Virágzó saját vállalkozás
– Boross Dávid, ügyvezető.
Az Oázis Kertészet az ország legnagyobb és egyben egyetlen kertészeti tematikájú franchise hálózata, mely fennállása óta töretlen sikereknek örvend. A hálózat egy komplex megoldást kínál franchise partnerei számára, részt vesznek a beruházás megtervezésében, folyamatosan segítik az üzemeltetést a különböző területeken (beszerzés, marketing, HR, stb.), illetve elemzéseket és értékeléseket is végeznek az üzlet hatékonyságára vonatkozóan. Az Oázis márkanév alatt ma már 24 áruház működik, ezek harmada a franchise rendszergazda tulajdonában üzemel. A hálózat folyamatosan keres új partnereket, és nyitottak az új franchise szerződésekre is, hiszen egyre többen fedezik fel az otthoni kertészkedést nyújtotta örömöket.
A teljes Oázis hálózat tavalyi forgalma meghaladta az 5 milliárd forintot, ami 20% feletti növekedés volt az előző évhez képest. Idén egy üzlettel bővült a hálózat, így az idei terv az 5,5 milliárd forintnak megfelelő forgalom elérése. Árbevételük 30 százalékát a sajátmárkás termékek teszik ki, ám „…ezek nem úgynevezett elsőáras-vevőcsalogató cikkek, hanem szakmailag releváns, kiváló ár-érték aránnyal rendelkező termékek” – nyilatkozta Boross Dávid ügyvezető. Három éve elindítottak egy prémium kategóriás termékcsoportot is, amelyeknél már egyáltalán nem az árelőny lehetősége, hanem a minőség diktál.
Egy Oázis Kertészet nyitására olyan vállalkozók a legalkalmasabbak, akik már tulajdonosai egy vagy több vállalkozásnak (így van már egyfajta befektetői és vállalkozói tapasztalatuk), és most valami új felé nyitnának, valamint rendelkeznek a nyitáshoz szükséges tőkével. Egy kertészeti áruház megépítése 2-400 millió forintos beruházást igényel, melynek 20-30 százalékát teszi ki a terület, amire az üzlet épül, 50-60 százalékát a felépítmény, 10% berendezésekre, eszközökre, 15% pedig a nyitó árukészletre megy el. „A terveket hozva a megtérülés finanszírozás függő. A teljes mértékben saját tőkés beruházások 4-6 év alatt, a 60-70 százalékban hitelből fedezettek 6-8 év alatt biztosítanak jobb hozamot, mint egy szokásos banki betét” – avatott be az ügyvezető.
Egy Oázis Kertészet nyitására a legalább 40 ezer fős városok kereskedelmileg frekventált helyei jönnek elsőként szóba. Az áruház megépítéséhez jellemzően 4-8 ezer négyzetméteres területre van szükség, hiszen az épületnek legalább 1000 négyzetméter alapterületűnek kell lennie, illetve a területen belül kell kialakítani parkolót és faiskolai eladóteret is (utóbbi helyigénye általában 2-3000 négyzetméter). Természetesen előny, ha valakinek saját tulajdonában van egy megfelelő telek vagy ingatlan, esetleg van egy már működő egyéb kereskedelmi egysége (építőanyag, benzinkút, vendéglátás, stb.), amely mellett van hely és szeretne egy újabb tevékenységbe kezdeni. Az Oázis franchise központ területi védettséget is biztosít partnereinek.
A franchise partneri csatlakozási folyamat egy őszinte, nyitott beszélgetéssel kezdődik, ahol a felek felmérik, hogy rendelkezésre állnak-e a nyitáshoz szükséges feltételek (telek, tőke, vállalkozói múlt, stb.). Amennyiben minden feltétel teljesül, a partner egy komplexen működő rendszert és minden segítséget megkap ahhoz, hogy üzletét felvirágoztathassa. „Az talán egy elég beszédes információ, hogy nem egy partnerünk van, aki néhány év elteltével újabb Oázist nyitott. Szóval azt hiszem, bátran kijelenthetem: ez a rendszer működik” – tette hozzá Boross Dávid.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.