek egyike épp a finanszírozás, elsősorban is a hitelezés.
Ezzel a problémával mind a finanszírozást végző intézmények, mind a vállalkozások tisztában vannak, és mindkét oldal elsőrendű érdeke, hogy ez a gond megoldódjék, hiszen ahhoz, hogy a hazai gazdaság végre növekedésnek induljon, ez az egyik feltétele. Különösen igaz ez a kis- és középvállalatok, valamint az önkormányzatok esetében, hiszen ez az a két szegmens, amelynek tevékenysége, állapota a hazai piacra a legközvetlenebbül hat. Ha ők a működésükhöz, fejlesztési elképzeléseik megvalósításához képesek pénzügyi forrásokhoz jutni, ezáltal pedig munkahelyeket megőrizni és teremteni, az nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a gazdaság növekedési pályára állhasson.
Márpedig, minden nehézség ellenére, van lehetőség a forráshoz jutásra! Változatlanul léteznek a hagyományos, vagyoni fedezeten alapuló banki hitelkonstrukciók, és sok bank törekszik is arra, hogy a kkv-k és önkormányzatok számára testre szabott, egyedi ajánlatokat dolgozzon ki. A Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramja is a kis- és középvállalkozások megsegítését célozza, egyik eleme révén, a kereskedelmi bankokon keresztül 250 milliárd forintos, rendkívül alacsony kamatozású új forrást kíván bevinni a gazdaságba, illetve régi, rossz hitelek kiváltását teszi lehetővé, ezáltal is erősítve a kkv-szektor fejlődőképességét.
A vállalkozások, önkormányzatok akkor tudnak felelősségteljesen dönteni, és kiválasztani a számukra leginkább megfelelő konstrukciót, ha viszonylag teljes körű képük van arról, hogy egyáltalán milyen lehetőségek közül választhatnak, illetve melyek azok, amelyekre valóban esélyük van. Éppen ezért szervezte meg a BKIK és a Piac & Profit a Pénzeső című konferenciát és workshopot, hogy segítsen ebben a döntésben.
Regisztráció és jelentkezés itt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.