A coworking újrarendezi a piacot
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak és franchise átvevőknek egyaránt a már sok helyen telített irodabérleti piacon is. Felmérések azt mutatják, hogy a forgalmas utcákban és főutakon elhelyezkedő irodaházak közül minden harmadik kínálhat franchise lehetőséget azáltal, hogy a rendelkezésre álló iroda kapacitásukat közösségi vagy rugalmas irodaként működtetik franchise rendszerben.
Egy virágzó üzletág
A Forbes felmérése szerint ez a tendencia azt mutatja, hogy a közösségi irodák piaca 24%-kal fog növekedni évente.
Az IWG - a Regus és más közösségi irodabérlő hálózatok anyacége - által végzett tanulmány 15.000 vezető-beosztású személyt kérdezett meg. Az ügyvezetők döntő többsége (85%) szerint a flexibilis munkavégzés tette lehetővé vállalkozásuk számára, hogy növekedjenek és versenyképesek maradjanak. Emellett 77%-uk ítélte úgy, hogy a közösségi munkavégzés, valamint az, hogy alkalmazottaik szabadkezet kapnak abban a döntésben, hogy hol szeretnének dolgozni, segített nekik, hogy megtartsák a tehetséges munkaerőt.
Felmérések szerint a munkavállalók 50%-a végez jelenleg távmunkát, 2022-re ez a szám 1.87 milliárd alkalmazottat tesz majd ki világszerte. Ez pedig egyedülálló lehetőséget kínál a leendő franchise partnereknek, hogy belépjenek egy gyorsan növekvő piacra.
Egyre nagyobb az igény a munkavállalók felől a rugalmas időbeosztásra és ezzel párhuzamosan nő az igény azokra a munkaterekre, ahol így dolgozhatnak. Ezt a trendet követi az építőipar is, a globális ingatlanóriás JLL szerint 2030-ra a vállalati ingatlanok 30%-a közösségi munkatér lesz.
Dinamikus franchise lehetőség
Kétségkívül egyre többen tekintenek befektetésként a szolgáltatott irodák kiadására. A terület gazdaságos üzleti modellt biztosít, alacsonyak a munkaerőszükségletek, ugyanakkor kiemelkedő bevétel-potenciál rejlik benne. A működési modell sikeresnek bizonyult franchise rendszerben is és kimagasló növekedési lehetőségeket nyújt a franchise partnerek számára, az ezzel foglalkozó márkák, mint például a Regus vagy a Spaces, világszerte ismertek és erős márkaértéket tudnak biztosítani az átvevőknek.
A szolgáltatásközpontú irodabérleti piac az egyik legnagyobb potenciállal rendelkező szektor jelenleg. A piacelső Regus - az IWG tagja - most lehetőséget kínál azoknak, akik be akarnak lépni erre a piacra.
Az IWG 120 országban, 1,100 városban 3,400 lokáción működtet közösségi irodát - ez a kiterjedt jelenlét és az erős márkaérték teszi ideális franchise rendszerré az IWG hálózatot.
Szántó Árpád, az IWG magyarországi franchise igazgatójának elmondása szerint: "Az IWG-hez való csatlakozás lehetőséget biztosít a partnerek számára, hogy részesei legyenek ennek a növekedésnek és kihasználják a rugalmas munkaterületek iránti hatalmas piaci igényt."
"Az iparágban szerzett hosszú éves tapasztalatunk és a stabil alapokra épülő hálózat üzemeltetése megtanított minket arra, hogy egy minőségi rugalmas munkaterület megépítése és működtetése bizalmat és kölcsönös együttműködést igényel. Együtt dolgozunk a franchise átvevőkkel, hogy közösen megtaláljuk számukra a legmegfelelőbb lokációt és kialakítást, mindezt az IWG széleskörű marketing, működési és ügyfélszolgálati támogatásával kiegészítve."
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.