Üzletvezetőből tulajdonos? Az MBE-nél lehetséges!
Hogyan kerültél kapcsolatba a Mail Boxes Etc hálózattal?
B.ZS. A magyarországi pilot store-nak voltam az üzletvezetője. Ezáltal volt alkalmam megismerni a teljes üzleti modellt. Alapvetően gazdasági pályán dolgoztam eddig, és nemrég fejeztem be a Gazdasági Egyetemet.
Miután láttam, hogy a Mail Boxes Etc milyen hiánypótló üzleti koncepció és mennyire innovatív szolgáltatásokat nyújt úgy határoztam, hogy magam is szívesen belevágnék egy saját üzletbe. Így ültem le a hálózat master licence tulajdonosával megbeszélni, hogy milyen keretek között tudom ezt megtenni.
A Mailboxes az első munkahelyed volt?
B.ZS. Nem, körülbelül már a negyedik. Egyetem elvégzése alatt végig dolgoztam. Egyéni vállalkozóként korábban marketing tanácsadó is voltam, ezáltal már a grafikai, nyomdai oldalhoz rendelkeztem némi rálátással.
Mennyi idő alatt hoztad meg a döntést a csatlakozásról?
B.ZS. Nagyjából fél év alatt. Amikor a XIII. kerületben megnyitottunk, annak én voltam az üzletvezetője.
Alapvetően már az egyetem alatt is vállalkozni szerettem volna. A Mail Boxes Etc koncepció hozta meg a kedvem, hogy az első vállalkozásom franchise legyen. Egyrészt azért, mert komplex tudásanyagot biztosítanak, amivel el tudok indulni (nem pedig nekem kell mindent kitalálnom). Másrészt pedig azért mert abban hiszek, hogy ha valami innovatív és segít az embereknek, akkor abba mindenképpen érdemes belevágni. Magyarországon a pack&ship szolgáltatásunk például abszolut egyedülálló.
A lokációt hogyan választottátok ki?
B.ZS. Erre nem volt szükség, mivel és a XIII. Kerületi üzletet vettem át. Október 1-től pedig már saját vállalkozásként folytatom az emberek mindennapjainak könnyebbé tételét.
Lokáció választásnál lényeges, hogy a hálózat alapvetően B2B szolgáltatásokat nyújt. Ezért nagyon fontos szempont, hol működnek azok a cégek amelyek a célcsoportunkat alkotják.
Milyen további terveid vannak a hálózatban?
B.ZS. Mindenképpen hosszútávon tervezek a hálózat kötelékében. Terveim között szerepel az is hogy pár éven belül nyissak 2. és 3. egységet is, mivel nagyon szimpatikus számomra ez az üzleti modell. Olyan városokban nyitnék, ahol addig még nem nyílnak üzletek.
A franchise hálózat világszerte többezer üzlettel rendelkezik. Nyilvánvalóan egy olyan recepten, ami ennyi alkalommal a világ sok országában bevált nem is kell már változtatni.
Kiknek javasolnád egy franchise hálózathoz való csatlakozást?
B.ZS. Mindazoknak, akik szeretnek pörögni, tevékenyen tölteni a hétköznapjaikat. Meglátásom szerint mindenképpen szükséges hozzá vállalkozói szellem. De alapvetően mindenkinek érdemes átnézni a franchise lehetőségeket, aki nyitott arra, hogy egy már működő vállalkozási modellt kapjon kézhez.
Sokan úgy vágnak ebbe bele saját Mail Boxes Etc üzlet nyitásába, hogy korábban logisztikában, vagy nyomdaiparban dolgoztak és ezt a tudásukat szeretnék saját vállalkozásban is kamatoztatni.
Franchise lehetőség
A több mint 2500 üzlettel rendelkező Mail Boxes Etc franchise hálózat bővülni szeretne Magyarországon. Ha szeretnél saját vállalkozást és érdekel a csomagküldés, logisztika, nyomtatás kérdezz és jelentkezz az alábbi elérhetőségen: ernesto.hannya@mbe.hu
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.