Hogyan tervezz logót koncepciódnak?

Szerda
2022.12.21.
Ha egy márkára gondolunk szinte kivétel nélkül először a logó jut eszünkbe.
 

Induló hálózatok között gyakori hiba a logó - és a hozzá társuló arculati anyagok - fontosságának alábecsülése. Az egységes megjelenés a siker kulcsa, különösen ha franchise hálózatokról van szó. Nem elég pozitív benyomást kelteni, a mögöttes üzenetet is meg kell fogalmazni - ezért pl. egy konkrét logó meghatározása előtt érdemes leülni és összefoglalni, hogy milyen értékeket képvisel a márkánk.

Ha meg vannak az építőkockák csak akkor érdemes a tervezőasztalhoz ülni. Induló vállalkozásoknak nem mindig fér bele a büdzsébe egy dizájner megbízása, hosszútávon viszont elengedhetetlen bevonni a megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt vagy ügynökséget. Elsőre könnyűnek tűnhet egy logó megtervezése. Az Apple elődjének számító - és szintén Steve Jobs által alapított - NeXT logóját pl. röpke 100.000 dollárért (mai értéken kb. 100 millió forintért) tervezték meg. Ez elsőre pazarlásnak tűnhet egyetlen logóért, de emellé egy 100 oldalas könyv is készült melyben a tervező részletesen leírta a legapróbb döntések mögött álló gondolatmenetet. Akármilyen egyszerűnek is tűnhet a tervezési folyamat, ha felkérnénk egy cégvezetőt, hogy néhány oldalban írja le a tervezés folyamatát valószínűleg nem készülne hasonló terjedelmű dokumentum. Ezzel is jól lehet illusztrálni a gyakorlatban egy önerőből és dizájner által megtervezett logó között a különbséget.

Amin a vállalkozók is elgondolkodhatnak - még ha nem is ők tervezik majd meg a végleges logót - az annak típusa. Megkülönböztetünk ugyanis egyszerű szöveges logókat, ilyen pl. az IBM, a Coca-Cola vagy a Google logója is. Az ilyen esetekben kiemelt figyelmet élvez a kiválasztott betűtípus hiszen nem lesz külön jelzés, amely elvonná a figyelmet a szövegről.

A "szimbolikus" logókban jelennek meg először ezek a képi elemek. Ilyen logóval rendelkezik többek között a McDonald's és az Apple is. Habár ez a két kategória lefedi a legnagyobb hálózatok jelentős részét, léteznek úgy nevezett "absztrakt" logók is. Ezek többnyire geometriai formákra építenek, a legközismertebb példa erre az olimpiai játékok logója, de ilyesminek számít a Nike jele is. A szimbolikus logókkal szemben az absztrakt megoldások leginkább egyszerűségükben különböznek, sikerük pedig attól függ mennyire tudja a tervező a márka üzenetét a lehető legjobban leegyszerűsíteni, anélkül hogy az elveszne.

Az utolsó, címer-jellegű logók lényege, hogy az előbbi kategóriákat - de főként a képi és szöveges logókat - kombinálják egy közös "címerbe". Ilyen a Starbucks Coffee emblémája, vagy a Harley Davidson Motorcycles logója is.


Franchise tanácsadó

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Franchise vagy saját vállalkozás? Melyik a jövedelmezőbb ingatlaniroda nyitásánál? /2024.11.19.

A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?

A franchise sikerének titka: Márkaerő és sokszínűség /2024.11.14.

Szeretnél saját vállalkozásba fogni, de nem tudod, hogyan kezdj neki? A franchise lehet a megoldás! Ez az üzleti modell lehetővé teszi, hogy ismert márkák erejét és üzleti tudásukat (know-how) kihasználva indítsd el saját vállalkozásodat.

Kinek való a franchise? A sikeres ingatlaniroda indítás 5 kulcskompetenciája /2024.11.11.

Sikerre vágysz az ingatlanszakmában, de nem akarsz mindent egyedül csinálni? Egy franchise hálózathoz való csatlakozás, mint az Immo1, kiváló lehetőség - de ahhoz, hogy valóban sikeres franchise partnerré válj, kulcsfontosságú képességekre van szükség. Íme az 5 kulcskompetencia, amely a sikeres induláshoz elengedhetetlen.

Oktatási franchise-ok hódítanak Európában: Üzleti lehetőség vagy kihívás? /2024.10.08.

Egyre több a magániskola és napközis programokra épülő hálózat Európában, innovatív tanulási megoldásokat kínálva a hagyományos iskolai oktatáson túl. De vajon mi áll e trend hátterében, és milyen lehetőségeket rejt a vállalkozók számára?

Partnereit keresi az Esotiq&Henderson fehérnemű franchise /2024.09.09.

Nemzetközi terjeszkedésbe kezdett az Esotiq&Henderson, az egyik legnagyobb lengyel franchise hálózat. A kiváló minőségű és saját gyártású fehérneműiről és kozmetikumairól ismert koncepció, izgalmas új fejezetet nyit a terjeszkedésének történetében. A női fehérneműk és férfi alsóneműk szakértőjeként a márka Lengyelországban már sikerrel építette fel a minőséggel és stílussal fémjelzett brandjét.

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.