6 év után ismét nyereséges a Praktiker

A Praktikernek 19 áruháza van az országban, 1200 embernek ad munkát és több mint 300 beszállítóval dolgozik együtt, ezek mintegy kétharmada magyar.
Kedd
2016.05.24.
Sikeres évet zárt, és újra növekvő pályán a Praktiker. A következő években 3-4 áruházzal bővülhet Magyarországon a barkácslánc.
 

A Praktiker Kft. tavalyi 32,5 milliárd forintos árbevétele több mint 7 milliárd forinttal haladta meg a 2014-es forgalmat, és hat év után a cég ismét nyereséges lett – ismertette Karl-Heinz Keth, a társaság ügyvezető igazgatója a barkácsáruházlánc budapesti sajtótájékoztatóján. A tavalyi évet 916 millió forintos üzemi eredménnyel zárta a Praktiker az előző évi, 1,2 milliárd forintot meghaladó veszteség után.

Az év eleje óta a magyarországi Praktiker új többségi tulajdonosa 75 százalékban a Wallis Asset Management Zrt., amelynek a teljes kiskereskedelmi vállalat, az ingatlanok és a márkanév is a tulajdonába került – mondta el Müllner Zsolt, a zrt. vezérigazgatója, és hozzátette, a Wallis megfelelő időben fektetett be a Praktikerbe, ugyanis a jelenlegi piaci helyzet növekedést vetít előre. Magyar tulajdonú áruházlánc jött létre, amely a tervek szerint 2-3 éven belül újabb 3-4 áruházzal bővül majd. Müllner Zsolt hangsúlyozta, a Wallis csoport megjelenése a Praktikernek pénzügyi stabilitást biztosít, ez a beszállítók és az üzleti partnerek számára is nagyobb biztonságot jelent.

A Magyarországon 1998-ban megjelenő Praktiker forgalma a gazdasági válság hatására 2008-tól drasztikusan visszaesett, a német anyavállalat felszámolása pedig különösen kedvezőtlenül érintette a magyarországi Praktiker működését. Karl-Heinz Keth, a kft. ügyvezető igazgató kiemelte, az elmúlt három évet egyrészt a készletekkel "élték túl", másrészt a magyar beszállítók együttműködése segítette a céget abban, hogy talpon tudtak maradni, míg voltak barkácsláncok, amelyek kivonultak a magyar piacról.

Tavaly azonban megfordult a trend, a javuló piaci helyzet hatására jelentősen nőtt a forgalom és ez az idei első negyedévben is folytatódott. Ezt a fejlődési pályát szeretnék fenntartani az új tulajdonosi körrel.


legolvasottabb

Biztosítsd be jövedelemforrásod egy ingatlaniroda nyitásával! /2024.06.11.

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.

népszerű a fórumban