Hogyan maximalizálják az ügyfélélményt az éttermek?

Egy-egy fogyasztói vélemény vagy ajánlás jelentheti a különbséget siker és kudarc között ha az éttermi márkák harcáról van szó. Különösen a jelenlegi média környezetben, ahol minden csepp figyelemért kemény csatákat kell vívnia a vállalkozásoknak. Általános tapasztalat ma már, hogy a legtöbb fogyasztó a többiek véleménye alapján, pl. egy étterem Google Maps értékelése alapján dönt, annak kipróbálása vagy éppen elkerülése mellett. Sajnos sok szolgáltató passzív szerepet vállal, ha a fogyasztói véleményekről van szó - megfigyelőt játszanak, holott valójában temérdek lehetőségük lenne rá, hogy ezt az erőteljes eszközt saját hasznukra fordítsák.
A SOCi kutatása alapján az éttermi szektor kapja a legtöbb értékelést Google-ön szemben bármely másik kereskedelmi szektorral. Egy átlagos étteremlánc vagy franchise étterem (Amerikában) 1500 értékeléssel rendelkezik, ezzel a ranglistán az áruházak mögött a második helyen vannak a teljes volumen tekintetében.
Az éttermi márkák átlagos Google értékelése 4.3 pont. Habár ez elsőre jó eredménynek tűnhet, csupán a 8. helyre elég a szektor-specifikus összesítésben, melyben a raktár szolgáltatások, költöztetők, lakberendezési boltok és kozmetikai üzletek/szolgáltatók vezetnek. A gyenge eredmény valószínűleg az éttermek közti kiélezett versenynek köszönhető, mivel temérdek opcióból lehet választani a fogyasztók könnyebben megengedhetik maguknak, hogy válogatósak legyenek és így kritikusabb szemmel figyelik a vendéglátókat is. Persze az sem segít, hogy a legtöbb vállalkozó nem igen tesz a pozitív értékelések növelése érdekében.
A kívánatosnál alacsonyabb értékelésekkel rendelkező éttermek nagy száma problémát - és egyben lehetőséget is jelent. A tanulmány kimutatta ugyanis, hogy a vásárlói véleményeket pont olyannyira befolyásolják a többi fogyasztó által adott értékelések, mint a vállalkozó által azokra tett válaszok. Ennek fényében szomorú képet alkot, hogy az éttermek csupán 13%-a reagál valamilyen formában a fogyasztói visszajelzésekre a Google felületén, mellyel a 10. helyen szerepelnek a SOCi ranglétráján.
Az aktív kommunikáció és a kedves visszajelzés melyet a legtöbb vállalkozó hanyagol sikeresen megalapozhatja a kezdeti bizalmat az érdeklődőkkel, annak érdekében, hogy kipróbálják az adott éttermet.
A SOCi eredményei alapján az a márka, amely Google értékeléseinek 100%-ára reagál 16.4 százalékkal gyakrabban alakítja a keresőket vendéggé (konverzió). Egy pozitív visszajelzés vagy egy bocsánatkérés negatív vélemény esetében hozzájárul a magasabb értékélésekhez is. A tanulmány alapján minden 10 új értékelés 2.8 százalékkal, míg minden 0.1 csillag javulás az értékelésben 4.4 százalékkal javítja a konverziós arányokat.
Persze minden visszajelzésre válaszolni korántsem olyan egyszerű, mint tűnik. Főleg franchise hálózatok esetében, ahol az egyes partnerek egységeit többször a franchise központ menedzseli. Ilyenkor kihívás lehet minden értékelésre előzékeny, kedves és legfőképp nem-sematikus, egyedi választ adni.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Nehéz összeboronálni a tradicionális vállalkozásokat a modern vállalkozói környezettel. Egy grúz pékség mégis megpróbálkozott vele.
A franchise hálózatok honosították meg igazán az önkiszolgáló italautomatákat hazánkban, külföldön viszont már a végét járhatja a trend.
A McKinsey új jelentése bemutatja, hogyan aktivizálhatják a cégek a leszakadó munkaerőt.
Amerikában 5-ből 2 embernek van egy másodállása, vagy saját biznisze. Franchise-ban is működne mindez?
A Barbie mozi jól szemlélteti, hogyan lovagolják meg a legnagyobb márkák az új őrületeket.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az Európai Franchise Szövetség (EFF) idén második alkalommal hirdette meg Európai Franchise Díj pályázatát, amelyen számos Európai franchise hálózat mérettette meg magát.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A Magyar Franchise Szövetség októberben ismét franchise képzéssorozatot indít. Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...