420 ötlet Párizsban
A párizsi Porte de Versailles kiállítási központ jelenleg nagy népszerűségnek örvend az üzleti márkák világát jól ismerők között. Itt tartják ugyanis a 32. alkalommal megrendezésre kerülő Franchise Expo Paris-t, amelyen idén 420 olyan koncepcióval találkozhatnak a látogatók, amelyek franchise vagy társvállalati rendszerben bővítenék hálózatukat.
A legnagyobb arányban a gasztronómia ágazatból érkeztek kiállítók. „Arányuk az összes kiállító között 17%. Minden sarkon egy gyorsétterem vagy kávézó koncepciójába botlani, de nagy érdeklődésre tett szert több sushi-s márka is” – tájékoztat közvetlenül Párizsból Barbora Štanglová, a csehországi franchise magazin főszerkesztője. Többek közt olyan hálózatokkal lehet találkozni, mint a KFC, Brioche Dorée, Subway vagy Planet Sushi.
Érdekesség, hogy a gasztronómiai márkák mellett az idei vásáron nagy számban vannak jelen olyan vállalkozások, amelyek idős- vagy tartósan beteggondozással foglalkoznak. Ilyen márkák többek közt az ADHAP Services, a Les Menus Services vagy a ZEN Senior Services is.
A kiállításon a bankokat, ügyvéd-, jogi- és tanácsadói irodákat is számítva közel 460 vállalat képviselteti magát, amelyeknek 18 százaléka érkezett Franciaország határain túlról. Ahogy tavaly, úgy idén is a legtöbb külföldi kiállító Nyugat-Európából (főleg Spanyolország, Olaszország, Belgium, Hollandia, Németország), Nagy-Britanniából és az USA-ból érkezett.
Az idei látogatottságra vonatkozó adatokat pontosan nem tudták megmondani a szervezők, de arra számítanak, hogy megdől a tavalyi rendezvény 32 ezer fős részvételi rekordja és idén még többen látogattak el a rendezvényre.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.