Tánciskola gyors megtérüléssel

- Baranyi Anett és Sipos Zsolt, Dolce Dance alapító-tulajdonosok
Az első Dolce Dance tánciskola 2007-ben nyitotta meg kapuit, melynek sikereire alapozva 2014-ben indította el franchise rendszerét a vállalat. Ma már 3 ország 30 városában van jelen a márka, és tavaly évvégén a Nemzetközi Franchise Szövetség is beválasztotta a világ 50 legígéretesebb induló franchise koncepciója közé. Sipos Zsoltot, a Dolce Dance társalapítóját kérdeztük a koncepcióról.
Milyennek ítéli a táncoktatás helyzetét Magyarországon, mik a jelenlegi trendek?
Iskolánkat a gazdasági válság kezdetekor 2007 februárjában alapítottuk, amikor már minden arról kezdett szólni, hogy nem érdemes semmivel sem foglalkozni. Viszont az élet az ellenkezőjét hozta, és kiderült, az embereknek szükségük van a kulturált szórakozásra, mozgásra és a legfontosabbra, a társaságra. A recesszió éveiben is folyamatosan növekedtünk, évről-évre meg tudtuk duplázni az egységek és tanítványaink számát is. Ezt továbbra is tudjuk tartani.
Ami a táncoktatás piacát illeti, Magyarországon jelenleg hatalmas a kereslet a tánc és a táncos szórakozás iránt. A Dolce Dance Nemzetközi Tánciskola alapvetően kubai salsa oktatáson alapul, de – mivel igyekszünk a szegmens egy nagy szeletét lefedni – emellett bachata, argentin tangó, kizomba, jive táncok oktatása, és az egyedi alkalmakra (pl. esküvőre, szalagavatóra, stb.) történő koreográfiakészítés, táncoktatás is a profilunkba tartozik.
Mikor döntöttek a franchise hálózat kiépítése mellett?
2014-ben döntöttünk a franchise rendszer kialakításról. A növekvő igény kiszolgálását és a terjeszkedés ütemét ezzel az üzleti modellel szeretnénk fenntartani. Még fiatal hálózat vagyunk, viszont már most folyamatosan nő az érdeklődés és egyre inkább kíváncsiak az emberek a rendszerünk iránt.
A közeljövőben várható-e új tánciskola?
1 hónapon belül nyitjuk meg legújabb egységünket Budapesten, középtávon pedig szeretnénk minél több franchise helyszínt nyitni a saját iskolák mellé. Jelenleg 2 további országban, Romániában és Szerbiában vagyunk jelen, ahol szintén tovább szeretnénk fejlődni.
Elsősorban kiket, milyen franchise partnereket keresnek?
A személyi feltétel a legfontosabb, olyan átvevőket keresünk, akik magukénak tudják érezni ezt a világot, az anyagi sikerek mellett érdekli őket az is, hogy a vállalkozásuk pluszt adjon emberileg is másoknak.
Nagyon fontos, hogy a tánctudás nem feltétel, ugyanis olyan partnerekre szeretnénk bízni a franchise egységek működtetését, akik jól tudnak irányítani, összefogni egy iskolát – elsősorban nem táncoktatókat keresünk, hanem vállalkozókat, akik tulajdonosként üzemeltetik a tánciskolát. A táncoktatók kiválasztását és képzését a Dolce Dance Akadémia végzi, az iskolák működtetéséhez pedig a Dolce Dance Központ nyújtja a szakmai tudást.
Szerencsére az átlagos franchise rendszerekhez képest alacsonyabb a beruházás költsége és a megtérülési idő is igen kedvező a koncepció maradéktalan adaptálása, betartása mellett.
Hogyan zajlik a franchise partneri csatlakozási folyamat?
Egy személyes találkozás után együtt ellátogatunk az egyik Dolce Dance iskolába, ahol a partnernek, átvevő-jelöltnek betekintést adunk a munkánkba, megismertetjük a koncepciónk alappilléreivel és számaival, majd szerződéskötés után elkezdjük együtt a közös kialakítást. Igyekszünk minél egyszerűbbre, érthetőbbre és végső soron alkalmazhatóbbra alakítani rendszerünket.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Nehéz választani a sok befektetési lehetőségből ma, miközben egyre több ígéretes lehetőségről maradnak le az emberek.
Tovább erősíti a pozícióját az EU-s piacon a lengyel programozó iskola, ezúttal Csehországban és Szlovákiában nyitottak újabb egységeket.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó napot! Az időpontot nem találom a cikkben. Lehet tudni, mikor lesz? Kérem, ossza meg velem az információt, ha rendelkezésre áll! Köszönöm!
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt! A videó betekintést nyújt a DynEd programba, amely a...
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!