6 év után ismét nyereséges a Praktiker

A Praktiker Kft. tavalyi 32,5 milliárd forintos árbevétele több mint 7 milliárd forinttal haladta meg a 2014-es forgalmat, és hat év után a cég ismét nyereséges lett – ismertette Karl-Heinz Keth, a társaság ügyvezető igazgatója a barkácsáruházlánc budapesti sajtótájékoztatóján. A tavalyi évet 916 millió forintos üzemi eredménnyel zárta a Praktiker az előző évi, 1,2 milliárd forintot meghaladó veszteség után.
Az év eleje óta a magyarországi Praktiker új többségi tulajdonosa 75 százalékban a Wallis Asset Management Zrt., amelynek a teljes kiskereskedelmi vállalat, az ingatlanok és a márkanév is a tulajdonába került – mondta el Müllner Zsolt, a zrt. vezérigazgatója, és hozzátette, a Wallis megfelelő időben fektetett be a Praktikerbe, ugyanis a jelenlegi piaci helyzet növekedést vetít előre. Magyar tulajdonú áruházlánc jött létre, amely a tervek szerint 2-3 éven belül újabb 3-4 áruházzal bővül majd. Müllner Zsolt hangsúlyozta, a Wallis csoport megjelenése a Praktikernek pénzügyi stabilitást biztosít, ez a beszállítók és az üzleti partnerek számára is nagyobb biztonságot jelent.
A Magyarországon 1998-ban megjelenő Praktiker forgalma a gazdasági válság hatására 2008-tól drasztikusan visszaesett, a német anyavállalat felszámolása pedig különösen kedvezőtlenül érintette a magyarországi Praktiker működését. Karl-Heinz Keth, a kft. ügyvezető igazgató kiemelte, az elmúlt három évet egyrészt a készletekkel "élték túl", másrészt a magyar beszállítók együttműködése segítette a céget abban, hogy talpon tudtak maradni, míg voltak barkácsláncok, amelyek kivonultak a magyar piacról.
Tavaly azonban megfordult a trend, a javuló piaci helyzet hatására jelentősen nőtt a forgalom és ez az idei első negyedévben is folytatódott. Ezt a fejlődési pályát szeretnék fenntartani az új tulajdonosi körrel.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.