A jövő boltja
Előző „Mitől lehet egy hálózat a legnagyobb a világon” című cikkünkben mutattuk be röviden a világ legnagyobb franchise hálózatát a közel 80 000 üzlettel rendelkező 7-Eleven-t, és annak európai boltjait.
A hálózat székhelye 1990 óta Tokióban található így talán nem meglepő, hogy a legtöbb egység Japánban van, körülbelül 20 000 bolt a 125 milliós országban. Itt egészen más üzleti modellel dolgozik a hálózat, mely ott mára standard lett, és a konkurencia (Lawson, FamilyMarkt) is szinte azonos koncepcióval rendelkezik.
(Saját márkás narancslé)
A japán vegyesbolt
Talán minden sztereotípia azzal indul, hogy a távol-keleti országban minden milyen kicsi, a lakások, az autók, még az emberek is, ez ugyancsak igaz a boltokra. Ugyanakkor egy gazdag országról beszélhetünk nagyságrendileg a hazai kerestek 2.5-3 szorosával, tehát vásárlóerő bőven van a piacon.
A helyi megoldás egy olyan sokféle mindenes bolt, mely egyszerre rendelkezik hatalmas nagy termék portfólióval és nagyon kicsi választékkal, azaz minden 7-Eleven-ben kapható esernyő, négy féle. Nasik, csokik és italok tekintetében is ugyanez a helyzet, két három márka termékenként, és az árukból relatíve kevés van kihelyezve, így 50-60 m2-en lényegében minden kapható. A legnagyobb hátulütője a prémium termékek hiánya, ugyanis a hely méretei miatt ezek kikerültek. Ha a csokit vesszük példának szinte csak Meiji és Glico kapható, előbbi drágább 500-800 ft 100 g, utóbb olcsóbb, 300-500 ft-ért kapható, mindkettőből egy-egy variáció elérhető, de a választék együtt sem közelíti meg egy átlagos CBA Milka felhozatalát.
(Saját márkás, kipattogatott kukorica.)
Európai szemmel azonban a portfolió így is lenyűgöző, a boltok célja, ugyanis nem, az hogy egy Aldit vagy Lidlt helyettesítsen, pont az ellenkezője a vásárlók nagyrésze 1-2 utcára lakik, és ha éppen valami nincs, otthon leugrik megvenni, a cél nem az, hogy legyen a vendég kedvenc ketchupja, narancsleve, vagy éppen rizse, viszont mindegyikből kapható egy-két féle, mely elfogadható alternatíva a vásárlók számára.
Ez a koncepció messze legnagyobb előnye, az elképesztőtermék választék, minden, amire szükség lehet kapható egy kis sarki boltban a sampontól, a zokniig, az esernyőtől a kész vacsoráig.
Az ételek
A nasikról már esett szó azonban megdöbbentő mennyiségű és minőségű készétel kapható. A boltokban legyen szó a 7-Eleven-ről vagy bármely konkurenséről van sütő, mikró, és viszonylag jó dobozolt ebéd vagy vacsora kapható. Tehát ezek boltok nem csak a közértek, de egyfajta gyors étteremként is szolgálnak. Az ételek ára 1500-2500 ft között mozog, attól függően mekkora adag, és milyen hús van benne, a kisebb finomságok, onigirik (rizsbe vagy hínárba csomagolt, hús, hal) 500 és 1000 ft között mozognak, egy átlagos étkezés tehát 3000 ft körül alakul, ha még egy kis desszertet is hozzá rakunk. Bár természetesen nem éttermi minőség, de sokkal jobb, mint a legtöbb itthon kapható fagyasztott, félkész étel (vélemény), gyakran külön adnak hozzá szószt tehát nem száraz, leginkább egy otthonról hozott ebédre emlékeztet.
(A teljes csokoládé rész egy átlagos üzletben)
Az ételek, italok, szendvicsek, és péksütemények, de még az esernyő is saját márkás, így az kisebb választék az egyébként jó minőségű házi termékek felé húzza a vásárlót, sok termékből, például a gyümölcslevekből csak 7-Eleven kapható.
Érdekesség, hogy Japánban nem tiltott a műanyag csomagolás és evőeszköz, azaz elképesztő mennyiségű szemetet termelnek ezek a boltok. Meglepő, hogy a pálcás étkezés esetében sem alakult ki az, hogy mindenki sajátot visz magával, és a vásárolt ételek mellé még külön fa pálcikákat is kapunk.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...