A Spar 2015 végén 456 üzlettel rendelkezett Magyarországon, ezek közül 75-öt franchise rendszerben kiskereskedő működtetett. A Magyarországon 25 éve jelen lévő vállalat több mint 13 ezer munkavállalójával az ország egyik legnagyobb munkaadója.
Péntek
2016.03.04.
Az áruházlánc idén is hasonló forgalomnövekedéssel, 5 új üzlettel és további 27 felújításával számol Magyarországon.
 

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. forgalma tavaly 3 százalékkal bővült az előző évhez képest 488,2 milliárd forintra – közölte sajtótájékoztatón Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató. A múlt évi gazdálkodási eredményekről egyelőre nem kívánt beszélni, a 2016-os tervekkel kapcsolatban azonban elmondta, hogy az 500 milliárdos forgalom elérése a cél. Az idén a Spar várhatóan mintegy 23 milliárd forintot költ majd beruházásokra. A beruházási tervekben szerepel egyebek közt 27 áruház felújítása, valamint 5 új üzlet átadása is.

Heiszler Gabriella újságírói kérdésre közölte: a vasárnapi zárva tartás hatásaként az Interspar áruházakban érezhető volt egy nagyon csekély visszaesés, összességében azonban nem vetette vissza a vállalat forgalmát, a vásárlók pedig alkalmazkodtak az új feltételekhez a céggel együtt. Beszélt arról is, hogy egyre növekszik a Spar saját márkás kínálata, amely már több mint 2000 terméket tartalmaz. Megemlítette továbbá, hogy a Spar Magyarország nagy hangsúlyt fektet munkatársai képzésére, véleménye szerint ennek is tulajdonítható, hogy a múlt évben mintegy 1200 diák választotta a Spart a kötelező iskolai gyakorlat keretein belül.

Az élelmiszerlánc 25 éve van jelen Magyarországon, mely időszak alatt mintegy 1 milliárd eurót fektetett be az országban. Csak tavaly 32 millió eurót (közel 10 milliárd forintot) fordított beruházásokra Magyarországon a vállalat. Ebből az összegből 5,4 milliárd forint jutott áruház-felújításokra, 1,7 milliárd forintért bővítették a cég bicskei húsüzemét, és megkezdték az érdi Interspar áruház építését.

A Spar Magyarország működése öt tartópilléren áll: a Spar szupermarketek, a Spar hipermarketek, a bérbeadási üzletág, a Regnum húsüzem és a kiskereskedelmi hálózat tevékenysége.


legolvasottabb

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Biztosítsd be jövedelemforrásod egy ingatlaniroda nyitásával! /2024.06.11.

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.