Újrakezdés a pandémia után témában tartott webinárt a Magyar Franchise Szövetség

Négy különböző szektort képviselő hálózat vezetője osztotta meg a tapasztalatait a webinár résztvevőivel. Szó volt a pandémia rövid és hosszútávú hatásairól, az új kihívásoknak való megfelelésről, illetve a pandémia utáni folytatásról is.
Két vezető értékelte úgy, hogy a vírus "jókor jött", pozitív hatást gyakorolt a koncepciójára, míg egy az üzleti eredményei növekedését is a pandémia hatásának tulajdonítja.
1, Az EverDerm alapító tulajdonosa, Slamovits Tibor prezentált elsőként. Az Everderm orvos-esztétikai lézeres szőrtelenítésre specializálódott szépségszalon, ahol az ügyfél áll a középpontban. A koncepció Covid benszülött, hiszen éppen csak elindult, amikor ránk szakadt a Covid.
A koncepció felépítése során az egyik alapelv volt, hogy az ügyfelek a legjobb minőségű szolgáltatást kapják. Komfortérzet, garancia, kimagasló technológia, diszkréció a brand fő üzenete.
Az EverDerm influenszer, digitális marketing eszközök segítségével próbál minél több potenciális ügyelet szerezni. A belső rendszerfolyamataik biztosítására pedig a legmodernebb IT megoldásokat alkalmazzák. Elsősorban azok a fiatal hölgyek a célcsoportjuk, akik aktív Istagram felhasználók (nyitottak az inluenszer marketingre), és új számukra ez a terület, nincsen korábbi negatív tapasztalatuk, előítéletük a lézeres szőrtelenítéssel szemben.
Nagy hangsúlyt helyeznek az ügyfélélményre (EverDerm érzésre) és a szakértelemre.
A pandémia alatt, amikor szinte minden olyan hely zárva van, ahová az emberek kikapcsolódni (jól érezni magukat) járnak az EverDerm az egyik utolsó oázisként bizosítja a hölgyvendégeinek éppen ezt a törődést, odafigyelést - és egyidőben még szépülnek is.
2, A BioHair alapító társtulajdonosa, Perger Gabriella beszámolója alapján a hálózat nagyon fordulatos, és talán legnehezebb időszakát élte meg az elmúlt időszakban.
Az első komoly problémák 2019-ben jelentkeztek, amikor olyan jelentős fodrászhiány volt a hazai piacon, amely gátat szabott a hálózat további növekedésének. Hiába voltak új partnerek, nem tudtak új egységek nyílni, mivel nem lehetett megfelelő szakembereket találni. A BioHair központ stratégiája ekkor a minőségi munkaerő bevonzására irányult, hogy a hálózat egységei még jobb és vonzóbb munkahellyé váljanak.
2020 márciusában a pandémia kitörésével minden a feje tetejére állt. A vendégek és a fodrászok is rettegtek a vírustól (a szalonokban átlagosan 100 vendég megfordul 1 nap), a törvényi szabályozás nem volt egyértelmű, a központ nem tudta biztosan, hogy a fodrászatok nyitva tarthatnak, vagy sem.
A központ az átvevőkkel egyeztetve mindent mérlegre téve március közepén a bezárások mellett döntött.
A bezárások ellenére a franchise központnak magasabb sebességi fokozatra kellett kapcsolnia, azonnal intenzív tárgyalásokba kezdve az üzlethelységek tulajdonosaival. A legnagyobb feladat a költségcsökkentés volt. Ráadásul a központ az állás időszakában nem számlázott royalty-t a partnereknek. Elsődleges szempont volt, hogy minden szalon túlélje ezt a nehéz időszakot.
Habár a fodrászatok 2020 májusban nyitottak újra, a vendégek csak nyáron kezdtek visszatérni. Amikor már a normál szinthez kezdett közelíteni a vendégszám, ősszel ismét beköszöntöttek a szigorítások.
Legnagyobb vesztesei ennek az időszaknak a körúton, és az utcai szalonok voltak, hiszen elveszítették a külföldieket, a diákokat, a nyugdíjasokat, illetve a vendéglátás/szálloda iparban dolgozókat egyaránt.
Ennek ellenére pozítív történések is voltak a hálózatban, 2020 őszén Szegeden nyitott egy új szalon. Nagyon kedvező ajánlatott kapott a bérleti díjra, és 2019-hez képest a HR probléma is az ellenkezőjére fordult át, azóta a bezárt konkurens szalonokból rengeteg jó szakember került várólistára.
A 2020-as évre beütemezett fejlesztéseket is el kellett halasztani. Legújabb innovációként 2021 tavaszán várható egy új, fejbőrterápiás termékcsalád bevezetése a hálózatban.
3. Az OTP Ingatlanponttól Kiss-Szilágyi Judit, országos értékesítési vezető illetve Kurecskó József hálózatfejlesztési menedzser osztotta meg a tapasztalatait a résztvevőkkel.
Az OTP Ingatlanpontot 2011-ben alapították. 2013-ban nyílt meg a lehetőség, hogy partnerek is csatlakozzanak a koncepcióhoz. Jelenleg már 85 irodával, több mint 800 értékesítővel komoly szereplőjévé váltak a hazai ingatlanpiacnak.
A Pandémia hatásai a hálózatra
Az OTP Ingatlanpont 2018-ban a hazai ingatlan hálózatok között elsőként digitalizálta a folyamatait. Ennek köszönhetően nem okozott problémát számukra, hogy a pandémia következtében le kellett csökkenteniük a fizikai kapcsolatot az ügyfelekkel.
A potenciális vevők a korlátozások alatt nem tudták élőben megtekinteni az ingatlanokat, ehelyett 3D bejárással virtuálisan tudták körbejárni a kiválasztott lakást, amely gyorsabb és hatékonyabb is, mint a hagyományos módszer.
Az ingatlanhálózatban a belső folyamatok is komoly változásokon estek át. Az értékesítők betanítása teljes mértékben online térbe került át, saját e-learning rendszer fejlesztésével. Emellett a vezetői munkafolyamatok is megváltoztak, a közös megbeszéléseket online értekezletekre és kapcsolattartásra kellett váltani.
Összességében elmondható, hogy a hálózat fejlesztéseinek nagyrésze a pandémiát követően is használatban fog maradni. Mivel ezek sok esetben egyszerűbbé teszik és felgyorsítják az ingatlan értékesítése tranzakciókat.
4, Az utolsó előadó, Nir Bitkover a Hummus Bar ügyvezető igazgatója volt, aki franchise tapasztalatait a Duna House ingatlanhálózatnál szerezte. A vendéglátás szektor az egyik leginkább sújtott ágazata a vírusnak. Ennek ellenére Nir úgy értékelte, hogy AZ a franchise terjeszkedés megalapozása szempontjából pont jókor jött.
A Hummus Bár koncepció története 15 évvel ezelőttre nyúlik vissza. Jelenleg 12 egységük van Budapesten (ezek közül egy, népszerű turistaövezetben lévő étterem még ideiglenesen zárva tart). Még 2 Hummus bár étterem működik Bulgáriában, illetve hamarosan nyílik 2 Szlovákiában és 1 Portugáliában.
A hálózat 2020 márciusban a válság beköszöntével 1 hónapra bezárta éttermeit. Ezalatt az idő alatt próbáltak átállni internetes értékesítésre. Hiába nyitottak ki újra az éttermek április-májusban, a korlátozások következtében a forgalmuk nagy mértékben visszaesett.
Elkerülhetetlenné vált számukra a kiadásaik csökkentése. Egyrészt az éttermek bérleti díjait próbálták a helyzetre tekintettel csökkenteni, másrészt a forgalom visszaesés miatt is a munkabér költségeket is meg kellett vágniuk. Jelenleg az éttermek nulla körüli szintentartása a cél, de a háttérben gőzerővel folyik a franchise terjeszkedésre való felkészülés, illetve a folyamatok automatizálása.
Bár már rendelkeznek néhány franchise partnerrel, eddig a Hummus Bar nem hirdette a franchise-t.
Ez viszont a közeljövőben változni fog, hiszen franchise partnerek bevonásával Európa-szerte intenzív terjeszkedésbe kívánnak kezdeni.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Február 6-én került megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség 18. Díjkiosztó Gálája.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Biztonságos üzlet a franchise? Új irányelvek az európai piacon
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...