Hogyan maximalizálják az ügyfélélményt az éttermek?

Egy-egy fogyasztói vélemény vagy ajánlás jelentheti a különbséget siker és kudarc között ha az éttermi márkák harcáról van szó. Különösen a jelenlegi média környezetben, ahol minden csepp figyelemért kemény csatákat kell vívnia a vállalkozásoknak. Általános tapasztalat ma már, hogy a legtöbb fogyasztó a többiek véleménye alapján, pl. egy étterem Google Maps értékelése alapján dönt, annak kipróbálása vagy éppen elkerülése mellett. Sajnos sok szolgáltató passzív szerepet vállal, ha a fogyasztói véleményekről van szó - megfigyelőt játszanak, holott valójában temérdek lehetőségük lenne rá, hogy ezt az erőteljes eszközt saját hasznukra fordítsák.
A SOCi kutatása alapján az éttermi szektor kapja a legtöbb értékelést Google-ön szemben bármely másik kereskedelmi szektorral. Egy átlagos étteremlánc vagy franchise étterem (Amerikában) 1500 értékeléssel rendelkezik, ezzel a ranglistán az áruházak mögött a második helyen vannak a teljes volumen tekintetében.
Az éttermi márkák átlagos Google értékelése 4.3 pont. Habár ez elsőre jó eredménynek tűnhet, csupán a 8. helyre elég a szektor-specifikus összesítésben, melyben a raktár szolgáltatások, költöztetők, lakberendezési boltok és kozmetikai üzletek/szolgáltatók vezetnek. A gyenge eredmény valószínűleg az éttermek közti kiélezett versenynek köszönhető, mivel temérdek opcióból lehet választani a fogyasztók könnyebben megengedhetik maguknak, hogy válogatósak legyenek és így kritikusabb szemmel figyelik a vendéglátókat is. Persze az sem segít, hogy a legtöbb vállalkozó nem igen tesz a pozitív értékelések növelése érdekében.
A kívánatosnál alacsonyabb értékelésekkel rendelkező éttermek nagy száma problémát - és egyben lehetőséget is jelent. A tanulmány kimutatta ugyanis, hogy a vásárlói véleményeket pont olyannyira befolyásolják a többi fogyasztó által adott értékelések, mint a vállalkozó által azokra tett válaszok. Ennek fényében szomorú képet alkot, hogy az éttermek csupán 13%-a reagál valamilyen formában a fogyasztói visszajelzésekre a Google felületén, mellyel a 10. helyen szerepelnek a SOCi ranglétráján.
Az aktív kommunikáció és a kedves visszajelzés melyet a legtöbb vállalkozó hanyagol sikeresen megalapozhatja a kezdeti bizalmat az érdeklődőkkel, annak érdekében, hogy kipróbálják az adott éttermet.
A SOCi eredményei alapján az a márka, amely Google értékeléseinek 100%-ára reagál 16.4 százalékkal gyakrabban alakítja a keresőket vendéggé (konverzió). Egy pozitív visszajelzés vagy egy bocsánatkérés negatív vélemény esetében hozzájárul a magasabb értékélésekhez is. A tanulmány alapján minden 10 új értékelés 2.8 százalékkal, míg minden 0.1 csillag javulás az értékelésben 4.4 százalékkal javítja a konverziós arányokat.
Persze minden visszajelzésre válaszolni korántsem olyan egyszerű, mint tűnik. Főleg franchise hálózatok esetében, ahol az egyes partnerek egységeit többször a franchise központ menedzseli. Ilyenkor kihívás lehet minden értékelésre előzékeny, kedves és legfőképp nem-sematikus, egyedi választ adni.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Hazánkban még nem sok példa akad rá, de külföldön egyre több nagy márka veti be ezen eszközt.
Természetes, fenntartható és állatkísérletmentes.
A jövőbe illő kezeléseket, orvosi kutatásokra alapuló technológiákat alkalmazó High Care kozmetikai hálózat partnereit keresi Szlovákiában.
Új technológiát tesztel a világ egyik legnagyobb pizzeria-lánca, hogy elejét vegye a munkaerő hiánynak.
Éttermi környezetben még gyerekcipőben járnak a megoldások, de rohamtempóban zajlanak a fejlesztések.
legolvasottabb

Rengeteg érv szól amellett, hogy az informatikus- és IT-mérnök oktatásba fektessünk. Ehhez kínál lehetőséget a Coders Lab programozó iskola franchise.
Az elmúlt években a környező országokban gyors ütemben terjeszkedő hálózat hazánkban fejlődne tovább.
Egy fiatal kozmetikai cég modernizálná a magyar szépségipart.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
2023. február 2-án kerül megrendezésre a hazai franchise szakma legrangosabb eseménye, a Franchise Díjkiosztó Gála.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...