Ismét az Apple a legértékesebb
A brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat minden évben Global 500 riportjában rangsorolja a világ legjobb márkáit annak érdekében, hogy megállapítsa melyek közülük a legerőteljesebbek és melyek a legértékesebbek. A rangsor összeállításánál olyan szempontokat vesznek figyelembe, mint az ismertség, márkahűség, promóció, marketing befektetés, az alkalmazottak elégedettsége és a vállalati reputáció, megítélés. Az idei évben a világ legértékesebb márkája – immáron zsinórban második alkalommal – az Apple lett; a tech-óriás márkaértéke 14 százalékkal nőtt a tavalyi évben képest, köszönhetően az iPhone 6 és az iPhone 6s sikerének. A 145,9 milliárd dolláros márkaértékű Apple mögött a Google a második 94,2 milliárd dollárral, amely 22,8 százalékos márkaérték növekedést ért el az előző évhez képest.
Tavaly a "Star Wars - Az ébredő Erő" film sikerének köszönhetően a Disney szerezte meg a világ "legerőteljesebb márkája" címet. A hollywoodi vállalat a lehetséges 100 pontból 92-őt ért el a szubjektív "Brand Strength Index (BSI)" értékelésben. A Disney 31,6 milliárd dollárral összességében 24. a 2016-os márkaérték-ranglistán.
A Global 500 riport betekintést ad abba is, hogy mely márkák voltak 2015 legnagyobb nyertesei és vesztesei:
- az Apple két egymást követő évben is az élen tudott végezni;
- a Google ért oda idén a második helyre, a dobogó alsó fokára taszítva ezzel a Samsungot;
- az Amazon 4 helyet előre lépve tudta elfoglalni a 4. helyet, megelőzve ezzel az 5. Microsoftot;
- a hatodik helyen álló Verizon 59,8 milliárd dollárral a világ legértékesebb távközlési márkája. Ágazatából még az AT&T szerepel az első 10 között 58,8 milliárd dollárral a hetedik, valamint a China Mobile 47,7 milliárd dollárral a kilencedik helyen;
- nemmeglepő módon a Volkswagen márkaértéke 12 milliárd dollárral csökkent a tavalyi dízelbotrány következtében. Így az idei lista egyik legnagyobb vesztese a német márka, a 18. helyről az 57. helyre-re esett vissza;
- a 10 leggyorsabban fejlődő márka közül 4 kínai;
- a Deutsche Telekom 33,2 milliárd dolláros márkaértékkel a távközlési cégek világranglistáján a negyedik legnagyobb, az európai távközlési ranglistán pedig a legnagyobb a 27,8 milliárd dolláros Vodafone és a 19,1 milliárd dolláros Orange előtt.
A teljes Global 500 riport megtekinthető kattintás után.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...