Hogyan érjük el az Y generációt
Ez a generáció pedig már mindent az éttermekbe szervez, a hivatalos találkozóktól kezdve, a barátokkal való beszélgetéseken át a családi vacsorákig.
Nézzük meg, hogyan lehet a legjobban elérni az Y generációt.
Social Media
Az Y generáció már a közösségi médiában él. Folyamatosan telefonjukat bújják, különböző alkalmazások között ugrálva. Az olyan csatornák, mint a Facebook vagy éppen az Instagram aranybányák lehetnek a potenciális vendégek eléréséhez. Remek eszköz, hogy közvetítsd az étterem atmoszféráját, illetve az ételeket/menüket bemutasd.
Weben keresztüli kommunikáció a vendégek felé
A fiatalabb korosztályok már a digitális világban nőttek fel. A különféle új technológiák bevezetése, adaptálása biztos módszer az új generációk elérésére. Ismerd meg vendégeidet még jobban, hozd létre a saját vásárlói perszónádat. Az egység weboldalát szabd erre a perszónára, indítsd online kampányokat Facebookon, Instagramon vagy Messengeren, melyek interakcióra késztetik a fogyasztóidat. Adj nekik lehetőséget online asztalfoglalásra vagy épp a rendelésre. Ezek az újítások elengedhetetlenek a mai rohanó világban, hiszen senki sem várakozik szívesen, főleg éhesen.
Online értékelések
Ma már az emberek közel kétharmada megnézi az adott hely Google értékeléseit, mielőtt kipróbálná. A Google My Business vagy éppen a Tripadvisor, olyan felület ahol minden sikerre éhes vendéglátó helynek elengedhetetlen a megjelenés.
Hűség programok
A meglévő vendégek megtartásával egyszerűen, ám mégis hatékonyan növelhető egy vendéglátóegység profitja. Ehhez viszont szükséges, hogy a vendégek minél előbb becsatlakozzanak a hűségprogramodba, akár már az első látogatásuk alkalmával. Itt a fiatalabb generációk bevonzása nagy hatásfokkal megoldható különböző applikációkkal (például: később levásárolhatók, beválthatók a vásárlással megszerzett digitális hűségpontokkal). Egyre népszerűbbek a közösségi médiára épülő kedvezményrendszerek, melyek még erősebben sarkalják arra a vásárlókat, hogy mindig a megszokott helyüket válasszák. A 21. századi hűség programoknak már mobil applikációkra kell épülniük, ezt mi sem mutatja jobban, hogy a kártyás rendszerek folyamatosan tűnek el szerte a világban.
Az egészségért mindent
A fiatalabb korosztályok soha nem látott mértékben érdeklődnek az egészséges ételek iránt. Egyre több étterem kínál minden mentes termékeket, külön árul vegán ételeket, elég csak a Burger King néhány hónapja bemutatott vegán burgeréra gondolnunk.
Fektess a tartalomba!
Az Z és az Y generáció messze a legtájékozottabb. Különböző blogokon, vlogokon tájékozódnak az éttermekről, az ételekről, a világról. Egyre népszerűbb a vendéglátó egységek körében, hogy megjelennek a számos gasztro oldalakon, melyek bemutatják az ételeiket, a felfogásukat és a szolgáltatásuk színvonalát.
Több értékelést!
Ma már kevesen mennek úgy étterembe, hogy ne olvasnák el előtte az online értékeléseket. Ezért a sikerhez elengedhetetlen, hogy ösztönözd vendégeidet, hogy értékeljék a helyet, osszák meg tapasztalataikat, ezzel bevonzva más vásárlókat. Az online térben futótűzként terjedhetnek a hírek, legyenek akár negatívak vagy éppen pozitívak. Ez még hangsúlyosabban igaz a turistákra építő egységek esetében, ahol néhány negatív értékelés komolyan visszavetheti az étterem jövedelmező képességét. Főleg akkor, ha ezekkel az értékelésekkel az egység jó néhány helyet lezuhan a rangsorban.
Trendi
A sikernek fontos összetevője a trendiség, azok az éttermek, melyeket a közönség méltónak talál az Instagramra gyorsan telt házra számíthatnak. Manapság az emberek az életük minden egyes részletét megosztják már a social médiában. Egy ilyen világban nincs is annál jobb érzés, mint amikor az ember megoszthatja a tökéletesen elkészített ételét. Az izgalmas belső terek, a nyugalmat árasztó zene és az egzotikusan szervírozott ételek azok, amiért az Y generáció tagjai élnek és halnak.
Kapcsolódj
Ez egyik legjobb módszer arra, hogy a fiatalabb generációk is visszatérő vásárlóid legyenek a megfelelő nyelvezet és kommunikációs stílus használata. Minden korosztályt a saját nyelvén szólíts meg. Mindig válasz ki valami trendit és arra építs rá a marketingedet. Kijött egy új Tarantino film? Tedd rá a poharakra. Jön a befejező része a Trónok Harcának? Készíts a sorozatba illeszkedő kajákat. Új Star Wars? Indíts egyedi akciókat az új filmre való tekintettel. Így a rajongók körében könnyen ismertté teheted a helyedet.
Csináld te a legjobban
Ahhoz, hogy a fiatalokat megfogd folyamatosan lépést kell tartanod a legújabb trendekkel és hozzájuk kell igazítanod a marketing stratégiádat.
Forrás: qsrmagazine.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Melyik franchise hálózatba érdemes befektetni? Melyik koncepció kínálja a legnagyobb profitot?
Mindenki szeretné elérni a pénzügyi függetlenséget, de keveseknek adatik meg a lehetőség. A karrier-építés nem mindig jelent megoldást, a legtöbben saját vállalkozásról álmodnak, de próbálkozásaik mégis kudarcba fulladnak. Mi jelentheti a megoldást?
Évről-évre sokan fogadkoznak, hogy végre elkezdik a fogyókúrát, elkezdenek mozogni, leteszik a cigarettát, megtanulnak valamilyen nyelvet vagy éppen vállalkozást indítanak.
Habár egy franchise indítása nagyobb befektetést igényel, mint egy független vállalkozás, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy hosszú távon egyértelműen a franchise a nyerő.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...