Nyugat-Dunántúlon terjeszkedik a bajai cég
A Matrackuckó franchise jelenleg 11 üzlettel rendelkezik. Az elkövetkező két évben ezt a számot 23-ra szeretné felfejleszteni a hálózat. A termékek zömét saját maguk gyártják, és a forgalmuk nyolcvan százaléka ezeknek a saját termékeknek az értékesítéséből származik, ezért az üzletszám növekedésének ütemét egyértelműen a gyártás fejlesztés üteme határozza meg.
Az idei évtől új színként jelenik meg a termékpalettán a Naturtex kínálata. Velük tavasszal kezdődött el az együttműködés és a tervek szerint az év végére már minden meglévő üzletükben értékesíteni fogják a Naturtex termékeit shop-in-shop rendszerben. A Matrackuckó saját hálózatán belül a Naturtex franchise rendszerét adaptálta, a céljuk az volt, hogy a két vállalkozás teljes szortimenttel tudjon megjelenni minden egységében. „A Mi küldetésnyilatkozatunk azt tartalmazza, hogy minden embert szeretnénk hozzásegíteni a tökéletes alváshoz, de vannak olyan termékek, amiknek a gyártásával nem fogunk tudni foglalkozni. Viszont a Naturtexnél van egy nagyon komoly szakmai gárda, és a két cég tapasztalait és a két profilt összeolvasztva olyan alvásszaküzleteket fogunk létrehozni, ahol a vevőink minden, az alvással összefüggő terméket remek és képzett szakemberek segítségével tudnak majd megvásárolni.” – emelte ki Hahn Gábor, a Matrackuckó franchise alapítója.
Matrackuckó és a Naturtex nem konkurensek, sokkal inkább kiegészítik egymás termék portfólióját. A Matrackuckó egyik erőssége, hogy nagyon jól ismeri a termékeit és nagyon motiváltak az értékesítői. A Naturtex nem rendelkezik ilyen értékesítési tapasztalattal, ők inkább a gyártásra koncentrálnak, abban nagyon profik. A kiépülő shop-in-shop rendszerben azonban így a Naturtex termékeinek értékesítése is meg fog emelkedni, a Matrackuckó pedig az együttműködésnek köszönhetően egy ismert, jól bejáratott márkanevet fog kapni, és mivel mindkét cég alvással foglalkozik, nagyon jól ki tudják egészíteni egymást.
A forgalom eddig az elvártak szerint alakul, azonban meg kell várni, amíg minden üzletbe bekerülnek a Naturtex termékek. Ez kb. kilenc hónapot vesz igénybe. Még három olyan üzlet van, amire átalakítás vár, az újonnan nyíló üzletek pedig már rögtön a Naturtex-sarokkal együtt nyílnak. Amikor mindez megtörténik, akkor kerül sor a nagy nyilvánosság előtti kommunikációra és indul a promóció, az együttműködésről, és arról, hogy a Naturtex termékek ezentúl mindig elérhetőek lesznek a Matrackuckó egységekben.
Jelenleg egy saját egység üzemel Szegeden, a többi egység már franchise rendszerben nyílt meg. Szolnokot és Kecskemétet egy partner működteti, Miskolc- Debrecen és a jövőben nyíló nyíregyházi egység szintén egy másik franchise partnerhez tartozik, a Szekszárd-Pécs- Baja hármast a hálózatalapító fia üzemelteti franchise átvevőként, és most nyitott Győrben egy új Matrackuckót a korábbi szegedi üzletvezető, aki így franchise átvevővé vált.
A rendszergazda számára nagyon fontos, hogy az átvevőknek anyagilag megérje a hálózathoz történő csatlakozás, és az a tapasztalat, hogy ez két-három üzlet üzemeltetésénél már nagyon jól működik. Az átvevő is sokkal nagyobb biztonságban van, ha több egységet visz, és a központ számára is ez az a szám, ami optimális és bevált. A partner nem lesz még olyan nagy, hogy túlnőjön a rendszergazdán, a központnak viszont kényelmesebb és hatékonyabb a kevesebb átvevővel történő kapcsolattartás. Átvevők vonatkozásában a jövőben is ebbe az irányba szeretne haladni a Matrackuckó. Ez alól talán Budapest lesz majd kivétel, itt valószínűleg két üzletnél többet nem fog kapni egy üzemeltető.
A következő évek során megyénként egy-egy új üzlet nyitását kell elképzelni, egy-két megyében lehet esetleg két üzlet. Budapesten összesen négy, Pest megyében pedig két üzlet nyitását tervezi a rendszergazda. Időben erre két, de maximum három évet számol a gyártáskapacitás növelésének ütemében, hiszen ez a két dolog csak párhuzamosan tud fejlődni. Ahhoz, hogy ezt meg tudja valósítani a központ, belekezd egy új csarnok építésébe, ahol egy varrodát és raktárt fog üzemeltetni. Új egységet idén még egyet nyit a hálózat, Sopronban a győri átvevő indítja el második üzletét, a következő új egység pedig januártól várja a vásárlókat Budapesten. Amikor elkészül a központi raktár, akkor tud majd a Matrackuckó további egységeket nyitni – pillanatnyilag egyszerűen nem fér el a gyártás és a raktározás - fizikai korlátokba ütköznek. A raktár beüzemelésével párhozamosan pedig új, hatékonyabb gépek beszerezésére kerül sor, ami a termelés bővítését célozza. Ebbe az irányba fognak haladni, mert a dolgozói létszámot nem szeretnék növelni. Azért is gondolkodnak 23 üzletben, mert meglátásunk szerint ez az a mennyiség, amit Magyarországon belül biztosan ki tudnak szolgálni.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
A kertészkedés iránti növekvő keresletet a mára 24 áruházzal rendelkező Oázis Kertészet minden téren igyekszik kielégíteni.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.