Ez történt 2016-ban

Hétfő
2017.01.02.
Rövid visszatekintés a tavalyi évre a jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci események számbavételével.
 

Ismét eltelt egy év, a december vége - január eleje pedig hagyományosan az éves munka összefoglalásáról és a következő év(ek) terveinek kidolgozásáról szól. Így mi is visszatekintettünk a tavalyi évre, és igyekeztünk csokorba szedni a 2016-os esztendő egy-két jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci történését, eseményét.

Rögtön az év eleje bíztatóan alakult a franchise piac számára, januárban ugyanis nyolc amerikai márka képviseletében kezdte meg magyarországi mester franchise partnerek felkutatását az az EGS vállalat, amely évtizedek óta foglalkozik az USA-ban már bizonyított franchise márkák európai bevezetésével. Hazánk iránt hat étteremlánc (köztük olyan márkák, mint a Dairy Queen, a Denny’s vagy a Lawry’s), egy kávézólánc és egy beltéri trambulinpark koncepció is érdeklődik. Január végén választja ki és díjazza a megelőző év legkiemelkedőbb franchise hálózatait és átvevőit a Magyar Franchise Szövetség összesen hét kategóriában. A 2015. Év Franchise Hálózata a Fornetti lett.

Februárban megnyitott a magyar alapítású (2015-ben a Nemzetközi Franchise Szövetség által a világ Top20 Legígéretesebb Franchise márkája közé beválasztott) Stilianos Babauszoda hálózatának harmadik tagja, amely a második franchise partner által üzemeltetett uszoda. Február végén - március elején Magyarország első önkiszolgáló mosodahálózata, a Bubbles mindössze egy hét leforgása alatt három új helyszínnel is bővült (Budapesten, Székesfehérváron és Kecskeméten), mellyel már országszerte 23 mosoda kínálta a közösségi mosás élményét éjjel-nappal (ez az évvégéig 32-re nőtt).

Márciusban tette elérhetővé franchise koncepcióját Magyarországon a Franciaországban gyártott kimért-parfümök értékesítésére szakosodott, horvátországi székhelyű L`ARÔME vállalat; de a hazai pékpiaci szegmens is egy új szereplővel bővült: a több mint két évtizedes múltra visszatekintő Pécsváradi Aranycipó a hónap végén indította el franchise rendszerét.

Április elsején nyitotta meg első magyarországi üzletét a frissen facsart gyümölcslevelekre és -koktélokra szakosodott Fruitisimo hálózat. A budapesti egység a márka régiós expanziójának zászlóshajója is egyben, azonban a hazai terjeszkedéshez nem von be franchise partnereket a cseh vállalat.

Május elején egyéni (simple) franchise, országos mester franchise és országos disztribútori ajánlatát is elérhetővé tette Magyarországon a kozmetikai termékekre és parfümökre szakosodott Beauty Cosmetics. Ugyanebben a hónapban csatlakozott a Magyarországon hazai mester partner vezetésével terjeszkedő 2+2 Matematika Iskola hálózat első két franchise partnere is. A hónap közepén 36 országból érkeztek Budapestre Helen Doron mester franchise partnerek a hálózat éves találkozójára, ahol további bővülést és fejlesztések sorát ígérte a nyelviskola hálózat. Május végén a Magyar Franchise Szövetség köszönthetett soraiban kilenc új tagot; illetve a Coop üzletlánc jelentett be új terveket és törekvéseket: hatékonyságnövelés részben a franchise hálózatra támaszkodva.

Júniusban a közel 90 éves osztrák fagyi márka, a Heiling Eis franchise tűzte ki célul a nemzetközi expanziót, mások mellett Budapesttel a kiszemelt célállomások között. A hónap végén Székesfehérváron nyitott az Espress It by CSC, így pedig már országszerte 13 helyszínen vált elérhetővé a Coffeeshop Company franchise legújabb, 2016 tavaszán indított kávéházi koncepciója.

Júliusban döntött a magyar alapítású noPack vállalat a csomagolásmentes boltot, kávézót és közösségi teret egyszerre jelentő budaörsi üzlete értékesítése, valamint a franchise fejlesztésekre való összpontosítás mellett. Ugyanebben a hónapban választották meg 2016 legígéretesebb gyorséttermi franchise lehetőségének a Magyarországon is partnert kereső Arby’s étteremláncot.

Augusztusban a Pizza Hut régiós, így magyarországi master franchise partnerévé vált (a többek közt a magyarországi KFC és Starbucks franchise jogokat is magáénak tudó) AmRest vállalat.

Szeptemberben – négy évvel az első magyarországi SPAR partner üzlet megnyitása után – megnyitott a SPAR franchise hálózatának 107. üzlete. Ebben a hónapban kötött megállapodást kínai partnerével az Indiso, amely a magyar sóklinika hálózat terjeszkedésének zászlóshajója lehet. Eközben lerakták Magyarország első, közvetlen reptéri terminál összeköttetéssel rendelkező szállodájának időkapszuláját a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren; a 145 szobás, konferenciatermekkel tervezett Ibis Styles Budapest Airport Hotel üzemeltetését a fejlesztők az Accor franchise-hoz tartozó ibis Styles hotelláncra bízták. Szintén szeptemberben, Budapest bevárosában és Tatabányán erősítette tovább Magyarországon már így is piacvezető hálózatát a Decathlon sportszer-üzletlánc. A hónap vége óta pedig az olasz lakberendezési franchise márka, a Coincasa is Magyarországra igyekszik, és keresi partnereit hazánkban.

Az október a Hunguest Hotels felvásárlásával kezdődött – a szállodalánc 18 saját üzemeltetésű egysége közül 14 magyarországi hotel tulajdonjoga, valamint a márkanév és a franchise jogok kerültek új tulajdonoshoz. Új, összességében a 20. magyarországi barkács üzletét nyitotta meg a Praktiker; és októberben hozta nyilvánosságra a svájci-ír gyökerű Aryzta vállalatcsoport kötelékében első, teljes éves eredményeit a Fornetti; ahogy a francia Yves Rocher is 25 százalékos növekedésről számolt be magyarországi hálózatának éves forgalmában.

Novemberben a brit Marks & Spencer divatmárka döntött úgy, hogy 10 országban, köztük Magyarországon bezárja saját tulajdonú üzleteit, amely hazánk esetében így a márka teljes kivonulását jelenti.

Decemberben megnyitotta kapuit a Vapiano ötödik (és egyben az első fővároson kívüli) étterme Győrben; ahogyan útnak indult a magyar fejlesztésű BITE bakery café pékség- és kávézólánc első franchise egysége is.

--
A franchise szektort érintő legfontosabb hírek összefoglalása egy cikkben egyszerűen lehetetlen vállalás, így akarva-akaratlanul is kimaradhat egy-két fontos történés, esemény. Ha úgy érzi, Ön tud ilyenről, küldje el szerkesztőségünknek vagy mondja el a fórumban.


BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Franchise vagy saját vállalkozás? Melyik a jövedelmezőbb ingatlaniroda nyitásánál? /2024.11.19.

A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?

A franchise sikerének titka: Márkaerő és sokszínűség /2024.11.14.

Szeretnél saját vállalkozásba fogni, de nem tudod, hogyan kezdj neki? A franchise lehet a megoldás! Ez az üzleti modell lehetővé teszi, hogy ismert márkák erejét és üzleti tudásukat (know-how) kihasználva indítsd el saját vállalkozásodat.

Kinek való a franchise? A sikeres ingatlaniroda indítás 5 kulcskompetenciája /2024.11.11.

Sikerre vágysz az ingatlanszakmában, de nem akarsz mindent egyedül csinálni? Egy franchise hálózathoz való csatlakozás, mint az Immo1, kiváló lehetőség - de ahhoz, hogy valóban sikeres franchise partnerré válj, kulcsfontosságú képességekre van szükség. Íme az 5 kulcskompetencia, amely a sikeres induláshoz elengedhetetlen.

Oktatási franchise-ok hódítanak Európában: Üzleti lehetőség vagy kihívás? /2024.10.08.

Egyre több a magániskola és napközis programokra épülő hálózat Európában, innovatív tanulási megoldásokat kínálva a hagyományos iskolai oktatáson túl. De vajon mi áll e trend hátterében, és milyen lehetőségeket rejt a vállalkozók számára?

Partnereit keresi az Esotiq&Henderson fehérnemű franchise /2024.09.09.

Nemzetközi terjeszkedésbe kezdett az Esotiq&Henderson, az egyik legnagyobb lengyel franchise hálózat. A kiváló minőségű és saját gyártású fehérneműiről és kozmetikumairól ismert koncepció, izgalmas új fejezetet nyit a terjeszkedésének történetében. A női fehérneműk és férfi alsóneműk szakértőjeként a márka Lengyelországban már sikerrel építette fel a minőséggel és stílussal fémjelzett brandjét.

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.