420 ötlet Párizsban

A párizsi Porte de Versailles kiállítási központ jelenleg nagy népszerűségnek örvend az üzleti márkák világát jól ismerők között. Itt tartják ugyanis a 32. alkalommal megrendezésre kerülő Franchise Expo Paris-t, amelyen idén 420 olyan koncepcióval találkozhatnak a látogatók, amelyek franchise vagy társvállalati rendszerben bővítenék hálózatukat.
A legnagyobb arányban a gasztronómia ágazatból érkeztek kiállítók. „Arányuk az összes kiállító között 17%. Minden sarkon egy gyorsétterem vagy kávézó koncepciójába botlani, de nagy érdeklődésre tett szert több sushi-s márka is” – tájékoztat közvetlenül Párizsból Barbora Štanglová, a csehországi franchise magazin főszerkesztője. Többek közt olyan hálózatokkal lehet találkozni, mint a KFC, Brioche Dorée, Subway vagy Planet Sushi.
Érdekesség, hogy a gasztronómiai márkák mellett az idei vásáron nagy számban vannak jelen olyan vállalkozások, amelyek idős- vagy tartósan beteggondozással foglalkoznak. Ilyen márkák többek közt az ADHAP Services, a Les Menus Services vagy a ZEN Senior Services is.
A kiállításon a bankokat, ügyvéd-, jogi- és tanácsadói irodákat is számítva közel 460 vállalat képviselteti magát, amelyeknek 18 százaléka érkezett Franciaország határain túlról. Ahogy tavaly, úgy idén is a legtöbb külföldi kiállító Nyugat-Európából (főleg Spanyolország, Olaszország, Belgium, Hollandia, Németország), Nagy-Britanniából és az USA-ból érkezett.
Az idei látogatottságra vonatkozó adatokat pontosan nem tudták megmondani a szervezők, de arra számítanak, hogy megdől a tavalyi rendezvény 32 ezer fős részvételi rekordja és idén még többen látogattak el a rendezvényre.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.