Magasból fényképezni - drónok nélkül
A Balloide-Photo egy innovatív belga franchise vállalkozás, amely héliummal töltött, rögzített ballonokkal készít légifelvételeket. A drónok vagy pilótával rendelkező légi járművek alternatívájaként a rendszer egyedülálló módon ötvözi a technológiát, a rugalmas jogi környezetet mely lehetővé teszi ezek alkalmazását és egy üzletileg jól skálázható modellt.
Az elmúlt két évtizedben a légifényképezés területe gyorsan fejlődött, köszönhetően a drónok növekvő elérhetőségének, a képalkotó szenzorok fejlődésének és az ingatlan, építőipar, környezetvédelem és turizmus területén megnövekedett igénynek a madártávlati felvételekre. A drón-alapú képalkotást azonban továbbra is korlátozzák a jogi, technikai és gyakorlati akadályok, beleértve az engedélyezési követelményeket, a légtérkorlátozásokat, az akkumulátor élettartamát és a zajszennyezést.
Ezekre a kihívásokra válaszul a belga alapítású Balloide-Photo franchise rendszer egy rendhagyó, mégis rendkívül hatékony megoldást kínál: stabilizált légifényképezést rögzített héliumballonok segítségével. A drónszabályozás bonyolultságát megkerülve a Balloide-Photo olyan szabályozási résben működik, amely rugalmas, legális és méretezhető légifelvételeket tesz lehetővé különböző környezetekben.
A Balloide-Photo rendszer egy nagy méretű, rögzített héliumballonból áll, amely akár 150 méteres magasságba is képes emelkedni. A ballonhoz egy nagy felbontású digitális kamera csatlakozik, amely a földről távirányítható. A kamerát mechanikus vagy elektronikus giroszkópok stabilizálják, hogy a képek élesek maradjanak még enyhe szélben is. Mivel a rendszer rögzítve van megkerüli a területet korlátozó szabályokat.
A ballon nem gyúlékony héliummal van töltve, ami biztonságossá és zajtalanná teszi a platformot. Percek alatt telepíthető és egyetlen képzett technikus is üzemeltetheti. A kép- és videóátvitelt vezeték nélküli vezérlőkkel lehet kezelni, míg az adatokat közvetlenül minden munkamenet után le lehet tölteni. Ez ideálissá teszi a technológiát városi központokban, műemlékekben, magánbirtokokon és más olyan területeken, ahol a drónok használata korlátozott vagy nem megfelelő.
A Balloide-Photo elsődleges ügyfelei közé tartoznak építészirodák, ingatlanügynökségek, helyi önkormányzatok, turisztikai irodák és kulturális örökségvédelmi intézmények. A rendszert használják történelmi épületek dokumentálására, építkezési folyamatok nyomon követésére, mezőgazdasági területek feltérképezésére és közrendezvények panorámaképeinek rögzítésére. Mivel nem bocsát ki zajt vagy kipufogógázt, és nem sérti a magánéletet olyan módon, mint a drónok, gyakran szívesen látják olyan területeken, ahol a légifényképezés egyébként lehetetlen vagy vitatott lenne.
A franchise modellt úgy tervezték, hogy elérhető legyen független vállalkozók számára, különösen azok számára, akik fotózás, földmérés, építészet vagy környezettudományok területén rendelkeznek háttérrel. A franchise átvevők átfogó képzést kapnak a berendezések kezeléséről, képfeldolgozásról, értékesítésről és marketingről. A technikai támogatás mellett egységes márkaidentitásból és központosított háttérirodai szolgáltatásokból is profitálnak.
A Balloide-Photo jelenleg Belgiumban működik, ahol a rendszert először fejlesztették ki és értékesítették, valamint Franciaországban és Spanyolországban. Ezeket az országokat a rögzített ballonok és drónok közötti viszonylag egyértelmű jogi különbségtétel, valamint a városi és kulturális környezetben növekvő légiszolgáltatási piac miatt választották.
A rendszer szabályozási előnye annak besorolásában rejlik. Mivel a platform rögzített és nem működik önállóan vagy nagy magasságban, a legtöbb tagállamban az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökségének (EASA) szabályai szerint nem minősül légi járműnek vagy UAV-nek. Ez a megkülönböztetés lehetővé teszi, hogy a franchise átvevők sok esetben drónpilóta-engedély, repülési tervek vagy bonyolult biztosítási megállapodások nélkül működjenek. Ennek ellenére a helyi légtérkorlátozásoknak és az adatvédelmi törvényeknek való megfelelés, beleértve az Általános Adatvédelmi Rendeletet (GDPR), továbbra is alapvető fontosságú, és része az üzemeltetési képzésnek.
Egy Balloide-Photo franchise elindításának tipikus költsége 30 000-35 000 euró (kb. 12-14 millió Ft) között van. Ez magában foglalja a ballon rendszert, a képalkotó berendezéseket, a képzést, a kezdeti arculati és marketing anyagokat, valamint a rendszergazda szoftvereihez és támogatási platformjaihoz való hozzáférést. Az üzemeltetési költségek viszonylag alacsonyak, a hélium utántöltés, a biztosítás és az alapvető karbantartás jelentik a fő kiadásokat.
A legtöbb franchise átvevő egy-két éven belül eléri a fedezeti pontot, az ügyfélkörtől és a regionális kereslettől függően. A bevétel az ügyfelekkel kötött közvetlen szerződésekből, folyamatos szolgáltatási megállapodásokból és képkönyvtárak licenceléséből származik. Az alacsony zajszint, a korlátozott szabályozás és a sűrűn lakott vagy környezetileg érzékeny területeken való működés képessége miatt a franchise átvevők gyakran olyan piaci réseket tudnak kiszolgálni, amelyeket a hagyományos légifényképezési szolgáltatók nem fed le.
A Balloide-Photo egy találékony és tudományosan megalapozott megközelítést kínál a légifényképezéshez, amely megkerüli a drónokkal kapcsolatos korlátozások nagy részét. A rögzített ballontechnológia alkalmazása jogi és technikai megoldást kínál, amely egyszerre elegáns és hatékony. Ahogy a vizuális adatok iránti kereslet továbbra is növekszik Európa-szerte, és ahogy a drónszabályozások egyre szigorúbbá válnak a városi és érzékeny zónákban, ez a belga születésű franchise értékes és skálázható alternatívát jelenthet. Viszonylag alacsony befektetési küszöbbel és széles körű alkalmazhatósággal a Balloide-Photo nemcsak technológiai innovációt jelent, hanem egy okos üzleti lehetőséget is, amely tudományos és szabályozási pragmatizmusra épül.


BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...