Sikerek a nemzetközi vizeken
Az idei évben a nemzetközileg elismert ’Global Franchise Magazine’ első ízben rendezte meg a ’Global Franchise Awards’ díjátadót a nemzetközi franchise ágazat kiválóságainak elismeréseként. A franchise szakemberekből álló zsűri 4 kontinens 80 pályázata közül az Expense Reduction Analysts (ERA) vállalatnak ítélte oda a legjobb üzleti franchise hálózatnak járó “Best Business Franchise” díjat. „Számos jólismert és a legtöbb esetben nagyobb méretű franchise rendszert sikerült megelőznünk” – mondta el Fred Marfleet, az ERA alapító-elnöke. „Idén ünnepeljük 25 éves fennállásunkat, és úgy gondolom, ez a nemzetközi elismerés demonstrálja ambícióinkat a fehérgalléros franchise ágazat egyik nemzetközi szinten is vezető szereplőjeként” – tette hozzá az alapító. A díjat Klaus Jeschke, operatív igazgató vette át a Nemzetközi Franchise Szövetség éves konferenciáján.
Az Expense Reduction Analysts franchise koncepciója egy üzleti, vállalkozási lehetőséget kínál azon szakemberek számára, akik az ágazatban profitálnának tapasztalataikból. Üzletembereknek, fejlesztőknek, tanácsadóknak, ügyvédeknek, projekt menedzsereknek, elemzőknek, stb. van lehetőségük a brit márka és saját vállalkozásuk sikerre vitelére Magyarországon.
Az ERA a világ egyik legnagyobb tanácsadóiiroda hálózata, mely a vállalati operatív/működési költségek csökkentésére szakosodott. Míg a közép-kelet-európai régió országait nagyjából mind meghódította már, addig az 1992-ben alapított márka még nincsen jelen Magyarországon (korábban, egy rövidebb ideig járt nálunk a franchise hálózat – erről itt írtunk), így elsősorban ún. Area Developer partnert keres hazánkban, de a lokális irodanyitással járó egyéni franchise jog is elérhető.
Önállóan vagy csapatban
Minden ERA franchise partner egy önálló vállalkozó és egyúttal egy csapat tagja is – mindenki a saját szakmai területért felelős, függetlenül attól, hogy az tanácsadás, piacelemzés, logisztika, beszerzés, értékesítés és marketing, banki és pénzügyi szolgáltatások vagy kontrolling. A koncepció értelmében az ERA ügyfelek – akik egyaránt lehetnek kkv-k, nagyvállalatok vagy multinacionális cégek – az elemzés és tanácsadás eredményeként realizált megtakarításból (extra profitból) fizetnek részesedést az ERA tanácsadóknak, így a szolgáltatás igénybevétele gyakorlatilag nem jár kockázattal számukra. Az ERA tanácsadók szakértelme 40 különböző költségterületre terjed ki, beleértve az energiaipart, szállítmányozást vagy éppen biztosításokat.
Az ERA franchise partnereknek tehát nem kell mindenre kiterjedő tapasztalattal rendelkezniük, hiszen a munkát egy nemzetközi szakértői csapattal és a helyi kollégákkal közösen végzik. Így a franchise partnerré válás legfontosabb feltételei a vállalkozói szellem, vezetői tapasztalat, a hazai piaci viszonyok ismerete, valamint a franchise licence megvásárlásához szükséges pénzügyi erőforrások megléte. Ez Magyarországon 35 ezer eurót jelent az egyéni franchise partnerek esetében, ami nagyjából a teljes induló beruházás összege is, hiszen a franchise partnereknek nem kell szükségszerűen üzlethelyiség bérlésbe vagy árukészlet vásárlásba invesztálniuk.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Entrepreneur ismét rangsorolta az amerikai franchise ágazat 500 legsikeresebb szereplőjét. De milyen trendek rajzolódnak ki az erősorrendből, melyek a nemzetközi és magyar franchise piacokon is éreztethetik hatásukat?
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise.
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise. Két részes interjúban beszélgettünk a hazai licence tulajdonossal.
Rövid visszatekintés a tavalyi évre egy-két jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci esemény számbavételével.
Budapesti konferencián mutatja be sikeres üzleti formuláját az Expense Reduction Analysts tanácsadó franchise.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.