gasztronómia
Franchise körkép: a saláta is lehet ízletes
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A prémium pékségek francia ősatyja
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
Franchise körkép: hódítanak külföldön a mobil éttermek
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
Miért nincs Wendy’s Európában?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Franchise körkép: Kerekes fagyi
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Hogyan trükköznek a vásárlókkal az étteremláncok?
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
Profil váltás a Starbucks-ban
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A Waffle House katasztrófa métere
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Hogyan jósolnak a washingtoni pizzériák?
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Hogyan lovagolják meg az emberi pszichét az ételfutárok?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
A siker receptje
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Hazánkba látogathat az ikonikus franchise lánc
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
A franchise-ba is beteszi a lábát a Microsoft
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
A Fornetti lett Európa legjobb franchise-hálózata
Neves cégeket felvonultató, erős nemzetközi mezőnyben a Fornetti Groupot választotta az idei év Legjobb európai franchise-hálózatává az Európai Franchise Szövetség – derült ki a Fornetti Group közleményéből.
Franchise körkép: egy grúz pékség története
Nehéz összeboronálni a tradicionális vállalkozásokat a modern vállalkozói környezettel. Egy grúz pékség mégis megpróbálkozott vele.
A Fornetti Európa legjobb franchise hálózata díjban részesült
Az Európai Franchise Szövetség (EFF) idén második alkalommal hirdette meg Európai Franchise Díj pályázatát, amelyen számos Európai franchise hálózat mérettette meg magát.
Étterem promóciók itthon és külföldön
Mennyiben különbözik a hazai és külföldi fogyasztók ízlése és mitől függ, hogy egy étterem mivel próbálkozik itthon.
Magyarországra érkezik az amerikai filmekből jól ismert fánkozó
A Randy's Donuts 1952 óta fokozatosan beitta magát az amerikai kultúrába. Az ikonikus fánkozó most hazánkba érkezik és keresi első franchise partnerét.
Új franchise óriás van születőben?
Az Egyesült Államokban az éttermi hálózatok jelentős része elkezdett koncentrálódni néhány nagy piaci szereplő kezében. Ez a folyamat most még tovább haladt, hiszen a Subway is felvásárlásra került.
Beperelte saját franchise hálózatát a világ legnépszerűbb YouTubere
MrBeast franchise kísérletei új kaput nyitottak az influencer-vállalkozások világában, most viszont úgy tűnik még sem járt teljesen sikerrel a próbálkozás.
Új életre kelnek a felhasználói adatok
A franchise hálózatok egyre jelentősebb számban a mesterséges intelligenciára és algoritmusokra bízzák a felhalmozott felhasználói adatokat, hogy további versenyelőnyökre tegyenek szert.