Munkaközvetítés kicsit másképp
A Munka kisgyermekkel program (MuKi) célja az, hogy a kisgyermekes szülőket visszaintegrálják a munka világába, a cégeknek pedig segítsenek az atipikus foglalkoztatási formák alkalmazásában. Ennek érdekében – az előző rendezvény sikerén felbuzdulva –ismét állásbörzét szerveznek a program keretében. Az egész napos keres-kínál ideje alatt a szakmai vitafórumon nyílik lehetőség a kisgyermekes szülők munkába való visszatérését érintő hátráltató és motiváló tényezők átbeszélésére, illetve az IFKA Kft. nemzetközi távmunka–tapasztalatokat összegyűjtő programjának, a MICROPOL-nak az angol nyelvű szakmai napján való részvételre is.
Ahogy az előző, úgy a mostani szakmai kerekasztal is lehetőség ad arra, hogy a szülők felvessék az elhelyezkedéssel kapcsolatos problémáikat és kérdezzenek a résztvevő cégektől, illetve a meghívott szakértőktől, az állásbörzén pedig a szülők személyesen beszélhetik át a cégekkel a kínált pozíciók részleteit.
A rendezvényeknek a Magyar Iparszövetség ad otthont.
--
Miről is szól a MuKi?
Magyarországon a nem dolgozók jelentős részét a kisgyermekes szülők alkotják; ezzel a statisztikával pedig egyike vagyunk azoknak az országoknak, ahol ennek a társadalmi rétegnek a foglalkoztatottsága több mint huszonöt százalékkal elmarad a gyermek nélküli, vagy már idősebb gyermeket nevelő szülőkétől.
A leggyakrabban felmerülő problémák egyike, hogy a cégek az esetek nagy többségében nem tudják kezelni a kisgyermekes munkaerőt, bizalmatlanság övezi a szülőt az esetleges távolmaradás, így az elvégzett munka mennyiségét és minőségét illetően. Szűkösek ezen kívül a pénzbeli juttatások és nem áll rendelkezésre elegendő férőhely a bölcsődékben, óvodákban. A két fő kérdés a munkáltatók és a munkavállalók számára: Megéri-e egy cégnek olyan munkaerőt alkalmazni, aki alkalmasint rugalmasabb munkabeosztást igényel a „családi logisztika” érdekében? Dolgozhat-e úgy egy újdonsült szülő, hogy sem a család, sem a munkahely felé nem kell lelkiismeret-furdalást éreznie, és mégis mindkét területen teljesíteni tud?
Hogyan közvetít a MuKi?
A MuKi célja, hogy a szülőket képességeiknek és igényeiknek megfelelő álláshoz, a programhoz csatlakozó cégeket pedig felmért, munkaerő piaci profillal rendelkező munkaerőhöz segítse. A munkaközvetítésen kívül a csatlakozott szülők személyiségfejlesztő tréningeket, nyelvi és informatikai képzéseket, illetve személyes és csoportos tanácsadást vehetnek igénybe. A cégek számára a program ingyenes munkaközvetítést, illetve tanácsadási szolgáltatást nyújt.
A foglalkoztatás bővítés a mai munkaerő piaci helyzetben nem egyszerű; a Munka kisgyermekkel program mégis arra vállalkozott, hogy 2014 áprilisáig száz kisgyermekes szülőnek segít az újbóli elhelyezkedésben. |
Ahhoz, hogy a szülő a számára legmegfelelőbb álláshoz juthasson, szükség van mind a leendő munkavállaló, mind a leendő munkáltató alapos felmérésére. „A programba való belépéskor személyesen beszélgetünk el a jelentkező szülővel; felmérjük az illetőt, és elkészítjük a részletes munkaerő piaci profilját. Ez azért fontos, mert a szülőt ennek a portfóliónak a segítségével csak számára érdekes cégnek közvetítjük ki, és fordítva – a munkáltató számára csak igényeinek megfelelő munkavállalót ajánlunk. Így válik hatékonnyá a munkaközvetítés folyamata” – mondta el Csapó Gábor, a Munka kisgyermekkel program és az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. munkaerő piaci tanácsadója.
A csatlakozó cég először egy tíz oldalas kérdőívet tölt ki – ebben fogalmazza meg, hogy milyen nyelvtudással, végzettséggel, munkaidő-beosztással, tapasztalattal, mekkora bérigénnyel, és pontosan milyen feladatra szeretne felvenni munkaerőt – a MuKi pedig ez alapján tudja kiválasztani a pozícióra a megfelelő embert.
„Egyre több vállalat keres meg minket, hiszen azt tapasztalják, hogy a MuKi-tól megfelelően ’elő készített’ munkavállalót kapnak, és még az atipikus foglalkoztatás előnyeit, illetve a kisgyermekes szülők alkalmazásának pozitív anyagi hozadékát is átbeszéljük a velük” – tette hozzá Csapó Gábor.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.