Hogyan változtak vásárlói szokásaink a koronavírus hatására?
A járvány első hulláma, teljesen megváltoztatta a vásárlói szokásokat. A fogyasztók rá voltak kényszerítve, hogy alkalmazkodjanak az új környezethez, átalakult a vállalati kultúra, sokan vesztették el a munkájukat és még többen kerültek home office-ba.
A korábbi válságokhoz képest a lezárások és a fertőzés okozta félelem negatívabban érintette a fogyasztási szokásokat.
A kutatás öt országban vizsgálta különböző csoportok viselkedését, fogyasztási szokásainak változását. A lakosságot 9 kategóriába osztották (vagyoni helyzetük, valamint életkoruk alapján) ezen rétegek pandémiát követő várható viselkedését tanulmányozták azt, hogy milyen gyorsan térhetnek vissza korábbi vásárlási szokásaikhoz.
Okkal lehetünk optimisták, ha a járvány utáni időszakot nézzük, minden jel szerint a korábbi válságokkal ellentétben meglepően gyorsan visszarendeződik a fogyasztás a korábbi szintre, azonban a veszélyhelyzet és a lezárások jelentősen megváltoztatták szokásainkat.
A már korábban említett 9 csoport fogyasztásának változását vizsgálta ezen esetben a tanulmány, Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban.
A fogyasztók vásárlási szokásainak helyreállása a COVID előtti szintekre. Szegmensenként mennyire tértek el az átlaghoz képest.
A közép és felső osztály fogyasztása még idén, de legkésőbb jövőre, eléri a 2019-es szintet, ugyanakkor az alacsony jövedelmű csoportok fogyasztása elképzelhető, hogy a következő években sem haladja meg krízis előtti szintet.
A tanulmány készítői, Európában egy lassabb, míg az Egyesült Államokban egy gyorsabb helyreállásra számítanak, ugyanis az amerikai elit jóval nagyobb mértékben tudta növelni vagyonát az elmúlt egy évben, mint az francia, vagy német felsőbb osztályok.
Emellett meghatározták azt a három tényezőt, amely a fogyasztás visszatérésének az idejét befolyásolhatja: a felső osztály fogyasztása, mely inkább akarat, mint lehetőség kérdése, az alsó osztály vagyoni stabilitása, tehát mennyire adósodtak el a lezárások során, illetve, hogy mennyi megtakarítása maradt a lakosságnak, és ebből mennyit költ fogyasztásra.
Forrás: www.mckinsey.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...