Újra pozícionál a német lakberendezési lánc

Fizetésképtelenséget jelentett és csődvédelmet kért a Butlers német lakberendezési lánc. A társaság hétfői közleménye szerint az üzletek továbbra is nyitva tartanak, a dolgozók egyelőre megkapják a fizetésüket. Az eljárás célja a kölni központú vállalkozás tartós megújítása, versenyképességének erősítése és piaci átpozícionálása. A magyarországi üzletek és a webshop is változatlanul működik tovább.
A Butlers márka kizárólagos magyarországi partnere, a Vidámnyik Kft. az MTI megkeresésére elmondta: a két cég gazdaságilag egymástól teljesen független, tulajdonosai semmilyen átfedésben sincsenek. Ebből következően a német franchise tulajdonos céget érintő csődvédelmi eljárás közvetlenül nem érinti a magyar vállalatot, melynek pénzügyi helyzete stabil. A Vidámnyik Kft. nem tervezi egyetlen magyarországi üzlet bezárását sem, és a webshop is változatlanul működik tovább. „A német cég élve a csődvédelemmel továbbra is üzemel, cél a vállalat újra pozícionálása, a piacképesség és a versenyképesség biztosítása érdekében. Ennek keretében a magyar céget is folyamatosan kiszolgálja termékekkel” – kommentálta a hírt a kft.
A Handelsblatt című német üzleti lap szerint a Butlers elsősorban azért került bajba, mert túl gyorsan bővítette üzlethálózatát, és miközben a fogyasztók egyre több lakberendezési cikket vásárolnak az interneten, online áruházának forgalma stagnált. Ráadásul a vállaltot megterhelte az euró gyengülése is, ugyanis sok árut Ázsiából importál. Így csökkenő bevétel mellett egyre emelkedtek költségei. A társaság már 2015-ben válságba került, 102,5 millió euró bevétel mellett csaknem 12,4 millió euró veszteséget szenvedett el, tavaly 10 millió euróval csökkent a bevétele.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.