Mi az a dualbranding?
Vannak dolgok, amiket jellemzően párban fogyasztunk. A közgazdasági részletek taglalása nélkül magától értetődőnek tűnhet például, ha a reggeli kávé mellé veszünk egy szendvicset is. A legtöbbször ebből a jelenségből úgy húznak hasznot a márkák, hogy bevezetik a kiegészítő terméket a kínálatba, akkor is ha az távol áll a márkától. Ezért találni a legtöbb kávézóban ilyen-olyan formában szendvicset vagy sütit, akkor is ha azok minősége hagy kívánni valót maga után.
Igen ám, de egy népszerű termék önmagában nem elég a sikerhez. Jól is kell csinálni. Erre volt jó példa a csirkés szendvicsek hulláma Amerikában, a Chick-fil-a "újítása" rendre a toppon tartotta a hálózat forgalmát, a konkurencia elkezdte lemásolni, de nem nagyon akadtak versenytársak, akik valóban fel is tudták venni a versenyt a termékkategória "megalkotójával". Hiába készít a McDonald's jó csirkés hamburgert, ha a fogalom összeforrott a Chick-fil-a márkájával, egyszerűen mást várnak el az emberek ha egy mekibe mennek.
Ez a gondolat áll a dualbranding mögött, melynek lényege, hogy az egy ernyő alá tartozó márkákat az üzemeltetők közösen nyitják. Erre a legjobb példa a Baskin-Robbins és a Dunkin' márkáinak összeboronálása. Előbbi egy fagyizó/cukrászda, utóbbi egy fánkozó/kávélánc - papíron és ízvilágban is jól passzolnak egymáshoz, részben ennek a ténynek köszönhető, hogy sok Baskin-Robbins és Dunkin' közvetlen szomszédságában nyílik egymásnak. Ebben az esetben a márkák közötti kapcsot a közös tulajdonos, az Inspire Brands adja. Érdekes módon a gyorséttermi szektorban hasonló dualbrandinget ritkán találni, főleg Európában. A Pizza Hut, Burger King, KFC és Starbucks tulajdonos AmRest például nem igen boronálja össze saját márkáit egy helyen. Ha mégis azt leginkább a lokáció miatt teszi - pl. a plázák foodcourtjának kötelező megtöltése érdekében.
Európán kívül viszont egyre relevánsabb a passzoló márkák összeházasítása és közös üzemeltetése - ha máshogy nem, akkor a franchise átvevőkön keresztül. Az úgynevezett multi brand partnerek olyan befektetők, akik több vállalkozást indítanak, de nem feltétlen ugyanazzal a franchise hálózattal. Természetesen multi brand átvevőnek lenni nem elég, a márkák párosítása szinte mindig az átadók beleegyezéséhez kötött és komoly marketing kutatás előzi meg.
2023-ban remélhetőleg Európában is egyre több ilyet látunk, külföldön ugyanis igencsak megszaporodtak a dualbrandingben nyitott lokációk. Ilyen például a fánkozó Dunkin' és a szendvicsező Jimmy John's közös lokációja, mely tavaly februárban kezdte meg a működését. Hasonló koncepció az Auntie Anne's és Cinnabon pékségek párkapcsolatba, melyben előbbi inkább a sósabb, még utóbbi az édesebb vonalat képviseli. A dualbranding sikerét mutatja, hogy a franchising szektoron túl is bőven akad példa rá. Az Apple és a Nike szoros kapcsolatot ápol közös edzéstervek kialakításában, a GoPro és a Red Bull márkáit pedig az adrenalin hajhász extrém sportok kötik össze hatékonyan.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
A legnagyobb éttermi teszt-piacon, a csirkés szendvicsek után most a panírozott csirkemell filé arat a fogyasztók között.
A hazai ingatlan hálózatok közül ezúttal az Otthon Centrum kezdett felvásárlásba a legnagyobb Kelet-Európai piacon: Lengyelországban.
21. alkalommal kerül megrendezésre a varsói franchise kiállítás a Kultúra és Tudomány Palotájában.
A háborús helyzet nem csak a lakosság, de a vállalkozások kivándorlásához is vezetett az országból.
legolvasottabb

Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira. Ehhez keresi további partnereit most a hálózat.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira. Ehhez keresi további partnereit most a hálózat.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...