Hogyan „bankosodnak” a hálózatok
Bár a bankok piaca elég erősen szabályozott a legtöbb cég talál kiskaput, mellesleg az is kérdés mitől számít valami banknak, általában pénzt lehet berakni és kivenni, emellett hiteleket biztosítanak. Kétségkívül a Starbucks nem tartozik ide, de mégis van valami hasonló a működésében.
A Starbucks Rewards még 2009-ban indult egy egyszerű pontgyűjtő kampányként, ahol a vásárlók a csillagokért kávékat és süteményeket vehettek. Emellett kedvezményeket, sőt ajándékokat is kaphatnak bizonyos szintek elérésével.
A felületre éves szinten több mint 10 milliárd dollárt töltenek a felhasználók, melyet szépen lassan isznak le, így a felületen rengeteg pénz áll, melyet a Starbucks befektet, stabil, rövid távú, alacsony kamatozású kötvényeket vesz 0,05%-os hozammal, bár ez nem tűnik soknak, 10 milliárd dollár esetén jelentős bevételt eredményez.
A másik izgalmas része a bent ragadt pénz, egy 2018-as becslés szerint a hálózat több mint 150 millió dollárt keresett azzal, hogy a vendégek nem használták el a feltöltött pénzt, elhagyták, vagy elfelejtették kártyájukat.
A modellel nem csak a Starbucks a vevők is jól járnak, hiszen sokkal többet kapnak a pénzükért, az ingyen kávék és más apróságok által. Az egyetlen átfogó kritika, ami érte a rendszert, hogy többet költenek az emberek (mint szeretnének), mert nem valódi pénzzel fizetnek, így nem érzik a termék árát.
Az utóbbi időben erre a mintára egyre több hálózat kezdte el kiépíteni a saját rendszerét. Így például olyan nagy amerikai láncokt, mint a Walmart, a Target vagy éppen a Cosco, melyek mind komoly vásárlói háttérrel, ismertséggel rendelkezik.
A következő lépés a szabályozás, mind az Egyesült Államokban, mind az Európai Unióba, egyre inkább bankként tekintenek ezekre a szervezetkre. Nálunk várhatóan az Európai Központi Bank engedélyhez fogja kötni az, ilyen felületeket. A fő probléma ugyanis az, hogy elvárt, ha valahol tartjuk, a pénzünket az kamatozzon, bár sok esetben ez évi 0,1%, így is sokba kerülne ez a hálózatoknak. Illetve az is érdekes kérdés hogy mi vonatkozik az elfelejtett pénzre. Ha egyáltalán az pénznek számít, de vajon annak számít?
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...