A legjobb kiskereskedelmi márkák
Az Interbrand tanácsadócég negyedik alkalommal megjelent, a legértékesebb kiskereskedelmi márkákat tömörítő ’Best Retail Brands’ riportja alapján, 18 milliárd dolláros értékkel, jelenleg a H&M a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában. Az európai dobogó második helyén szintén egy svéd vállalat, az IKEA bútor áruházlánc végzett, közel 14 milliárdos márkaértékkel.
Az előző évhez képest a divatmárkák könyvelhették el a legnagyobb értéknövekedést , így a H&M, a Zara és a Marks&Spencer is bejutott a legjobb 10 közé, illetve további 11 ruha- és divat kiskereskedőt találunk (az egyébként szupermarket hálózatok által dominált) európai lista első 50 helyezettje között: Next (16.), Mango (17.), Bershka (18.), Massimo Dutti (25.), Asos (29.), John Lewis (39.), Debenhams (45.), Primark (47.), Desigual (48.), Sports Direct (49.) and Tous (50.).
Európa az egyetlen régió, ahol divatmárka végzett az első helyen. Észak Amerikában, Ázsiában és Dél-Amerikában a Walmart, Woolworths és Natura szupermarketláncok bizonyultak a legértékesebb márkáknak. Az Interbrand úgy kommentálta a divatmárkák sikerét, hogy az „a széles árukínálathoz hozzáadott egyedi márka tulajdonságoknak és -stratégiáknak tulajdonítható.”
A legnagyobb előrelépést is egy divat kiskereskedő, az elsősorban online hódító Asos könyvelhette el, 59 százalékkal nőtt a márkaértéke tavalyhoz képest, míg a legnagyobb visszaesést (-16%) a Tesco szenvedte el az elmúlt egy évben.
Dirk Defenbaugh, az Interbrand Design Forum igazgatója a riport kapcsán elmondta: „A világ legjobb kiskereskedelmi márkái értik a piac komplex és kihívó trendjeit és gyorsan képesek megszólítani a változó vásárlói szokásokat, viselkedéseket. A fizikai és virtuális üzletek integrálásával, a vásárlás folyamatának egyszerűbbé, könnyebbé tételével, szolgáltatásaik körének növelésével és fejlesztésével, ezek a vezető márkák újraalkotják ajánlataikat, és egyedi élményeket kínálnak a fogyasztóknak, akik így ”keresőkből” vásárlókká válnak.”
---
A listán szereplő márkák kiválasztása és rangsorolása az alábbi kritéria rendszer alapján történt:
- Kell, hogy legyenek nyilvánosan elérhető pénzügyi adatok. Amennyiben egy vállalat nem tesz közzé nyilvános adatokat, amiből az üzlet pénzügyi eredményeit lehetne azonosítani – mint ahogyan történik ez néha a magántulajdonban lévő társaságokkal –nem szerepelhetett a listán.
- A gazdasági eredményeknek muszáj pozitívnak lenniük, mutatva a megtérülést a működési költségek, adók és tőkefinanszírozás költségein.
- Ahhoz, hogy kiskereskedőként lehessen definiálni, egy márkának muszáj az értékesítés utáni bevételek legalább felét saját márkás boltjain vagy honlapján keresztül generálnia. Például az Apple nincs rajta a listán, ugyanis ennek a követelménynek nem felelt meg. Ezen felül – a hagyományos kiskereskedelemre való összpontosítás végett – a listára nem kerültek fel éttermek, autókereskedések, szolgáltatók és benzinkutak sem.
A végső értékek és rangsor meghatározásánál három kulcsfontosságú komponenst használtak: a kiskereskedők pénzügyi teljesítményének elemzése, a márka szerepe a vásárlói döntések során, valamint a márka versenyképessége.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...