Kkv-k finanszírozása
A magyar mikro- és kisvállalkozások, de a középvállalatok és az önkormányzatok is jelentős forrás- és tőkehiánnyal küszködnek (különösen európai uniós társaikhoz képest). Ez a gond a 2008 óta tartó válság alatt csak tovább mélyült, hiszen a krízis által leginkább érintett területek egyike épp a finanszírozás, elsősorban is a hitelezés.
Ezzel a problémával mind a finanszírozást végző intézmények, mind a vállalkozások tisztában vannak, és mindkét oldal elsőrendű érdeke, hogy ez a gond megoldódjék, hiszen ahhoz, hogy a hazai gazdaság végre növekedésnek induljon, ez az egyik feltétele. Különösen igaz ez a kis- és középvállalatok, valamint az önkormányzatok esetében, hiszen ez az a két szegmens, amelynek tevékenysége, állapota a hazai piacra a legközvetlenebbül hat. Ha ők a működésükhöz, fejlesztési elképzeléseik megvalósításához képesek pénzügyi forrásokhoz jutni, ezáltal pedig munkahelyeket megőrizni és teremteni, az nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a gazdaság növekedési pályára állhasson.
Márpedig, minden nehézség ellenére, van lehetőség a forráshoz jutásra! Változatlanul léteznek a hagyományos, vagyoni fedezeten alapuló banki hitelkonstrukciók, és sok bank törekszik is arra, hogy a kkv-k és önkormányzatok számára testre szabott, egyedi ajánlatokat dolgozzon ki. A Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramja is a kis- és középvállalkozások megsegítését célozza, egyik eleme révén, a kereskedelmi bankokon keresztül 250 milliárd forintos, rendkívül alacsony kamatozású új forrást kíván bevinni a gazdaságba, illetve régi, rossz hitelek kiváltását teszi lehetővé, ezáltal is erősítve a kkv-szektor fejlődőképességét.
A vállalkozások, önkormányzatok akkor tudnak felelősségteljesen dönteni, és kiválasztani a számukra leginkább megfelelő konstrukciót, ha viszonylag teljes körű képük van arról, hogy egyáltalán milyen lehetőségek közül választhatnak, illetve melyek azok, amelyekre valóban esélyük van. Éppen ezért szervezte meg a BKIK és a Piac & Profit a Pénzeső című konferenciát és workshopot, hogy segítsen ebben a döntésben.
Regisztráció és jelentkezés itt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.