Kiskereskedelmi piacok Európában
A Jones Lang LaSalle (JLL) ingatlanpiaci tanácsadó cég által készített Destination Europe 2013 elemzés 250 nemzetközi hálózat európai jelenlétén keresztül vizsgálta a legfontosabb európai piacokat és azok fejlődését. A vizsgált, 57 európai város közül London emelkedett ki legvonzóbbként a nemzetközi kiskereskedők számára. A kiskereskedelmi piacok rangsorában Londont követi Párizs, Moszkva, Milánó és Madrid, így áll össze a Top5. Budapest csak a huszonkilencedik, valamivel az átlag alatt.
James Dolphin, a kutatás vezetője szerint London számos kiskereskedő ugródeszkája, ahonnan elindul a hálózatuk nemzetközi terjeszkedése. „Egyre több példát látunk arra, hogy európai, amerikai és kínai kereskedők is Londont választják európai vagy globális terjeszkedésük indulóállomásaként. A tendenciák pedig azt mutatják, hogy őket még sokan fogják követni” - tette hozzá James Dolphin.
A korlátozott gazdasági növekedési lehetőségek Nyugat- és Dél-Európában azonban egyre több kiskereskedő figyelmét fordítja majd Kelet-Európa felé és a feltörekvő gazdaságok sok vonzó lehetőséget tartogatnak a terjeszkedéshez. A JLL szakértők szerint a fejlett országokhoz képest lényegesen nagyobb növekedési kilátásokkal rendelkeznek a feltörekvő országok piaci. Közép-Kelet Európában jelenleg a legvonzóbb célállomások az orosz – Moszkva (3.) és Szentpétervár (8.) – illetve török – Isztambul (11.) – városok növekvő kereskedelmi piacai. Hozzájuk társulnak Közép-Európa vezető gazdaságainak fővárosai – Prága (9.) és Varsó (19.) – és az egyre kiemelkedőbb kijevi kiskereskedelmi piac (23.). Ezek a piacok már sikeresen vonzzák nemzetközi kiskereskedők jelentős számát, azok franchise vagy saját üzemeltetésű üzleteit, és még mindig jelentős növekedési potenciállal rendelkeznek.
Az elemzés kapcsán szakértő Philip Kolmer hozzátette, hogy „… a lakossági kereslet és a tőke diverzifikáltsága mellett az említett közép-kelet-európai piacok azért is érhettek el jobb helyezést, mert ugyan a bevásárlóközpontok ott is uralják a kiskereskedelmi piacot, de egyre sikeresebben fejlesztik a forgalmas vásárlóutcákat, ahol a különböző nemzetközi márkák sikeresen meg tudnak jelenni.”
Budapest (29.) az európai középmezőnyben végzett, a közép-európai mezőnytől – Prága (9.), Bécs (14.), Varsó (19.) – lemaradva, Bukarest (30.) és Zágráb (31.) előtt. A régió sereghajtói Belgrád (44.) és Pozsony (48.) lettek.
5 rövid érdekesség
- Európában, Londonban van a legnagyobb nemzetközi kiskereskedői jelenlét, a rangsorban követi Párizs, Moszkva, Milánó és Madrid.
- Olaszország a legnagyobb luxus exportőr az európai célállomásokra, ugyanakkor az Egyesült Államok hamarosan utolérheti.
- A spanyol Zara és Mango, illetve a svéd H&M hálózatok rendelkeznek a legnagyobb európai lefedettséggel, jelenléttel.
- Párizsban kérik el a legdrágább bérleti díjakat, második a kategóriában Zürich, majd pedig London.
- A luxus márkák kiskereskedelmi indexe alapján London éppen csak megelőzi Párizst, őket követi Moszkva és Milánó.
A teljes Destination Europe 2013 riport elérhető angolul ide kattintva.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...