Franchise körkép: Kerekes fagyi
A Bike Cafe-nak már közel 12 éves tapasztalata van a mobil vendéglátásban. A márka alatt működő kerékpáros kávézók száma idén elérte a 116-ot Lengyelországban. A jövőre való tekintettel a rendszergazda egy új koncepciót készített elő, amely a kávézóktól függetlenül fog tudni fejlődni.
"Úgy döntöttünk, hogy diverzifikáljuk kínálatunkat egy kerékpáros fagylaltozó koncepció bevezetésével, amely a Bike Cafe-val azonos pillérekre épül: mobilitás, vonzó dizájn, kiváló minőségű termékek és rugalmas franchise modell" - mondja Marcin Łojewski, a Bike Cafe és a Bike Cafe Ice Cream vezérigazgatója. – "Ezzel nemcsak jelenlegi franchise partnereinket szeretnénk támogatni, hanem nyitni szeretnénk új emberek és új helyek felé is. Látjuk a fagylalt-piac növekvő népszerűségét és az eladások növekedését Lengyelországban. Természetesen kézműves fagylaltról beszélünk, ami a legmagasabb minőségű termék."
Egy kerékpár, több utánfutó
A mobil fagylaltozó egy vontatókerékpárból és egy utánfutóból áll, amelyen fagylalttartályok találhatók. Az utánfutó 50 kg fagylaltot képes tárolni, ami körülbelül 800-850 adagot jelent.
"Az egész szett fürge, nagyon könnyen vezethető, mindenki elboldogul vele" - tette hozzá Marcin Łojewski. – "Az elektromos rásegítésnek köszönhetően ugyanolyan könnyen lehet vele közlekedni, mint egy hagyományos kerékpárral, mind aszfalton, mind park- vagy kerékpárutakon."
A rendszergazda hangsúlyozza, hogy az utánfutó nincs rögzítve a kerékpárhoz, és nagyon könnyű lecsatolni vagy újra felcsatlakoztatni.
"Ez egy igazi forradalom a mobil gasztronómiában" - mondja Marcin Łojewski. – "Lehet egy vontatóbiciklid és több utánfutód, amelyeket különböző helyekre lehet elhelyezni ugyanazzal a biciklivel. Ez jelentősen csökkenti a befektetési költségeket. A mi kerékpárunk és három utánfutós szettünk ára megegyezik a versenytársak két járművének árával."
Habár hazánkban a márka még nem kínál franchise lehetőséget, üzleti szempontból érdekes, hogy Lengyelországban egy vontatókerékpár költsége 10.499 PLN, ami itthon közel 1 millió forint lenne (+ÁFA), az utánfutó pedig 40.000 PLN, ami kb. 3.6 millió forint. Az összköltség tehát 5 millió forint alatti összeg, mely alsó-közép kategóriás befektetésnek számít.
Készülj fel a szezonra
A Bike Cafe Ice Cream franchise-adója hangsúlyozza, hogy míg a Bike Cafe-k jól működnek a 40-50 ezer lakosú városokban, addig a mobil fagylaltozók sikeresen elhelyezhetők kisebb településeken is.
"A fagylaltozó akár 12 órán át is működhet elektromos csatlakozás nélkül, így szó szerint bárhol elhelyezhető" - hangsúlyozza Marcin Łojewski. - "Már gyártjuk az utánfutókat az első, a Bike Cafe Ice Cream franchise iránt érdeklődőknek" - tette hozzá – "És mivel a fagylalt és a kávé jól kiegészítik egymást, arra is bátorítunk mindenkit, hogy kombinálják mindkét koncepciónkat. Egymás mellé helyezhetsz egy kávézót és egy fagylaltozót, tovább növelve ezzel az ajánlat vonzerejét az ügyfelek számára."
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.