A zeneiskolákban olyan program is indul, ahol 4-18 hónapos korú gyermekek ismerkedhetnek meg a zenéléssel.
Szombat
2012.05.26.
A Yamaha Zeneiskola több mint 40 országban kínál zenei képzéseket, köztük Magyarországon is.
 

A Yamaha Zeneiskolák csaknem 50 éves működésük alatt több mint 6 millió diákot tanítottak meg világszerte a zene szeretetére. Itthon is megtalálhatóak a Japánban alapított zeneiskola hálózat egységei, méghozzá három településen is. Az elsőt Mészáros Béla hozta létre Miskolcon, azt követően, hogy a németországi központtól megvásárolta a franchise jogokat. Pár év múlva megnyitott a kecskeméti és tiszakécskei iskola is, melyeket szintén franchise partnerek üzemeltetnek.

A Yamaha iskolák olyan pedagógiai módszerekkel dolgoznak, amelyek ösztönzőleg hatnak a gyerekek kreativitására és szabad teret hagynak az egyéni elképzelések megvalósítására. „Produktív zenélésre ösztönözzük a gyermekeket. A Yamaha iskolákban 5-6 fős csoportokban tanítunk, ahol diákjaink megtapasztalják a közös zenélés élvezetét, és lehetőségük van egymástól is tanulni.” – mondta el Mészáros Béla, a miskolci zeneiskola igazgatója. Magyarországon elsősorban kisgyermekeknek indítottak eddig órákat, azonban hamarosan indul az „50+ program”, azoknak kínálva lehetőséget a zenetanulásra, akiknek fiatalabb éveikben nem volt erre módjuk. Más országokban a fiatal növendékek mellett egészen 99 éves korig fogadják nagy sikerrel a jelentkezőket, ezért ezt a gyakorlatot itthon is szeretnének megvalósítani.

Nem szükséges zenei előképzettség ahhoz, hogy valaki megnyissa saját Yamaha iskoláját, viszont az oktatótanároktól elvárás a pedagógus végzettség és a zenei tudás. A zenetanárok rátermettségét a német központ is ellenőrzi, továbbá két éven keresztül félévente részt kell venniük szakmai tréningeken, ahol elsajátítják a Yamaha pedagógiai módszereit. A franchise jogok birtokában kedvezményesen vásárolhatja meg a Yamaha hangszereit, valamint segítséget kap a marketingkampány kidolgozásához is. A kötelező tréningek költségein kívül a tandíjakból származó bevétel 10%-át kell havi royalty díjként befizetni.


Papp Csaba
újságíró

legolvasottabb

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.