Tánciskola gyors megtérüléssel
- Baranyi Anett és Sipos Zsolt, Dolce Dance alapító-tulajdonosok
Az első Dolce Dance tánciskola 2007-ben nyitotta meg kapuit, melynek sikereire alapozva 2014-ben indította el franchise rendszerét a vállalat. Ma már 3 ország 30 városában van jelen a márka, és tavaly évvégén a Nemzetközi Franchise Szövetség is beválasztotta a világ 50 legígéretesebb induló franchise koncepciója közé. Sipos Zsoltot, a Dolce Dance társalapítóját kérdeztük a koncepcióról.
Milyennek ítéli a táncoktatás helyzetét Magyarországon, mik a jelenlegi trendek?
Iskolánkat a gazdasági válság kezdetekor 2007 februárjában alapítottuk, amikor már minden arról kezdett szólni, hogy nem érdemes semmivel sem foglalkozni. Viszont az élet az ellenkezőjét hozta, és kiderült, az embereknek szükségük van a kulturált szórakozásra, mozgásra és a legfontosabbra, a társaságra. A recesszió éveiben is folyamatosan növekedtünk, évről-évre meg tudtuk duplázni az egységek és tanítványaink számát is. Ezt továbbra is tudjuk tartani.
Ami a táncoktatás piacát illeti, Magyarországon jelenleg hatalmas a kereslet a tánc és a táncos szórakozás iránt. A Dolce Dance Nemzetközi Tánciskola alapvetően kubai salsa oktatáson alapul, de – mivel igyekszünk a szegmens egy nagy szeletét lefedni – emellett bachata, argentin tangó, kizomba, jive táncok oktatása, és az egyedi alkalmakra (pl. esküvőre, szalagavatóra, stb.) történő koreográfiakészítés, táncoktatás is a profilunkba tartozik.
Mikor döntöttek a franchise hálózat kiépítése mellett?
2014-ben döntöttünk a franchise rendszer kialakításról. A növekvő igény kiszolgálását és a terjeszkedés ütemét ezzel az üzleti modellel szeretnénk fenntartani. Még fiatal hálózat vagyunk, viszont már most folyamatosan nő az érdeklődés és egyre inkább kíváncsiak az emberek a rendszerünk iránt.
A közeljövőben várható-e új tánciskola?
1 hónapon belül nyitjuk meg legújabb egységünket Budapesten, középtávon pedig szeretnénk minél több franchise helyszínt nyitni a saját iskolák mellé. Jelenleg 2 további országban, Romániában és Szerbiában vagyunk jelen, ahol szintén tovább szeretnénk fejlődni.
Elsősorban kiket, milyen franchise partnereket keresnek?
A személyi feltétel a legfontosabb, olyan átvevőket keresünk, akik magukénak tudják érezni ezt a világot, az anyagi sikerek mellett érdekli őket az is, hogy a vállalkozásuk pluszt adjon emberileg is másoknak.
Nagyon fontos, hogy a tánctudás nem feltétel, ugyanis olyan partnerekre szeretnénk bízni a franchise egységek működtetését, akik jól tudnak irányítani, összefogni egy iskolát – elsősorban nem táncoktatókat keresünk, hanem vállalkozókat, akik tulajdonosként üzemeltetik a tánciskolát. A táncoktatók kiválasztását és képzését a Dolce Dance Akadémia végzi, az iskolák működtetéséhez pedig a Dolce Dance Központ nyújtja a szakmai tudást.
Szerencsére az átlagos franchise rendszerekhez képest alacsonyabb a beruházás költsége és a megtérülési idő is igen kedvező a koncepció maradéktalan adaptálása, betartása mellett.
Hogyan zajlik a franchise partneri csatlakozási folyamat?
Egy személyes találkozás után együtt ellátogatunk az egyik Dolce Dance iskolába, ahol a partnernek, átvevő-jelöltnek betekintést adunk a munkánkba, megismertetjük a koncepciónk alappilléreivel és számaival, majd szerződéskötés után elkezdjük együtt a közös kialakítást. Igyekszünk minél egyszerűbbre, érthetőbbre és végső soron alkalmazhatóbbra alakítani rendszerünket.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Nehéz választani a sok befektetési lehetőségből ma, miközben egyre több ígéretes lehetőségről maradnak le az emberek.
Tovább erősíti a pozícióját az EU-s piacon a lengyel programozó iskola, ezúttal Csehországban és Szlovákiában nyitottak újabb egységeket.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó napot! Az időpontot nem találom a cikkben. Lehet tudni, mikor lesz? Kérem, ossza meg velem az információt, ha rendelkezésre áll! Köszönöm!
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt! A videó betekintést nyújt a DynEd programba, amely a...
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!